Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, PingEnt said:

Vi må virkelig ikke glemme at Sør Korea har gått all in på testing (tror ingen land i Europa har testet i nærheten så mange som de har gjort. Siste tall jeg så var 200 000). Og de hadde en enklere jobb i og med at de hadde én klar smittekilde: den kristne sekten som ville spre det glade budskap og corona.  Altså de gikk etter absolutt alle som potensielt kunne vært i nærheten, mens i Europa er de nok mye mer avslappet.

Tenker nå mest på antallet kritisk syke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (4 minutter siden):

Hehe, jeg skulle hatt mellomrom før utropstegnet..

Uansett - fra 227 i går til 340 i dag. Det er 113 nye tilfeller i dag. Noen som tør tippe antallet i mårra kveld?

Extrapoler. antall i smittede x smittefaktor (som er 2.5) 340 x 2.5 = 840 mennesker. Tipper 750 mennesker i morgen. Hva vinner jeg hvis jeg tipper rett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, tigerdyr said:

og med det klatret opp på 5. plassen over lande med flest smittede ifht innbyggertallet.  Tipper vi tar 4. plassen i morgen.

Slapp av, det er hard konkurranse blant toppen. Skal dog sies at land nummer seks, Sveits, har helt sluttet å teste milde tilfeller som ikke er i risikosogruppe eller helsevesenet. Der er det nok en del mørketall. Og grensa mot Italia er foreløpig åpen...

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Just now, Oddvardm said:

Extrapoler. antall i smittede x smittefaktor (som er 2.5) 340 x 2.5 = 840 mennesker. Tipper 750 mennesker i morgen. Hva vinner jeg hvis jeg tipper rett?

En øl fra Mexico?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (26 minutter siden):

Sitter samtidig i en chat i et gårdsspill hvor alt er happy-happy, og det er merkelig å komme tilbake igjen her, hvor alle blir stadig mer enige om at det går til Helvete.  Denne tråden er ikke den eneste store sannheten, eller?

Iallefall klart en av den største internasjonale prøvelsen etter WW2 og kalde krigen.....

At The same time....

Trump explains why he hasn't been tested for coronavirus 

https://www.cnn.com/videos/politics/2020/03/10/trump-coronavirus-test-sot-nr-cohen-vpx.cnn

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Ser noen skriver at hvor hardt det rammer kan være vilkårlig. Er det noen kilder på det? Litt skremmende om unge, helt friske folk plutselig kan ligge for døden. Jeg vil vel uansett tro at risikoen for det er ganske liten?

 

Beklager om det er postet før. Det skrives i et rasende tempo i denne tråden.

Lenke til kommentar
Mednaetha skrev (4 minutter siden):

Ser noen skriver at hvor hardt det rammer kan være vilkårlig. Er det noen kilder på det? Litt skremmende om unge, helt friske folk plutselig kan ligge for døden. Jeg vil vel uansett tro at risikoen for det er ganske liten?

 

Beklager om det er postet før. Det skrives i et rasende tempo i denne tråden.

Tråden her har nå blitt rene dommedagstråden. Sjangsen for at unge friske dør av dette er omtrent lik null.

Ta forhåndsregler, blir du smitta så hold deg hjemme. Men er du ikke i risikogruppen så slapp HELT av.

Endret av Simkin
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Unge friske folk kan rammes, ja. Akkurat som de kan rammes hardt av en vanlig influensa. Så lenge det er en teoretisk sjanse for at det kan skje, så vil det på et eller annet tidspunkt skje. Det skjer jo at unge mennesker omkommer i trafikken, men man leser jo ikke om alle som overlever hver dag. 

Endret av Jambimaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (16 minutter siden):

Hva vinner jeg hvis jeg tipper rett?

En reise til Milano.. ? 

Til og med folk som ser friske og unge ut, kan ha diabetes 2 og være litt overvektige.. uten at du ser det så godt. De kan f.eks. også ha brukt narkotika som har skadet deres indre organer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (6 minutter siden):

En reise til Milano.. ? 

Til og med folk som ser friske og unge ut, kan ha diabetes 2 og være litt overvektige.. uten at du ser det så godt. De kan f.eks. også ha brukt narkotika som har skadet deres indre organer?

Det hadde vært fint det. Har du noen munnbind extra som jeg kan selge på svartebørsen der nede? Trenger penger for å kjøpe noen Corona øl ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...