Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen ganger rister jeg når jeg skal sove


Gjest 5d75f...0ec

Anbefalte innlegg

Gjest 5d75f...0ec

Siste året har jeg opplevd å begynne å riste når jeg skal sove. Skjer ikke så ofte, kanskje en gang i måneden. Når det skjer varer det i rundt 5 minutter, selv om jeg setter meg opp eller reiser meg opp å går litt. Jeg kan se på hånda at jeg rister. Det er ikke vanlig skjelving.

Kan nevne at jeg ikke drikker noe særlig koffein, alkohol eller noe slikt. Jeg har normal puls og blodtrykk ellers, vet ikke hvordan det er under anfallene. 

Jeg får en sjelden gang søvnparalyse, og da føler jeg alltid at jeg rister, men det gir seg så snart paralysen gir seg. Jeg vet ikke om det er ekte eller hallusinering. Dette gir seg ikke selv om jeg reiser meg opp å går.

Anonymous poster hash: 5d75f...0ec

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker å riste noen ganger men dette skjer som regel de gamgene jeg føler meg veldig avslappet. Jeg har avfeid det som en konsekvens at det er når kroppen slipper taket og musklene slapper helt av, så kan det oppstå. Jeg opplever også søvnparalyse som er relatert til for sen aktivering av muskler. Kanskje dette er noe bugs i systemet med musklene generelt.

Jeg har også opplevd følelsen av jordskjelv og da er senga som rister. Det vet jeg ikke helt hvorfor skjer. Kanskje noe parasomniagreier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...