Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Kazuo skrev (18 minutter siden):

Ikke overrasket, men de ødelegger bare mer enn de antakelig forstår. Slik demonstrerer man bare ikke! Med den typen tiltak som innføres her og der så kunne jeg også demonstrert, men når det blir på den måten så lar jeg heller være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning

"...At the time of this report, these changes persist for at least 2.5 months post second dose of vac. We conclude that the mRNA vacs dramatically increase inflammation on the endothelium and T cell infiltration of cardiac muscle and may account for the observations of increased thrombosis, cardiomyopathy, and other vascular events following vaccination."

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

https://www.thecardiologyadvisor.com/home/topics/acs/acute-coronary-syndrome-acs-biomarkers-mrna-covid19-vaccine/

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (9 timer siden):

Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning

"...At the time of this report, these changes persist for at least 2.5 months post second dose of vac. We conclude that the mRNA vacs dramatically increase inflammation on the endothelium and T cell infiltration of cardiac muscle and may account for the observations of increased thrombosis, cardiomyopathy, and other vascular events following vaccination."

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712

https://www.thecardiologyadvisor.com/home/topics/acs/acute-coronary-syndrome-acs-biomarkers-mrna-covid19-vaccine/

  1. It's a non-peer-reviewed conference abstract.

  2. It's a single author. That's weird, and rare, considering a single person certainly didn't do all the work this abstract describes themselves

  3. The single author is Steven Gundry, a "functional" medicine quack renowned for promoting lectin-avoidance diets as cure-alls.

  4. It's absolutely impossible to ascertain the methods here.

  5. Because the abstract is terribly written, it's almost impossible to work out what they're actually trying to report

  6. I'm not a cardiologist, but from what I can tell and my general impression the PULS test is not a validated biomarker. The website gives no publications. The papers referenced in the FAQ are small and terribly cited. The test is marketed by numerous natural health websites.

Edit: one of the only academic results for the PULS test is this 2019 abstract, also by Grundy, that shows that lectin-free diets dramatically reduce PULS scores! Who would have predicted that!(obviously this work was never published, because it probably never existed)

7) The conclusions: "We conclude that the mRNA vacs dramatically increase inflammation on the endothelium and T cell infiltration of cardiac muscle and may account for the observations of increased thrombosis, cardiomyopathy, and other vascular events following vaccination" are over-reaching nonsense.

😎 Given what we know about vaccine responses, I'd be more inclined to just think this abstract is bollocks, rather than even any normal physiological inflammatory response

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kazuo skrev (59 minutter siden):
toreae skrev (3 timer siden):

Oi. Montro hva R-tallet for Nederland er nå.

Med tanke på hvor mange som går uten symptomer samt alle som ikke tester seg for litt snufsete nese så vil jeg tro høyt.

Nå har ikke jeg vært i Nederland (i det siste) og kan ikke si noe om hvordan det står til der. Men jeg gjetter på at det er ca samme forholdstall når R skal regnes ut.

Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (På 21.11.2021 den 3.40):

Denne videoen husker jeg gjorde sterkt inntrykk i november 2020.

Nå er vi i november 2021.

Ett år etter er vi nøyaktig der igjen.

https://youtu.be/j6m0X8FcKf0

Alt blir bra, ha-ha. 🌈

Snakkes igjen november 2022.

Ps. Husk å stenge deg inne og unngå mennesker frem til da. Så kan vi leve normalt igjen i 2023.

En ting er sikkert: de opptøyene og demonstrasjonene vi ser ute i Europa nå, og i Australia er ikke noe kortvarig blaff. Det er bare begynnelsen; uansett hva man privat mener om det; men det er så utrolig naivt å tro at befolkningen i det uendelige stilletiende godtar stadig mer herjing med livene deres uten at det er noe "end game" i sikte. Og det var veldig lite lurt av politikerne å vifte med vaksinene som en "gulrot" og så bryte løftene til de grader. Det gjør bare befolkningen enda mer sint, enda mer fortvilet og enda mer maktesløse enn de var for et år siden da det ikke en gang fantes vaksiner. Så lenge politikerne tviholder på nedstenginger, kriminalisering av det å være menneske, fratar vanlige mennesker levebrødet deres, driver protforbud og diskriminerer mennesker basert på vaksinestatus(de med vaksine skal få litt flere friheter enn de uten i lockdown-diktaturet)så vil dette bare øke i styrke. I Norge har folk det enn så lenge såpass bra at det er roligere her, men det er ingen garanti for at det vil fortsette.

