Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Klokkeslettet 22 var vel at de som allerede var på en pub, måtte holde seg der resten av kvelden. 

Er disse også "troll"? Sjelden man ser noen med slike titler, som står fram som skeptiske til lockdown av skoler.

https://www.nrk.no/ytring/stenger-mot-bedre-vitende_-1.15233094

Sitat

Det første halvåret med covid-19 har lært oss at det meste av smitte skjer i hjemmet og i sosiale sammenhenger.

Regjeringen har vært tydelige på at barn og ungdom skal skånes fra inngripende tiltak når smittespredningen øker.

Nå vil Viken fylke stenge alle videregående skoler for fysisk undervisning. Vestland følger på. I Viken har halvparten av kommunene ingen økning i smitte. Flere har ikke hatt tilfeller på mange uker.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Budeia said:

Klokkeslettet 22 var vel at de som allerede var på en pub, måtte holde seg der resten av kvelden. 

Er disse også "troll"? Sjelden man ser noen med slike titler, som står fram som skeptiske til lockdown av skoler.

Troll, hvor? Jeg tror ikke på troll, men det kunne være interessant med litt opplysning dersom jeg er blendet. Ja, jeg har sett filmen Trolljegeren, uten å bli påvirket til å tro mer på troll. Så det må mer opplysning til i så tilfelle for å bevege meg.

Endret av G
Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (28 minutter siden):

Har mye å gjøre i dag, så skal prøve å holde meg unna diskusjonsforum og slikt.

Men den tenkningen man kan se konturene av her, denne kortsiktigheten, "hvis det blir noe problem, så er det jo lenge til, så hvorfor bry seg liksom"... 

Håper danskene setter "himmel og jord i bevegelse" for å utrydde denne varianten.

(Du må unnskylde meg hvis jeg har misforstått eller lest deg vrangvillig her. Er ikke ute etter å ta deg, følte bare at det du skrev illustrerer en "M.O." som jeg opplever som ganske utbredt.)

Tror du misforstår meg, jeg mente ikke at dette ikke var noe å bry seg om, jeg ville bare fram til at det forhåpentligvis er mindre sannsynlig med spredning av denne varianten av viruset nå som det er oppdaget tidlig og det allerede er strenge restriksjoner over hele Europa/Verden. I tillegg så virker det som at Danmark tar dette veldig seriøst og gjør alt de kan for å forhindre videre spredning. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Hva med linken til ytringen i Nrk?

Til Pc-Lynet, munnspray og nesespray er ikke det samme. Har vel stått fram en del ofre som har brukt for mye nesespray. Noen av disse mistet luktesansen. 

Det er lov å ytre seg i Norge. Ingen her er for nedstegning av skolen hvis det ikke er umulig.

Jeg skriver ikke noe om nesespray? Dette er en munnspray som beskytter slimhinnene slik at viruset ikke får feste til å gro.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gloria skrev (5 minutter siden):

Jeg tar øya vekk fra coronasituasjonen i noen dager for å følge med på presidentvalget, og Oslo er allerede in shambles.

Politikerne vet virkelig når de skal utnytte muligheten til å innføre inngrep i menneskers frihet.

Hva har presidentvalget med tiltakene i Norge å gjøre? Ingenting.

At du har fulgt med på presidentvalget i stedet sier vel bare at du ikke har fulgt tilstrekkelig med på smittesituasjonen den siste tiden. Tiltakene er vel begrunnet, og hadde skjedd uavhengig av presidentvalgets dekning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (1 minutt siden):

Hva har presidentvalget med tiltakene i Norge å gjøre? Ingenting.

At du har fulgt med på presidentvalget i stedet sier vel bare at du ikke har fulgt tilstrekkelig med på smittesituasjonen den siste tiden. Tiltakene er vel begrunnet, og hadde skjedd uavhengig av presidentvalgets dekning.

Litt interessant det du skriver her, "fulgt tilstrekkelig med på smittesituasjonen". Hva forventes egentlig av den vanlige mannen i gaten? Og hvor mange oppsøker faktisk informasjon om tiltakene i sitt nærområde? Jeg selv får stort sett med meg det meste siden jeg leser en del nyheter, men nå er det jo ikke alle som følger like mye med på nyhetene. 

Eneste gangene jeg søker opp regler er når jeg skal ut og reise, men ellers får jeg med meg det jeg trenger i nyhetene. 

Lenke til kommentar
DårligNavn skrev (10 minutter siden):

Tror du misforstår meg, jeg mente ikke at dette ikke var noe å bry seg om, jeg ville bare fram til at det forhåpentligvis er mindre sannsynlig med spredning av denne varianten av viruset nå som det er oppdaget tidlig og det allerede er strenge restriksjoner over hele Europa/Verden. I tillegg så virker det som at Danmark tar dette veldig seriøst og gjør alt de kan for å forhindre videre spredning. 
 

👍

Har ikke fulgt denne nyheten så nøye, men hvis vi får en variant av viruset som vaksiner under utvikling virker dårlig mot, samtidig som koronapolitikken som føres ser ut til å være forankret i et håp (som man jo må dele) om at kommende vaksiner vil kunne spille en avgjørende rolle, så er jo muligheten for slike nye varianter en foruroligende utvikling.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Pc Lynet said:

Det er lov å ytre seg i Norge. Ingen her er for nedstegning av skolen hvis det ikke er umulig.

Jeg skriver ikke noe om nesespray? Dette er en munnspray som beskytter slimhinnene slik at viruset ikke får feste til å gro.

Det ville være rart om det var utviklet nesespray for de små neseborene til mink ja :lol:

Måtte blitt en sånn type verktøy på boks ekstrarør det da.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Åh, ja nå mistenker jeg ihvertfall ikke noen dobbelbruker </sarkasme>

Forbehold om et hederlig unnskyld dersom du er en unik diskusjon.no-bruker som støtter The Great Barrier Conspiracy.

Barrington-deklarasjonen har helt klart problematiske sider, men jeg forstår ikke hvordan dere kan være så bombesikre på at regjeringens tilnærming er den beste og eneste måten å løse dette på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windsofmarch skrev (1 minutt siden):

Barrington-deklarasjonen har helt klart problematiske sider, men jeg forstår ikke hvordan dere kan være så bombesikre på at regjeringens tilnærming er den beste og eneste måten å løse dette på. 

Det e jo ekstremt enkelt å se. Hvordan går det i Norge? mot Hvordan går det i Brasil, Europa og USA?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tragiske greier de innfører i Oslo.

Det med stenge ned trening er veldig på kanten, stress reduksjon og helsegevinst derifra trumfer det meste.

Selv folk som er på kanten av hjerteinfarkt kan snu sykdomsbildet med så lite som trene 3x i uka så har vi nesten kun 80+ som dør av dette viruset..

 

 

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...