Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, ScandiFlick said:

Ja! Men må overbevise samboeren om at det er det rette! Minstemann er det enkelt å ta ut av barnehagen, men den største går på skolen. 

Noen som vet om jeg har lov til å ta henne ut av skolen nå? Rett og slett pga corona!? Hvordan stiller jeg juridisk der? 

På grunn av nøyaktig de samme smittevernsreglene så burde det vel gå an vel? Ta en alvorsprat med rektor at du kommer til å saksøke han/henne for alt de eier dersom de kødder det til for dere? :roll:

@Camlon sitt innlegg ovenfor. Kan hende de stenger disse allerede i morgen eller i overimorgen likevel ja.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Yiddo10 said:

Kommer vinneren til VM i fotball?

Nei, til neste jack-ass. Hvor ballen først har vært innom to barnehager og tre grunnskoler. Så blir det konkurranse i å slikke ballen etterpå :fun:

Den som slikker ballen lengst blir selvsagt kronet.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yiddo10 skrev (1 time siden):

Kommer vinneren til VM i fotball?

Ser på svtv 2 nyheter nå etter NRK.

Inte der enn, sier de.

Norge er der nå, Sverige har vel ikke råd til å stenge fly og puber osv.

 

Kritisk läge og Höy risk....

Men ingen tiltak..... Ubrukelig.

Jo forresten priceless deres FHM sjef anbefaler at folk med symptomer ikke besøker slektninger på Gamlehjem.....

Skikkelig krafttak.

Endret av Gouldfan
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Zeph skrev (29 minutter siden):

Kraftig økning i antall smittede i Danmark ...

  

Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Inte der enn, sier de.


I Sverige tror myndighetene at tallet er 261, mens mediene melder om over 350, men de aner egentlig ikke, Sveriges statsepidemilog, som er den som skulle holde rede på dette, reiste nemlig til Somalia i går for å drive bistandsarbeid i stedet, etter å ha hevdet at toppen av koronasmitten er nådd for lengst, og at det ikke er noe å uroe seg for.

Det eneste rådet så langt fra Folkhälsomyndigheten er at de som jobber i eldreomsorgen som har symptomer på viruset, bør holde seg hjemme, ellers later man som om det ikke er noe problem.

Endret av 0laf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Sandy Koufax said:

Når det gjelder barn, så er vel bare å ha litt hjemmeskole? Det er da ikke noe særlig til problem, eller?

Sikkert enklere å ta det der 3 dagers fraværet som Simen1 foreslo.

Det andre der må muligens søkes om, vet ikke - har ikke barn, har aldri søkt også videre..

Evt. løpe rundt i nabolaget og prate med andre foreldre. Da vil du møte alt i fra det er kun en forkjølelseindoktrinerte folk til forståelsesfulle folk.

Endret av G
Lenke til kommentar
ScandiFlick skrev (21 minutter siden):

Ja! Men må overbevise samboeren om at det er det rette! Minstemann er det enkelt å ta ut av barnehagen, men den største går på skolen. 

Noen som vet om jeg har lov til å ta henne ut av skolen nå? Rett og slett pga corona!? Hvordan stiller jeg juridisk der? 

Du kan egenhendig sykmelde barnet, tror det er innafor juridisk å gjøre det.

Jeg tror vi gjør det, planlegningsdag imorgen, alt går fort. Ny pressekonferanse i Norge før helgen, og da kan muligens full shutdown av skoler i hele landet muligens være realitet.

Jeg vet det kommer, men vet ikke når.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, kilik said:

Er nok store mørketall i Kina, vil tippe de faktisk smittede er det tredobbelte av hva som er påvist.

I Hubei er det store mørketall for både smittete og døde, men utenfor Hubei tror jeg de fant de fleste.

Jeg har lest at i Guangdong så gjorde de 300,000 tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kilik skrev (4 minutter siden):

Er nok store mørketall i Kina, vil tippe de faktisk smittede er det tredobbelte av hva som er påvist.

Ikke nødvendigvis. De brukte CT-scan som avdekket all form for influensa. Og de gikk fra hus til hus for å tvinge folk ut og undersøke dem.

Man bruker dette argumentet om H1N1 fordi den var mildere og blandet seg inn med vanlig influensa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Helseministeren er kjempefornøyd med egen innsats: "Det var ingen selvkritisk helseminister som møtte for Stortinget tirsdag for å redegjøre for regjeringens innsats mot coronaviruset. Høie mener Norge ligger i front når det gjelder å iverksette tiltak."

Vi har fått en ny Komiske Ali ...

Med realitetsoppfatningen myndighetene har, er det intet håp for Norge. Vi kan komme til å bli det hardest rammede landet i verden. Vi stenger ikke grensene, men blir likevel isolert, takket være at våre naboer tar ansvar og stenger sine grenser mot oss. Russland har innført tiltak mot norskegrensen i dag.

Hvor udugelig og famlende myndighetene er, kan illustreres med at Komiske Høie ber helsesektoren forberede seg på 22 000 innleggelser det neste året. Dette er basert på et scenario, ikke en prognose, som han har understreket selv. Likevel bruker han tallet som en prognose. Myndighetenes "innsats" er med andre ord basert på rent gjettverk.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
Camlon skrev (3 timer siden):

Høres ut som rykter fra sosiale medier. Jeg bor i Kina, og jeg har ikke hørt om noen som har blitt nektet testing eller som har blitt syke. Alle vet at man kan dra til feberklinikken for å bli testet.

Nå har jeg ikke spesielt lyst til å dra ned til feberklinikken for å sjekke om han snakker sant, men jeg vil nok tro at da vil det komme undercover videoer som viser at folk blir nektet testing. En mer sannsynlig scenario er at statistikken blir pyntet på.

Selv med mindre ekstreme tiltak så har Sør Korea fått situasjonen under kontroll. Er det da så utenkelig at Kina har fått situasjonen under kontroll? 

Jeg bare delte hva han fortalte meg, hverken mer eller mindre. Jeg har ikke noe grunnlag til å betvile ham, og jeg kan heller ikke uttale meg om hvordan de faktiske forhold i Kina er. Men ingenting er bedre enn at de har full kontroll, det betyr bare at andre land kan få kontroll også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...