Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

23 minutes ago, Kazuo said:

Mitt syn ? Jeg leste om Gibralter i flere artikler så la jeg til en fra RT, sist jeg leste noe fra RT er vel ca årstid siden, men skjønner man søker etter noe enten bli trigget av her inne eller tilegne andre meninger dem ikke har i et forsøk på svartmale dem.

Hvis du kaller kildekritikk det å være trigget, så håper jeg du aldri beveger deg inn i akademika.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
shockorshot skrev (1 time siden):

Hvis du kaller kildekritikk det å være trigget, så håper jeg du aldri beveger deg inn i akademika.

Du dyttet det på meg som at jeg støtter RT, er det jeg mente som trigget, du prøvde svartmale meg noe som feilet totalt da jeg ikke engang leser RT til vanlig, men i bunn har jeg ikke noe mer imot RT enn CNN, same shit different sides..

Nyhetssaken er nøytral når flere andre byråer melder eksakt det samme, var bare tilfeldig at jeg valgte RT sin artikkel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (3 timer siden):

Du mener Russia Today som hadde de "stakkars turistene" på besøk hvor de kunne fortelle om hvor utrolig uskyldige de var, etter man fant ut at de var dem som utførte Novichok giftangrepet i Salisbury? De har jo for så vidt også blitt knyttet til bombeangrep i Tjekkia, siden da.

Nei guri for en kjekk og troverdig mediaoutlet å støtte seg på. Så lenge de støtter ditt syn så er de vel troverdige nok? 🙄

 

ToxicTed skrev (3 timer siden):

Men at Gibraltar 'avlyser jula', som den artikkelen sier, er jo rett og slett ikke sant.

Og RT var eneste som nevnte det ? Er vel Putin eid alle de her også..For en ting henge seg opp i🙄

https://www.newsweek.com/christmas-celebration-gibraltar-vaccine-coronavirus-cases-1650610

https://www.express.co.uk/news/uk/1521786/Gibraltar-news-covid-cases-rise-Christmas-lockdown

https://www.riotimesonline.com/brazil-news/modern-day-censorship/in-gibraltar-100-of-adults-are-fully-vaccinated-against-covid-19-and-yet-new-cases-are-exploding/

https://theglobalherald.com/news/nigel-farage-discusses-gibraltar-cancelling-christmas-despite-having-highest-vaccine-rate-in-world/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Vi må stenge ned for de uvaksinerte fordi vi må beskytte dem, sier statsminister Eduard Heger til statskringkasteren RTVS.

Fordi vi må beskytte dem? That does not compute. Hvis uvaksinerte vil påføre seg risiko så gjerne for meg men å stenge tjenester er jo ikke noe man gjør "for dem".

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (På 21.11.2021 den 6.24):

Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning

"...At the time of this report, these changes persist for at least 2.5 months post second dose of vac. We conclude that the mRNA vacs dramatically increase inflammation on the endothelium and T cell infiltration of cardiac muscle and may account for the observations of increased thrombosis, cardiomyopathy, and other vascular events following vaccination."

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

https://www.thecardiologyadvisor.com/home/topics/acs/acute-coronary-syndrome-acs-biomarkers-mrna-covid19-vaccine/

 

Kazuo skrev (22 timer siden):
  1. It's a non-peer-reviewed conference abstract.

  2. It's a single author. That's weird, and rare, considering a single person certainly didn't do all the work this abstract describes themselves

  3. The single author is Steven Gundry, a "functional" medicine quack renowned for promoting lectin-avoidance diets as cure-alls.

  4. It's absolutely impossible to ascertain the methods here.

  5. Because the abstract is terribly written, it's almost impossible to work out what they're actually trying to report

  6. I'm not a cardiologist, but from what I can tell and my general impression the PULS test is not a validated biomarker. The website gives no publications. The papers referenced in the FAQ are small and terribly cited. The test is marketed by numerous natural health websites.

