Jump to content
Øystein

Covid19: Nyheter og diskusjon rundt Coronaviruset

Recommended Posts

4 minutes ago, ScandiFlick said:

Ja! Men må overbevise samboeren om at det er det rette! Minstemann er det enkelt å ta ut av barnehagen, men den største går på skolen. 

Noen som vet om jeg har lov til å ta henne ut av skolen nå? Rett og slett pga corona!? Hvordan stiller jeg juridisk der? 

På grunn av nøyaktig de samme smittevernsreglene så burde det vel gå an vel? Ta en alvorsprat med rektor at du kommer til å saksøke han/henne for alt de eier dersom de kødder det til for dere? :roll:

@Camlon sitt innlegg ovenfor. Kan hende de stenger disse allerede i morgen eller i overimorgen likevel ja.

Edited by G

Annonse

"Det er typisk norsk å være god", men eg trur myndigheitene har misforstått litt i dette tilfellet. Det er ikkje om å gjere å ha den brattaste kurva.

• Like 4
  • Innsiktsfullt 2

Bor på en plass med lite smitte for øyeblikket, men kjenner ikke at jeg er supergira på å dra på jobb før dette har bedret seg. Magefølelsen er litt verre enn hva den var for noen uker siden. 

Jobber på flyplassen, eller rettere sagt på fly med renhold. Kjenner ikke jeg har veldig lyst å dra på jobb ikveld på flyet jeg skal på, eller imorgen og framover. 

• Like 2

Dere klager på Norge?

Men Sverige her vi bor har også epidemi med ukjent samfunnsmitte og mycket høg risk pandemi.

Men de fraråder ikke noen samlinger eller restriksjoner... T baner konserter osv fri flyt.

Norge-Sverige 2-0

Edited by Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1

Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Dere klager på Norge?

Men Sverige har også epidemi med samfunnsmitte og mycket høg risk pandemi.

Men de fraråder ikke noen samlinger eller restriksjoner...

Norge-Sverige 2-0

Kommer vinneren til VM i fotball?

pappkake skrev (11 minutter siden):

image.thumb.png.6109f008c93bbe3f7f4bde6121426698.png

328 smittede i Norge nå, nesten 45% økning...

"Ta det helt med ro, fortsett som før!"

Nå 331 :(

• Innsiktsfullt 1

20 minutes ago, Yiddo10 said:

Nei, til neste jack-ass. Hvor ballen først har vært innom to barnehager og tre grunnskoler. Så blir det konkurranse i å slikke ballen etterpå :fun:

Den som slikker ballen lengst blir selvsagt kronet.

Edited by G
  • Like 1
  • Innsiktsfullt 1

Yiddo10 skrev (1 time siden):

Ser på svtv 2 nyheter nå etter NRK.

Inte der enn, sier de.

Norge er der nå, Sverige har vel ikke råd til å stenge fly og puber osv.

Kritisk läge og Höy risk....

Men ingen tiltak..... Ubrukelig.

Jo forresten priceless deres FHM sjef anbefaler at folk med symptomer ikke besøker slektninger på Gamlehjem.....

Skikkelig krafttak.

Edited by Gouldfan
  • Like 6

Zeph skrev (29 minutter siden):

Kraftig økning i antall smittede i Danmark ...

Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Inte der enn, sier de.

I Sverige tror myndighetene at tallet er 261, mens mediene melder om over 350, men de aner egentlig ikke, Sveriges statsepidemilog, som er den som skulle holde rede på dette, reiste nemlig til Somalia i går for å drive bistandsarbeid i stedet, etter å ha hevdet at toppen av koronasmitten er nådd for lengst, og at det ikke er noe å uroe seg for.

Det eneste rådet så langt fra Folkhälsomyndigheten er at de som jobber i eldreomsorgen som har symptomer på viruset, bør holde seg hjemme, ellers later man som om det ikke er noe problem.

Edited by 0laf
  • Like 6

2 minutes ago, Sandy Koufax said:

Når det gjelder barn, så er vel bare å ha litt hjemmeskole? Det er da ikke noe særlig til problem, eller?

Sikkert enklere å ta det der 3 dagers fraværet som Simen1 foreslo.

Det andre der må muligens søkes om, vet ikke - har ikke barn, har aldri søkt også videre..

Evt. løpe rundt i nabolaget og prate med andre foreldre. Da vil du møte alt i fra det er kun en forkjølelseindoktrinerte folk til forståelsesfulle folk.

Edited by G

1 minute ago, Gouldfan said:

Spørsmålet er da om vi tester mer enn de??? Og mørketall..

Er nok store mørketall i Kina, vil tippe de faktisk smittede er det tredobbelte av hva som er påvist.

• Like 1

ScandiFlick skrev (21 minutter siden):

Ja! Men må overbevise samboeren om at det er det rette! Minstemann er det enkelt å ta ut av barnehagen, men den største går på skolen. 

Noen som vet om jeg har lov til å ta henne ut av skolen nå? Rett og slett pga corona!? Hvordan stiller jeg juridisk der? 

Du kan egenhendig sykmelde barnet, tror det er innafor juridisk å gjøre det.

Jeg tror vi gjør det, planlegningsdag imorgen, alt går fort. Ny pressekonferanse i Norge før helgen, og da kan muligens full shutdown av skoler i hele landet muligens være realitet.

Jeg vet det kommer, men vet ikke når.

• Like 3
  • Innsiktsfullt 1

Dere foreldre som velger dette vil gjøre folk en stor tjeneste. Tenk litt på den. Bruk hodet.

• Like 2

Just now, kilik said:

Er nok store mørketall i Kina, vil tippe de faktisk smittede er det tredobbelte av hva som er påvist.

I Hubei er det store mørketall for både smittete og døde, men utenfor Hubei tror jeg de fant de fleste.

Jeg har lest at i Guangdong så gjorde de 300,000 tester.

• Like 1

kilik skrev (4 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. De brukte CT-scan som avdekket all form for influensa. Og de gikk fra hus til hus for å tvinge folk ut og undersøke dem.

Man bruker dette argumentet om H1N1 fordi den var mildere og blandet seg inn med vanlig influensa.

• Like 1