Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Theo343 said:

Selvsagt er det ikke noe liv men dette dreier seg om tiltak under en pandemi, ikke hva man skal gjøre resten av livet. Evner man ikke å se det så forstår jeg hvorfor man ser det man gjør.

Både Dr Anthony Fauci, Bill Gates og Klaus Schwab har flere ganger brukt ordene "the new normal" med hensyn til smitteverntilltak og endringer i samfunnet. Altså den gamle normalen kommer IKKE tilbake selv om pandemien er over. Mange her inne undervurderer WEF sin "Great Reset" plan. Dette er ingen konspirasjonsteori - de har snakket åpent om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Betroz said:

Både Dr Anthony Fauci, Bill Gates og Klaus Schwab har flere ganger brukt ordene "the new normal" med hensyn til smitteverntilltak og endringer i samfunnet. Altså den gamle normalen kommer IKKE tilbake selv om pandemien er over. Mange her inne undervurderer WEF sin "Great Reset" plan. Dette er ingen konspirasjonsteori - de har snakket åpent om dette.

Jeg ser at mange bruker ordet, men jeg tror ikke vi er i en 1984 film her og at dette er en periode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Subara skrev (21 minutter siden):

 

Hva skal man gjøre når man får nyseanfall i en butikk?

 

Kort og konsist svar: ha på munnbind hele tiden. Fra før du går inn og til du er ute i god avstand fra inngangspartiet. Ikke se deg rundt og tenk "nå er det ingen 1 meter rundt meg så jeg kan trygt ta det av. Ha det på hele tiden inne iu butikken. Og om du får et nyseanfall prøv så godt det lar seg gjøre å gjøre det i albuen og på trygg avstand fra andre. Aerosolene kan også snike seg ut gjennom munnbindet selv om sjansen er mindre enn uten munnbind.

Nettopp, og blant annet på grunn av situasjoner som denne bør munnbind være påbudt på offentlige innendørsarenaer for ALLE hele tiden uavhengig av avstand. Nysedråper sprer seg lengre enn 1 meter. Lengre enn 2 meter også for den del.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Både Dr Anthony Fauci, Bill Gates og Klaus Schwab har flere ganger brukt ordene "the new normal" med hensyn til smitteverntilltak og endringer i samfunnet. Altså den gamle normalen kommer IKKE tilbake selv om pandemien er over. Mange her inne undervurderer WEF sin "Great Reset" plan. Dette er ingen konspirasjonsteori - de har snakket åpent om dette.

Nei, det er ingen konspirasjonsteori, det er en "visjon". En pill råtten visjon selvfølgelig som kun vil glede noen få styrtrike og maktsyke narsisister men likefullt en visjon. Jeg hater selv WEF men det betyr ikke at covid-pandemien er fake av den grunn. Men å tro at styrtrike og maktsyke narsissister ikke vil utnytte en krise til å skaffe seg mer makt og rikdom(ja jeg vet at du benekter at rikdom er en av grunnene)vil være naivt. Våre folkevalgte burde ha forbud mot å ha skattefinansierte samtaler og møter med Davos-bermen og deres lobbyister bør nektes adgang til det norske stortinget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (6 minutter siden):

Jeg ser at mange bruker ordet, men jeg tror ikke vi er i en 1984 film her og at dette er en periode.

Corona er ekte, men det er maktsyke og ondskapsfulle mennesker som misbruker krisen til å oppnå egne grådige mål. Det har det vært i ALLE kriser; husk at Hitler kom til makten som en følge av depresjonstiden. Ingen 1929-depresjon, ingen Hitler. Vi må være på vakt mot psykopatene blant oss, også de som påstår at de har befolkningens beste i tankene.

Men covid er ekte og vi skal bekjempe det, men uten at WEF skal ha noen som helst hånd på rattet i hvordan våre folkevalgte håndterer krisen. Det burde være en selvfølge.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (24 minutter siden):

Selvsagt er det ikke noe liv men dette dreier seg om tiltak under en pandemi, ikke hva man skal gjøre resten av livet. Evner man ikke å se det så forstår jeg hvorfor man ser det man gjør.

Med vaksinering neste år snakker man nå om at vi kan legge covid bak oss innen NESTE jul. Dvs. disse tiltakene vil ha vart i nesten to år. Det er en stor del av ungdomslivet og absolutt ikke et tap å kimse av.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Corona er ekte, men det er maktsyke og ondskapsfulle mennesker som misbruker krisen til å oppnå egne grådige mål. Det har det vært i ALLE kriser; husk at Hitler kom til makten som en følge av depresjonstiden. Ingen 1929-depresjon, ingen Hitler. Vi må være på vakt mot psykopatene blant oss, også de som påstår at de har befolkningens beste i tankene.

Enes død er den andres brød. Det er i kriser man ofte har de beste vesktvilkårene for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 minutter siden):

Kort og konsist svar: ha på munnbind hele tiden. Fra før du går inn og til du er ute i god avstand fra inngangspartiet. Ikke se deg rundt og tenk "nå er det ingen 1 meter rundt meg så jeg kan trygt ta det av. Ha det på hele tiden inne iu butikken. Og om du får et nyseanfall prøv så godt det lar seg gjøre å gjøre det i albuen og på trygg avstand fra andre. Aerosolene kan også snike seg ut gjennom munnbindet selv om sjansen er mindre enn uten munnbind.

Nettopp, og blant annet på grunn av situasjoner som denne bør munnbind være påbudt på offentlige innendørsarenaer for ALLE hele tiden uavhengig av avstand. Nysedråper sprer seg lengre enn 1 meter. Lengre enn 2 meter også for den del.