 

jeg forstår ikke helt hvorfor den artikkelen evt. er kontroversiell og må debunkes for "enhver pris"?

faktum er jo at perikarditt og myokarditt (hhv. betennelse i hjerteposen/betennelse i hjertemuskelen) er en "anerkjent" bivirkning av koronavaksinene. Her i landet er det meldt rundt 300 tilfeller, hvorav endel ender i sykehusinnleggelse, og måneder med hjertemedisin (betablokkere) og forbud mot fysisk anstrengelse.

slik jeg tolker inneholdet, lanserer artikkelen en mulig årsak/forståelse av hva ved vaksinen som medfører hjertemuskel-betennelse.

Jeg har ikke sett noen andre undersøkelser (ikke lett etter heller) men burde ikke være kontroversielt. :roll:

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kazuo said:

Du dyttet det på meg som at jeg støtter RT, er det jeg mente som trigget, du prøvde svartmale meg noe som feilet totalt da jeg ikke engang leser RT til vanlig, men i bunn har jeg ikke noe mer imot RT enn CNN, same shit different sides..

Nyhetssaken er nøytral når flere andre byråer melder eksakt det samme, var bare tilfeldig at jeg valgte RT sin artikkel. 

Nei, den er ikke nøytral! Gibraltar avlyser ikke jula, de kommer med 'råd' om å begrense kontakten de 4 neste ukene. Men dette er typisk feilinformasjon, artikkelen er tilsynelatende 'nøytral' og det meste der stemmer. Men de vet at de fleste bare leser overskriften og de skriver 'Verdens mest vaksinerte land avlyser jula!'. Og vips, så har man klart å spre enda litt mer vaksineskepsis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ToxicTed skrev (15 timer siden):

Nei, den er ikke nøytral! Gibraltar avlyser ikke jula, de kommer med 'råd' om å begrense kontakten de 4 neste ukene. Men dette er typisk feilinformasjon, artikkelen er tilsynelatende 'nøytral' og det meste der stemmer. Men de vet at de fleste bare leser overskriften og de skriver 'Verdens mest vaksinerte land avlyser jula!'. Og vips, så har man klart å spre enda litt mer vaksineskepsis.

De avslyser offisielle arrangementer; detr står svart på hvit; så det viser jo at selv med en 100% vaksinert befolkning så vil de ikke ha offisielle arrangementer og det er jo trist da. Men ja; det er ingen tvangstiltak - ennå. Ser de kommer med anbefalinger; joda; det må de gjerne gjøre; slikt er frivillig; jeg personlig hadde ikke fulgt en eneste en av dem om jeg hadde bodd på Gibraltar. Å ødelegge sitt eget immunforsvar ved å unngå mennesker er dårlige anbefalinger for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Aiven skrev (16 timer siden):

Vaksinene har ikke dokumentert effekt i UK, i følge britisk statistiker:

Interessant, men nå bruker de vel samme vaksiner som veldig mange andre land, inkludert land der datagrunnlaget er mye bedre. Det sagt så er det bare sunt med saklig kritisk blikk og det kan hende deler av argumentasjonen er overførbart til norsk statistikk. Det er også ting som tyder på at nye mutasjoner har endret effektiviteten til vaksinene. F.eks gjennom naturlig seleksjon.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Morromann said:

De avslyser offisielle arrangementer; detr står svart på hvit; så det viser jo at selv med en 100% vaksinert befolkning så vil de ikke ha offisielle arrangementer og det er jo trist da. 

Joda, de neste fire ukene. Altså slutter 'rådene' før jul. Stort sett stemmer vel det meste i selve artikkelen, men det er ikke tilfeldig at Russia Today gir artikkelen overskriften 'Verdens mest vaksinerte land avlyser jula'. De vet å så tvil og misnøye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Morromann said:

De avslyser offisielle arrangementer; detr står svart på hvit; så det viser jo at selv med en 100% vaksinert befolkning så vil de ikke ha offisielle arrangementer og det er jo trist da. 

Dessuten er egentlig ikke befolkningen 100% vaksinert. De har bare gitt vaksiner til alle utlendinger som bor i eller kommer til landet også, derfor blir prosenten så høy.

Endret av ToxicTed
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Triage, da er det alvor. 

Her er nederlandske helsemyndigheters prioriteringsliste for kode svart (publisert i starten av pandemien).

Sitat

IF ALL BEDS ON THE IC ARE OCCUPIED, WHO WON'T BE ADMITTED ANYMORE?

