Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

11 hours ago, basillen said:

Helt sinnssykt. Det er ingen data som tyder på at småbarn har behov for denne vaksinen. Fra et kost/nytte-perspektiv er det galskap å gi denne aldersgruppen vaksine. Det er betydelig mer risiko enn gevinst forbundet med dette. Noe også FHI er klar på. Det fremstår stadig mer som at CDC er fullstendig kjøpt og betalt av den farmasøytiske industrien. 

Det kan jo virke litt sånn. Men er amerikanerne flokkimmuniserte enda pga. Trumpe-oppførsel, eller er de på an igjen med nye bølger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (58 minutter siden):

Det kan jo virke litt sånn. Men er amerikanerne flokkimmuniserte enda pga. Trumpe-oppførsel, eller er de på an igjen med nye bølger?

Dette viruset muterer så ofte at vi aldri kommer til å få "flokkimmunitet" i den forstand at vi ikke lenger kan få viruset. Altså vil dette viruset komme i bølger i mange, mange år fremover. Muligens resten av livene våre. Og dette vil skje uavhengig av hvor vaksinerte vi er ettersom muteringen skjer så raskt at vi aldri vil kunne oppdatere  og distribuere vaksiner tidsnok til å forhindre nye mutasjoner. 

Det vi imidlertid oppnår er gradvis bedre kryssimmunitet gjennom jevnlig eksponering for ulike varianter. I møte med nye varianter vil vi kunne få symptomer, men etter hvert vil symptomene ikke bli verre enn de er for alle de andre koronavirusene der ute som vi allerede har oppnådd slik immunitet mot. Faktisk er det mye som tyder på at store deler av verden allerede er på vei inn i denne fasen nå som omikron er her.

Endret av basillen
Lenke til kommentar

Det er jo det man håper på at det blir til en håndterlig sesongforkjølelse. Det kan jo virke som om flere av omikrontypene omtrent er nådd dit.

Med alle disse nyspredte sykdommene så kan en lure på om det er biologisk krigføring.

For Dr. Campbell hinter om at det er uvanlig for apekopper å mutere på den der måten.

Alternativet er om disse homofile i tillegg er AIDS-syke. For da skjer jo mutasjoner gjerne lettere. Man skulle likevel tro at det finnes AIDS der apekopper berører mennesker endemisk eller, tenker på i Afrika da?

Er ikke til å bli helt klok på om det er en rekke uheldige omstendigheter eller om en er uvitende vitner til en startet biologisk krig.

Det virker jo ikke som hverken Kina eller Russland har særlig til overs for å pleie Vesten med silkehansker lengre.

Endret av G
La til endemisk og i Afrika
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alarm in Beijing after announcement zero-Covid policy may last five years

Sitat

Communist party official posts notice saying mass mandatory testing and travel curbs will continue.

The notice was first posted by Beijing Daily and republished by other state media outlets. It spread widely across social media, but soon the reference to “five years” was removed from most online publications, and a related hashtag on Weibo was deleted.

Monday’s announcement and the subsequent amendment sparked anger and confusion among Beijing residents online. Most commenters appeared unsurprised at the prospect of the system continuing for another half-decade, but few were supportive of the idea.

“Countdown to escape China,” said one Weibo user.

“The ultimate goal of fighting the epidemic is to return to normal life, and it seems that everyone has forgotten about this,” another noted.

Authorities have not clarified the statement or the removal of the reference to five years. Some observers suggested the “five years” phrase was a term used often in government announcements, but which appeared to be a timeline in this context, or that it was erroneously added in by the original publisher of the notice – the Beijing Daily.

The Beijing Daily did not provide clarification when contacted by the Guardian.

China’s first mRNA vaccine is close — will that solve its COVID woes?

Sitat

Researchers say a highly effective jab will help to avoid hospitals getting overwhelmed, but probably won’t end to the country’s ‘zero COVID’ policy.

