Gå til innhold

Lydplanke - hjelp til feilsøking [LØST]


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg mottok min Yamaha YAS-108 lydplanke i dag.

https://www.komplett.no/product/1136193/tv-lyd-bilde/hoeyttalere/multiroom/yamaha-yas-108-soundbar?noredirect=true?noredirect=true

Problemet er at jeg ikke får lyd fra planken.

Kabelen jeg brukte er denne:

https://www.komplett.no/product/955469/datautstyr/pc-tilbehoer/kabler/hdmi/belkin-ultra-high-speed-hdmi-cable-2m?noredirect=true?noredirect=true

1. Jeg koblet kabelen til HDMI IN porten på lydplanken. Den andre enden koblet jeg i HDMI ARC-porten på OneConnect-boksen til Samsung-TVen.

2. Selve bildet på TVen kommer fra en Apple-TV.

3. På Samsung-TVen valgte jeg HDMI-receiver som lydkilde (se bilde). De lydsøylene til høyre beveger seg opp og ned.

4. På lydplanken har jeg valgte HDMI som kilde og den er slått på.

5. På Apple-TVen har jeg ikke gjort noe.

6. Jeg har prøvd å stille opp volumet på den medfølgende fjernkontrollen, på Apple-TVen og på fjernkontrollen til Samsung-TVen. Ingenting er mutet.

7. Jeg har prøvd med en annen HDMI-kabel uten hell.

Se vedlagte bilder. What to do?

 

Select speaker.jpg

lydplanke.jpg

OneConnect.jpg

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk til dere to, da funker det!

Kan dere forklare logikken for meg? Jeg trodde kabelen til lydplanken skulle stå i IN-porten på lydplanken fordi planken mottar innkommende lyd fra TVen.

I tillegg trodde jeg at source på lydplanken skulle stå på HDMI siden det er en HDMI-kabel som er tilkoblet.

Kan dere forklare logikken med at man skal benytte HDMI out (ARC) og source = TV på lydplanken slik at jeg forstår bedre hvorfor?

Tusen takk igjen for hjelpen!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...