Hvilket vitenskapelig belegg er det at munnbind beskytter bæreren?

Lenke til kommentar
Subara skrev (18 minutter siden):

Ja, heldigvis hadde jeg på meg munnbind og det er påbudt i kommunen. Og jeg var langt unna.

Men nysehygiene har tydeligvis ikke folk lært seg. Det hjelper ikke med hjemmekontor når folk oppfører seg sånn i butikken.

Folk har heller ikke lært seg å ta på munnbind, eller å ta på seg munnbind riktig. Så jeg ville ikke hatt store forventninger.
Beskytt deg selv, og regn med at resten av verden gir blankt faen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en sak som man kan ha innenfor munnbindet som motvirker denne "suge munnbindet inn hver gang man puster inn" effekten? Tenker da på disse standard turkise papirmunnbindene.

Har en bekjent som sliter med tørre lepper om vinteren og lipomade og papirmunnbind var ikke beste kombo.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
toreae skrev (34 minutter siden):

Folk har heller ikke lært seg å ta på munnbind, eller å ta på seg munnbind riktig. Så jeg ville ikke hatt store forventninger.
Beskytt deg selv, og regn med at resten av verden gir blankt faen.

Lurer på om det var forskere fra det svenske, kungelige vitenskapsakademi som snakket varmt om munnbindbruk i forrige uke. Mens FHI er skeptiske til om vi klarer å bruke det riktig. Eller om vi fortsatt vil holde nok avstand til hverandre med munnbind. Men etter hvert lærer man seg det og får inn rutinene, på samme måte som vi nå har blitt flinke til å vaske/sprite hendene.

Ja, sånn er det. Man kan være så forsiktig og hensynsfull som bare det, og så møter man på noen som ikke er det. Feks i butikken.

 

Endret av Subara
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (35 minutter siden):

Noen som vet om det finnes en sak som man kan ha innenfor munnbindet som motvirker denne "suge munnbindet inn hver gang man puster inn" effekten? Tenker da på disse standard turkise papirmunnbindene.


Kjøp skikkelige masker, fortrinnsvis med filter dersom man er plaget av dårlig pusting.

Disse beskytter åpenbart ikke folk rundt deg like godt, ettersom filteret kun filtrerer på innpust, men for de som bærer masken er de langt mer komfortable, og gir akkurat like god beskyttelse (hvor god den er, kan diskuteres, som vi også har gjort her flere ganger).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Myndighetene i England har i dag vedtatt å dele ut gratis vitamin D til rundt 2.5 millioner mennesker i risikogrupper for COVID-19.

Eldresenter vil automatisk motta forsyninger av vitamin D til beboerne, og andre som anses å være svært utsatt kan be om å få det levert hjem på døren.

Dette vil starte i januar, og var i fire måneder.

Britiske helsemyndigheter anbefaler alltid folk å ta 10 mikrogram med vitamin D mellom oktober og tidlig mars, særlig for eldre og de med mørkere hud, dette er ikke noe nytt, men det vil nå altså gis ut gratis til svært mange.


Statsminister Boris Johnson har i dag også utnevnt en spesiell helseminister, som skal ha ansvaret for vaksiner og vaksinering, dette er Nadhim Zahawi.

Johnson har samtidig utnevnt noe så spesielt som en "christmas travel tsar", en person som skal være ansvarlig for å påse at kollektivtransporten fungerer under julen, dett blir Sir Peter Hendy, som nå vil påse at alt er klart til britene av en eller annen merkelig anledning skal oppheve reiserestriksjonene i fem dager i julen.

Samtidig opplyser britiske helsemyndigheter om at 1311 mennesker trolig har fått feilaktig beskjed om at de er positive for SARS-CoV-2, etter en feil med "materiell" som benyttes i testingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (14 minutter siden):

Myndighetene i England har i dag vedtatt å dele ut gratis vitamin D til rundt 2.5 millioner mennesker i risikogrupper for COVID-19.

Eldresenter vil automatisk motta forsyninger av vitamin D til beboerne, og andre som anses å være svært utsatt kan be om å få det levert hjem på døren.

Dette vil starte i januar, og var i fire måneder.

Britiske helsemyndigheter anbefaler alltid folk å ta 10 mikrogram med vitamin D mellom oktober og tidlig mars, særlig for eldre og de med mørkere hud, dette er ikke noe nytt, men det vil nå altså gis ut gratis til svært mange.

 

Bare placebo det der.......

Lenke til kommentar

Ser ut som TonerWeb har 10-pack med masker til litt hyggeligere priser, men bildet viser en 3M 9332+ maske, men det står i beskrivelsen at det er modell 8833O, som er en helt annen modell uten flappen oppe og nede, men som også har filter?

Det skal være en del kina-kopier av 3M-masker på markedet også, men man kan vel anta at de ikke selges i Norge?

Dog, med alle disse firmaene som vanligvis selger alt fra dildoer, printerblekk og kaktuser, som nå plutselig selger ansiktsmasker også, så er det ikke godt å vite?

https://www.tonerweb.no/p/stovmaske-3m-m-ventil-klasse-ffp3-10-stk-159972?c=8022&

Edit: Her er en annen butikk, Yaha (aldri hørt om den før, aner ikke om den er legit ?), som har FFP2 masker, også 3M

https://www.yaha.no/9322p/stoevmaske-3m-m-ventil-ffp2-hvit-10/i489804

Stryk den, ser ut som de tar ågerpriser, og minste bestilling er 5575,- ... høres helt kokko ut ?

Endret av 0laf
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...