Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The woman in New Zealand who tested positive arrived in Auckland on 30 December after travelling in Spain and the Netherlands for four months. She returned two negative Covid tests while staying in government-managed isolation at the Pullman hotel, having arrived from London. The woman was released from the Pullman on 13 January and travelled around south Northland with her husband, visiting as many as 30 locations, including popular holiday spots, AirBnbs, and shops."

https://www.theguardian.com/world/2021/jan/24/new-zealand-records-first-covid-community-case-intwo-months

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Jakobk said:

Tanker om denne? Mye nytt for meg om ting stemmer

Jeg ser i denne at en professor/doktor i kjemi i Tanzania mener at det testingen er feil fordi det ble påvist i papaya, geit og sau.

Quote

image.png.30fd9a0241b0fcabfa5ee297b353fc2c.png

Det er absolutt ikke usannsynlig at dyr eller mennesker med viruset i kroppen kan overføre det til fruktens overflate (avføring eller kontakt) eller fruktkjøttet (bitt) og at det dermed kan vises i tester.


 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kroat skrev (15 minutter siden):

"The woman in New Zealand who tested positive arrived in Auckland on 30 December after travelling in Spain and the Netherlands for four months. She returned two negative Covid tests while staying in government-managed isolation at the Pullman hotel, having arrived from London. The woman was released from the Pullman on 13 January and travelled around south Northland with her husband, visiting as many as 30 locations, including popular holiday spots, AirBnbs, and shops."

https://www.theguardian.com/world/2021/jan/24/new-zealand-records-first-covid-community-case-intwo-months

Shitty situation. Livsfarlig med folk med svakt immunsystem der viruset kan muterte i månedsvis. Mest sannsynlig i folk med dårlig immunsystem at UK, Brasil og Sør-Afrika mutasjonene har oppstått. Disse folkene med dårlig immunsystem burde være først i vaksine køen. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (33 minutter siden):

Anbefaler at du leser dette også, som motvekt til filmen. All kritikk er underbygget med kilder. 

https://tjomlid.com/2021/01/23/covidfilmen-2020-en-sovndyssende-halvtime-med-logner/

 

Hjertelig takk :)

Theo343 skrev (31 minutter siden):

Jeg ser i denne at en professor/doktor i kjemi i Tanzania mener at det testingen er feil fordi det ble påvist i papaya, geit og sau.

Det er absolutt ikke usannsynlig at dyr eller mennesker med viruset i kroppen kan overføre det til fruktens overflate (avføring eller kontakt) eller fruktkjøttet (bitt) og at det dermed kan vises i tester.

Takk for innspill :)

Kroat skrev (19 minutter siden):

Kjenner igjen stemmen på han som snakker

Hvem er det da?

Lenke til kommentar

Studier fra Montreal har vist tegn til at legemiddelet Colchicine, som brukes til å behandle gikt og Behçets sykdom, er effektivt mot COVID-19.
 

Sitat

Nearly a year after launching a clinical study into a potential COVID-19 treatment, researchers with the Montreal Heart Institute suggest a widely available anti-inflammatory drug is effective in helping people stay away from hospitals and survive the disease.

Nearly 4,500 people took part in a study that's led to what the researchers are calling "a major scientific discovery."

During the study, researchers found that colchicine reduced the chance of death or hospitalization by 21 per cent when compared to a placebo. That number went up when specifically looking at the pool of about 4,200 participants whose COVID-19 diagnoses were confirmed by a polymerase chain reaction (PCR) test.

Within that group, researchers say colchicine reduced hospitalizations by 25 per cent and deaths by 44 per cent. They also found the drug helped cut the need for mechanical ventilation by 50 per cent.


https://www.cbc.ca/news/canada/montreal/covid-19-research-heart-institute-1.5885347

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (24 minutter siden):

Anslår at 1.56 milliarder munnbind endte i havet i fjor: – På tide at produsentene tar mer ansvar

- Hva med at brukerne tar mer ansvar? Det er tross alt de som tar det gale valget når de vurderer om de skal kaste det i søpla eller i naturen. Hvordan kan produsentene lastes for at forsøplingssvin bruker produktene deres?

Enig. Jeg har brukt mange, mange hundre munnbind bare de siste månedene og har litt dårlig samvittighet for det, selv om jeg naturligvis alltid kaster de i søpla. Har dessverre heller ikke noe valg på det høye forbruket.

Pleier å vente helt til jeg er hjemme før jeg tar det av for å kaste det i egen søppelkasse siden det er mange søppelkasser som er overfylte av dem og dessuten minimerer det smitterisiko når man kan vaske hendene umiddelbart etter å ha tatt i det.

Før jeg kaster dem river jeg alltid opp stroppene, slik at hvis det mot formodning til slutt skulle havne i havet eller naturen så vil ikke dyr kunne vikle seg fast i det. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...