Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yessmann skrev (2 minutter siden):

Folk som rapporteres død av covid er stort sett gamle med underliggende sykdommer. Hvordan vet vi at de ikke hadde dødd uansett - selv om de ikke hadde blitt smittet?


Hva med de som ikke er gamle, hvorfor mener du de ikke dukker opp i overdødeligheten?

I Norge har noen få hundre dødd, de fleste gamle, men i Italia, når helsevesenet knakk sammen, døde mange yngre, det samme i New York, som om jeg husker riktig hadde 10 000 dødsfall i alderen under 70 år?

Mange som er over 70, blir jo åpenbart over 90 også, det blir litt for enkelt å si at alle over 70 år som ble smittet å døde, ikke hadde lenge igjen, mange av de hadde sikkert hatt 20 år igjen å leve dersom de ikke ble smittet.

Du fokuserer dog på feil ting, det er irrelevant hvor lenge åttiåringer har igjen å leve, når man snakker om et virus som rammer alle, i alle aldersgrupper, ofte med alvorlig sykdom, og i noen tilfeller død.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (5 minutter siden):


Hva med de som ikke er gamle, hvorfor mener du de ikke dukker opp i overdødeligheten?

I Norge har noen få hundre dødd, de fleste gamle, men i Italia, når helsevesenet knakk sammen, døde mange yngre, det samme i New York, som om jeg husker riktig hadde 10 000 dødsfall i alderen under 70 år?

Mange som er over 70, blir jo åpenbart over 90 også, det blir litt for enkelt å si at alle over 70 år som ble smittet å døde, ikke hadde lenge igjen, mange av de hadde sikkert hatt 20 år igjen å leve dersom de ikke ble smittet.

Du fokuserer dog på feil ting, det er irrelevant hvor lenge åttiåringer har igjen å leve, når man snakker om et virus som rammer alle, i alle aldersgrupper, ofte med alvorlig sykdom, og i noen tilfeller død.

De dukker ikke opp i overdødeligheten nå fordi covid19 etter all sannsynlighet er mindre alvorlig nå.

Puh - jeg prøvde å forklare at det lett kan overregistreres covid-dødsfall FORDI det er mange gamle og syke som tilsynelatende dør av det. Det var det som var mitt poeng her - ikke at det finnes 70-åringer som kan bli 90 år. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Yessmann said:

Hvor store tall snakker vi om her?

Hvor store mener du tallene skal være for at de skal være relevante? Har du også satt deg inn i hvor mange som dør av kreft eller får livsvarige skader relatert til selvpåført skade fra alkoholforbruk? Som også påfører samfunnet store kostnader hvert år.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
0laf skrev (2 minutter siden):

Du fokuserer dog på feil ting, det er irrelevant hvor lenge åttiåringer har igjen å leve, når man snakker om et virus som rammer alle, i alle aldersgrupper, ofte med alvorlig sykdom, og i noen tilfeller død.

Godt sagt!

Regner med det er penger som er hovedfokuset hans, framfor liv, og da vil jeg bare si at alle forsøk på å lette på tiltakene ser ut til å føre til kraftig smittespredning som igjen fører til ennå mer økonomisk harde tiltak.

Jeg tror vi må tenke litt omvendt psykologi her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (15 minutter siden):


Hva med de som ikke er gamle, hvorfor mener du de ikke dukker opp i overdødeligheten?

I Norge har noen få hundre dødd, de fleste gamle, men i Italia, når helsevesenet knakk sammen, døde mange yngre, det samme i New York, som om jeg husker riktig hadde 10 000 dødsfall i alderen under 70 år?

Mange som er over 70, blir jo åpenbart over 90 også, det blir litt for enkelt å si at alle over 70 år som ble smittet å døde, ikke hadde lenge igjen, mange av de hadde sikkert hatt 20 år igjen å leve dersom de ikke ble smittet.

Du fokuserer dog på feil ting, det er irrelevant hvor lenge åttiåringer har igjen å leve, når man snakker om et virus som rammer alle, i alle aldersgrupper, ofte med alvorlig sykdom, og i noen tilfeller død.

100% enig. Menneskeverdet har ingen aldersgrense.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Yessmann said:

De dukker ikke opp i overdødeligheten nå fordi covid19 etter all sannsynlighet er mindre alvorlig nå.

Puh - jeg prøvde å forklare at det lett kan overregistreres covid-dødsfall FORDI det er mange gamle og syke som tilsynelatende dør av det. Det var det som var mitt poeng her - ikke at det finnes 70-åringer som kan bli 90 år. 

Nei, det finnes ikke noe belegg for å denne påstanden

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Godt sagt!

Regner med det er penger som er hovedfokuset hans, framfor liv, og da vil jeg bare si at alle forsøk på å lette på tiltakene ser ut til å føre til kraftig smittespredning som igjen fører til ennå mer økonomisk harde tiltak.

Jeg tror vi må tenke litt omvendt psykologi her.

Du fortsetter å mistenkeliggjøre mine motiver ser jeg.

All forhindring av sykdom og død krever ressurser. VI har ikke uendelige ressurser. Men jeg ser du ikke vil forholde deg til det faktum. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (4 timer siden):

https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN27C1RN

Hjernen blir 10 år eldre etter covid. Mange klager på at de ikke klarer å løse oppgaver de klarte før, selv etter at øvrige symptomer er borte. Dette kan være tegn på alvorlig hjerneskade 

Skrekk propagandaen.....Igjen fra Benbjo....

found that in some severe cases, coronavirus infection is linked to substantial cognitive deficits for months.

particularly among people who had been hospitalised with COVID-19, the researchers said, with the worst cases showing impacts “equivalent to the average 10-year decline in global performance between the ages of 20 to 70”.

“The cognitive function of the participants was not known pre-COVID, and the results also do not reflect long-term recovery - so any effects on cognition may be short term,”

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...