 

Endret av Subara
Lenke til kommentar

Sykehus i Stockholm slår alarm om coronainnlagte
https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/sykehus-i-stockholm-slaar-alarm-om-coronainnlagte.TZ_chT1yQ

Sitat

Etter en kraftig økning i antallet som er innlagt med coronasmitte, slår helsemyndighetene i Stockholm alarm om smitteøkningen.

Region Stockholm sier at det kan bli et hardt press på sykehusene hvis utviklingen fortsetter, melder Aftonbladet.

– Økningen av antallet pasienter med covid-19 i våre sykehus er et tydelig steg i feil retning, sier sjeflege Patrik Söderberg.

Torsdag var det 164 personer som var innlagt med coronasmitte på regionens sykehus. Det er en økning på 42 personer sammenlignet med samme dag for en uke siden.

Söderberg advarer befolkningen mot å oppføre seg som om pandemien er over og sier at den nye omikronvarianten er enda mer smittsom. Uvaksinerte er overrepresentert blant de sykehusinnlagte. Det er ventet at smitten vil øke enda mer fram mot høsten. (NTB)

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (7 timer siden):

yO2KrDp.png

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/880000-coronasmittet-i-frankrike-den-siste-uken.dG5WoUzOj?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_medium=df-86-a0a222ac

hvis dette blir trenden fremover, medfører det kanskje en kjærkommen mulighet for politikerne å stenge ned alt, for å "regulere" strømforbruket.. :whistle:

Frankrike har ikke fjernet koronasertifikatet ennå. Kanskje er smittetallene årsaken? https://www.skyscanner.no/reiserestriksjoner/Frankrike/29475385?origin=29475390

Lenke til kommentar

Corona-mutant skaper bekymring i flere land

Sitat

Corona-mutanten BA. 2.75 har skapt bekymring i flere land. – Det er foreløpig funnet få tilfeller av varianten, sier immunolog Anne Spurkland.

Sitat

 

Spurkland legger til at et viktig poeng er at en ny virusvariant hele tiden vil møte en immun befolkning, og at premissene derfor er annerledes nå enn for 2 år siden.

– Det er vanskelig å se for seg en variant som vil være såpass alvorlig, men det kan jo ikke utelukkes, avslutter hun.

 

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Er blitt noen dager siden jeg reiste gjennom Amsterdam på hjemturen. Der så jeg en asiater i full billakkeringsdrakt, munnbind og visir. Synes litt synd på han som har blitt påvirket av sine asiatiske myndigheter på den måten. Vi slapp å ha munnbind på oss på flyet fra Canada, straks de hadde fått stengt dørene og var frikoblet i fra gatekorridoren. Det føltes befriende. Tror at jeg har tatt 3 hurtigtester siden jeg kom hjem. Mest pga. hensyn til å få besøkt min far, for å være selvbevisst på at jeg ikke kan gi han noe ny smitte. Har altså ikke hatt symptomer som tilsier noe smitte, og det har heller ikke slått ut på hurtigtest naturligvis. På et legekontor jeg var innom nylig, var det både snufsing på en person og hoste på en annen. Sånt gjør en litt urolig, med alt av forsiktighetskultur som vi har vært igjennom. Men, slike symptomer kan naturligvis være alt mulig annet enn covid også. Det kan jo hende at de har gitt beskjed at de kom med disse symptomene i forkant og at de også har slått ut negativt på hurtigtest dersom det fortsatt er slike å oppdrive/kjøpe.

Bank i bordet, har ikke hatt covid selv slik jeg oppfatter det enda. Når blir det min tur, og hvilken variant vil jeg da få? :roll:

Hører en venn har covid i øyeblikket. Familien min ser jo ut å nettopp ha vært igjennom covid mens jeg var i utlandet. Snek meg altså unna den smitten også. Så familien min er vel flokkimmune og sånn sett beskytter det meg litt. Nevøen min hadde noe hoste igjen, uten at en vet hva det er slags basill/virus. Var litt ubehagelig å være i samme rom som han. Den følelsen kommer nok til å sitte i én som ryggmargsrefleks vel, etter denne pandemien?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...