Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

mye bevegelse i søvne?


Gjest b7b0b...d1a

Anbefalte innlegg

Gjest b7b0b...d1a

hei. har i det siste slitt en del med hyppig våkning gjennom natten, gjerne pga at jeg beveger meg mye. Kan komme av at jeg har en veldig livsnær drøm, hvor kroppen kanskje etterligner disse bevegelsene (som å sparke, hardt.. skvette til, osv). har også hatt perioder med å gå i søvne, snakking og en del gisping etter luft. snorker ikke. har merket at bevegelsene har blitt hyppigere/kraftigere etter at jeg startet på antidepressiva, kanskje det har en sammenheng? vurderer å ta det opp med legen min. eller noen som sliter med det samme`?

Anonymous poster hash: b7b0b...d1a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 5a0eb...576

Jeg har opplevd mye av det samme stort sett hele livet med avbrekk. Skvette til/roping/slåing i løse luften osv.

Dette har skjedd med og uten medisinering ( anti depressiva, beroligende )

Jeg har satt det i sammenheng med stressende perioder i livet

Anonymous poster hash: 5a0eb...576

Lenke til kommentar

I oppstartfasen av antidepressiva er det ikke så unaturlig å ha litt livlige drømmer. Se an litt med tiden, og se om det går over. 

Men, det du kan prøve for få litt roligere søvn, er å bruke tung dyne, det skal roe ned fordi de som er sover urolig. 

Bekymringer, stress i kroppen og utrygghet kan påvirke søvnkvaliteten din, så kanskje du skulle prøve avspenningsteknikker?

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...