The number of corona patients in the Intensive Care Unit (IC) is still increasing faster than the amount of available beds and necessary equipment. That is why the moment is getting nearer when far-reaching choices have to be made: who will still get an IC bed and who will not?

The answer has already been considered. The Dutch Association for Intensive Care (NVIC) has recently drawn up the " pandemic scenario ". It describes the three situations of care provision: usual care (phase 1), upscaling care (phase 2) and crisis care (phase 3).

We are currently in phase 2. There are still enough IC beds available and people are working hard to further expand the IC capacity. We will go to phase 3 if the Minister of Health decides to do so. According to NVIC chairman Diederik Gommers, it will happen if a free IC bed is no longer available anywhere in the Netherlands.

"At that point you have to determine what is best for society instead of what is best for the individual," says Lennie Derde, IC doctor at UMC Utrecht and co-author of the script. "How can we save as many lives as possible despite shortage of resources?"

The rules that are applied in phase 3 are that there are no new patients on the ICU who have little chance of survival and who have a short life expectancy. "Ultimately, in that situation it comes down to the question: which patients should we include in the IC to save as many lives and years as possible? ", Says Derde.

Not in the IC at phase 3

The scenario provides various criteria on the basis of which people in phase 3 should no longer be admitted to IC. It concerns the following cases:

  • -Cardiac arrest, in which nobody was present, causing too much damage
  • -Severe trauma, with the chance of death exceeding 90 percent
  • -Severe burns, with the risk of death exceeding 90 percent
  • -Serious and irreparable brain disorders
  • -Metastatic cancer, including blood cancer (leukemia) with a low life expectancy
  • -Organ failure (such as heart failure or lung failure) with a low life expectancy
  • -Diseases of the immune system with a low life expectancy (such as an HIV infection where treatment is no longer possible)
  • -People who are completely in need of help for their daily care
  • -Terminally ill

The criteria mentioned above are more likely to apply to older people than to young people. "But we consciously say it can apply to all adults," said Third. "After all, each 70-year-old is different. Younger adults can also be very vulnerable. There are of course different degrees within this range, but we regard someone who is completely dependent on the care of others as vulnerable."

"Essentially we are looking at whether you had a low life expectancy before you came to IC or whether you now have anything that makes the chance of surviving very small."

https://www.facebook.com/NOSinEnglish/posts/116329703337033

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (11 minutter siden):

Hvem er denne twitreren? Avisartikkelen er fra juni 2020?

Nederlandsk nettavis 9. november med varsel om "kode svart".
https://www.dutchnews.nl/news/2021/11/code-black-scenario-looms-in-limburg-if-infections-do-not-decline-hospitals-warn/

Sitat

‘We are on course for a breakdown in healthcare and the whole system is gridlocked,’ the five hospitals said in a joint statement. ‘In practice that means “code black” at local level. We are convinced that other areas of the Netherlands will follow soon.’

De 5 sykehusenes fellesuttalelse på engelsk via google: https://www-zuyderland-nl.translate.goog/nieuws/limburg-stevent-rechtstreeks-af-op-zorginfarct-dit-kan-zo-niet-langer/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=nui

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå ble jeg nysgjerrig. Gikk til De Telegraaf, en av de største avisene i Nederland. Det er alvorlig nok, for all del.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/783617850/rapport-steeds-meer-ziekenhuizen-kunnen-kritiek-planbare-zorg-niet-meer-leveren

Sitat

In five of the ten regions, the point has now (almost) been reached where, according to the report, 'adaptability is fully used up and the quality of care is endangered'. The situation can therefore be called 'critical'. A week earlier, no region had reached that stage. The final phase of 'uncontrollable' has not yet begun in any region.

og

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1237762468/ernst-kuipers-code-zwart-niet-aan-de-orde

Sitat

AMSTERDAM - Code black is not an issue in the hospitals this week and next. That's what bed planner Ernst Kuipers says. However, according to him, extra corona measures are inevitable if the hospital influx does not go down in the coming days. "I understand the concerns, but nuance is important."

Om det er "kode svart" eller bare veldig mørk gråfarge ... misunner ikke nederlenderne uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...