Så får man se da; om det fører til noe. Når det er flere hundre tusener som demonstrerer, og kanskje også en million kan man ikke lenger avfeie det med at det bare er "konspirasjonsteoretikere, høyreekstremister og anti-vaxxere". Så mange konspirasjonsteoretikere, høyreekstremister og anti-vaxxere finnes ikke. Vil myndightene lytte eller vil de bare doble på, for eksempel med innføring av militær unntakstilstand og portforbud for å forby demonstrasjoner eller sivil ulydighet? Utsettelse av valg på ubestemt tid slik at folk ikke kan stemme seg ut av marerittet, slikt som har skjedd før når noen har ønsket å sette demokratiet til side(skal jeg minne om hvem som ble født i Østerrike?). Alt for et virus befolkningen er fullvaksinert mot i flere land som har 0.3% dødelighet?

Det som gjør ting vondt verre er det jo når noen som demonstrerer ødelegger med å ty til vold; slikt er galt og gjør vondt verre for alle parter. Men fredelige protester vil nok tvinge politikere til å tenke seg om dersom mange nok etterhvert deltar i det. Og jeg er 100% sikker på at dette vil fortsette ut over vinteren i stadig større styrke.

Kazuo skrev (18 timer siden):

'Most vaccinated' place on earth cancels Christmas

https://www.rt.com/news/540442-gibraltar-cancels-christmas-covid/

Altså; ingen uvaskinerte  å skylde på, kun myndighetene. Så mye for den vaksinen som skulle gi folk friheten tilbake. Og folk lurer på hvorfor noen er sinte? Gibraltar er dermed beviset på at vi nå lever i "new normal" og at vaksinene ikke var veien ut av marerittet, kun en videreføring av det.

 

Fnugle skrev (15 timer siden):

 

Men hvor mange er innlagt på sykehus og hvor mange dør? Det er det som burde være av interesse. Om 99% av de positivt testede ikke er innlagt på sykehus er ikke det noe særlig alvorlig.

Endret av Morromann
rettet opp i uklare formuleringer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at Gibraltar kommer opp som case både her og der. Kom over dette innlegget og syns det gir en mer nyansert forklaring av hva som skjer der nede. På dansk, men det klarer dere å lese.

Sitat

Gibraltar er et britisk oversøisk territorium beliggende på sydspidsen af den iberiske halvø.

Det er altså et lille område med omkring 33.500 indbyggere - dvs. meget få smittede kan give vilde udsving på en kurve pr 100.000 😅 når det er sagt, så er det værd at bemærke nogle ting:

De får dagligt omkring 15.000 arbejdende der krydser grænsen fra Spanien og kommer ind og ud af området.

Det er ikke 100 % af befolkningen der er vaccineret. Det er hele den voksne befolkning, der er tilbudt vaccinen, men tilslutningen er ikke 100 % (har ikke kunne finde en klar opgørelse, men et sted mellem 85 og 90 % af de voksne er vaccineret) - derudover er børn under 12 år endnu ikke tilbudt vaccinen og der er fortsat enkelte, der ikke tåler vaccinen. Grunden til at det står som 100% vaccineret er, at man tæller i antal vacciner et “land” (her britisk oversøisk territorium) har brugt og her er der brugt mere end til hele befolkningen, men det skyldes at mange af de dagligt arbejdende fra Spanien er vaccineret gennem deres arbejde eller studie i Gibraltar.

Jeg har ikke kunne finde status på hvor langt de er med revaccination (måske de 40% passer🤷🏻‍♀️), men i marts 21 meldte de at alle voksne, der ønskede det, var blevet vaccineret, hvorfor man må antage at vaccinerne begynder at miste fuld effekt allerede omkring september / oktober.

Til gengæld synes jeg det værd at bemærke at antallet af dødsfald ligger lavt, vaccinerne virker altså fortsat på trods af let smittespredning.

Gibraltar led desværre en stor smittespredning inden vaccinerne blev udrullet i landet og har derfor haft mange døde (i forhold til den lille befolkning) tidligt i år, dejligt for dem, at vaccinerne nu har gjort at de ikke skal lide det samme igen.

Mvh Elif / læge

link til innlegg (Facebook)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, :utakt said:

Jeg ser at Gibraltar kommer opp som case både her og der. Kom over dette innlegget og syns det gir en mer nyansert forklaring av hva som skjer der nede. På dansk, men det klarer dere å lese.

link til innlegg (Facebook)

Denne linken til Gibraltar-saken lenger oppe var fra Russia Today, et statlig russisk 'nyhetsbyrå' med sin egen agenda. Som å spre misnøye og feilinformasjon i andre land, og jeg ser jo at en annen forumdeltager har slukt agnet. Så det er greit å se bort fra akkurat den saken.

Edit: Så bra at du kommer med mer riktig informasjon! 👍

Endret av ToxicTed
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ang. demonstrasjoner så har man elementer i samfunnet som bruker enhver anledning til å lage bråk. Man skal ikke heller se bort fra at oppskalert sikkerhet og en del andre tiltak gjør det vanskelig for å kriminelle å operere som før og at disse nærmer seg bristepunktet på hva de kan gjennomføre. Alt bråk vi ser er nok ikke bare pga. lovlydige "nå er vi lei".

Eks. vet man at når tilgang til rusmidler blir truet over lengre tid så kan det skape mye støy. Noe som er avslørende.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ToxicTed skrev (30 minutter siden):

Denne linken til Gibraltar-saken lenger oppe var fra Russia Today, et statlig russisk 'nyhetsbyrå' med sin egen agenda. Som å spre misnøye og feilinformasjon i andre land, og jeg ser jo at en annen forumdeltager har slukt agnet. Så det er greit å se bort fra akkurat den saken.

Edit: Så bra at du kommer med mer riktig informasjon! 👍

Som ikke CNN, Fox News eller andre har sin egen agenda😄 Nyhetssaken er ganske nøytral og flere andre skriver jo nettopp eksakt det samme så at linken tilfeldig er fra rt og det trigger deg får stå på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kazuo said:

Som ikke CNN, Fox News eller andre har sin egen agenda😄 Nyhetssaken er ganske nøytral og flere andre skriver jo nettopp eksakt det samme så at linken tilfeldig er fra rt og det trigger deg får stå på deg.

Men at Gibraltar 'avlyser jula', som den artikkelen sier, er jo rett og slett ikke sant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 Frankrike er inne i den femte smittebølgen

Spoiler

Antallet registrerte koronatilfeller i Frankrike steg med 81 prosent forrige uke sammenlignet med uken før. Regjeringen advarer mot smittebølgen.

– Denne femte bølgen har startet lynraskt, sier regjeringens talsperson Gabriel Attal.

Smitteøkningen har ikke ført til nye og strenge tiltak i Frankrike, slik det er blitt innført i nedstengte Østerrike og Belgia, som har innført påbud om munnbind og hjemmekontor.

Franske myndigheter mener den høye vaksinasjonsgraden i landet skyldes bruken av koronapass fra sommeren av. Det er krav om vaksinesertifikat for å gå på restauranter, kafeer og kulturelle arrangementer i Frankrike.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset?pinnedEntry=42258

Et familiemedlem kom hjem fra Paris i går. Hen måtte vise koronapass på kafé og museer. En pariser fortalte at 10% av helsearbeiderne hadde sagt opp jobben da de ble pålagt å ta koronavaksine.

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Kazuo said:

Som ikke CNN, Fox News eller andre har sin egen agenda😄 Nyhetssaken er ganske nøytral og flere andre skriver jo nettopp eksakt det samme så at linken tilfeldig er fra rt og det trigger deg får stå på deg.

Du mener Russia Today som hadde de "stakkars turistene" på besøk hvor de kunne fortelle om hvor utrolig uskyldige de var, etter man fant ut at de var dem som utførte Novichok giftangrepet i Salisbury? De har jo for så vidt også blitt knyttet til bombeangrep i Tjekkia, siden da.

Nei guri for en kjekk og troverdig mediaoutlet å støtte seg på. Så lenge de støtter ditt syn så er de vel troverdige nok? 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (1 time siden):

Du mener Russia Today som hadde de "stakkars turistene" på besøk hvor de kunne fortelle om hvor utrolig uskyldige de var, etter man fant ut at de var dem som utførte Novichok giftangrepet i Salisbury? De har jo for så vidt også blitt knyttet til bombeangrep i Tjekkia, siden da.

Nei guri for en kjekk og troverdig mediaoutlet å støtte seg på. Så lenge de støtter ditt syn så er de vel troverdige nok? 🙄

Mitt syn ? Jeg leste om Gibralter i flere artikler så la jeg til en fra RT, sist jeg leste noe fra RT er vel ca årstid siden, men skjønner man søker etter noe enten bli trigget av her inne eller tilegne andre meninger dem ikke har i et forsøk på svartmale dem.

Endret av Kazuo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...