Gå til innhold

Liker dere ostepopp?


X109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker ostepop. Kan kanskje bli litt mye salt om en spiser mye av det. Men salt er jo en sånn smaksingrediens som gjør at folk spiser mer av slik "føde".

OMG, for en likhet mellom din videos Kevin A. Croen og David Walliams fra Little Britain og Come Fly with me ?

 

 David Walliams foto i spoiler:

Spoiler

PRI_83897606.jpg

 

 

 

Dette må jo være noe av det morsomste de har laget:


 

Endret av G
Lenke til kommentar
tsetsefluen skrev (8 timer siden):

Liker ostepop godt selv om fingrene mine blir litt grisete. Men ikke hver dag.

Nei, man får gjerne kick en eller to ganger i året. Da blir det en pose eller to, masse sjokolade og en flaske pepsi max ^^ Så går man i koma etterpå. Men så får man ikke lyst på mer på en laang stund etterpå. Samme som med wienerpølser.

Lenke til kommentar

Har aldri likt wienerpølser ?

Styrer også viselig unna Pepsi max. Er jo et veldig omdiskutert "giftstoff" som gjør at man går opp i vekt fordi hjernen blir lurt eller hva det går i. Og man får abstinensproblematikk dersom man overforbruker det. Tyr heller til sukkerbrus de få gangene jeg tyr til brus i året. Så blir koma-kicket også dessto dypere?

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (På 27.1.2020 den 2.00):

Har aldri likt wienerpølser ?

Styrer også viselig unna Pepsi max. Er jo et veldig omdiskutert "giftstoff" som gjør at man går opp i vekt fordi hjernen blir lurt eller hva det går i. Og man får abstinensproblematikk dersom man overforbruker det. Tyr heller til sukkerbrus de få gangene jeg tyr til brus i året. Så blir koma-kicket også dessto dypere?

Det finnes dog ingenting bedre å blande ut (Grant's) whisky med (og isbiter).

Lenke til kommentar
11 hours ago, :utakt said:

Nei.

Ostepop bør spises med gaffel. 

Ja kanskje det bør spises med gaffel ?

Spesiellt om man også gamer med Xbox, Nintendo, Playstation eller andre kontrollere..

Jeg så en kar spise knekkebrød med gaffel også en gang, da lo vi litt av han.

Lenke til kommentar
10 hours ago, Taurean said:

Det finnes dog ingenting bedre å blande ut (Grant's) whisky med (og isbiter).

Kan hende du har rett. Det er sikkert en god match om ikke annet. Litt bitre noter på begge.

Men, du har sikkert ikke prøvd alt mulig heller. Hva om det viser seg at å blande whiskey i blåbærsaft er det optimale, men du finner det ikke ut fordi du ikke prøver? ?

Eller kanskje andre bær med mer rare noter. F.eks. multebær, eller andre ting.

Lenke til kommentar
G skrev (10 minutter siden):

Kan hende du har rett. Det er sikkert en god match om ikke annet. Litt bitre noter på begge.

Men, du har sikkert ikke prøvd alt mulig heller. Hva om det viser seg at å blande whiskey i blåbærsaft er det optimale, men du finner det ikke ut fordi du ikke prøver? ?

Eller kanskje andre bær med mer rare noter. F.eks. multebær, eller andre ting.

Hehe, morsom idé .. Kanskje jeg prøver en vakker dag jeg er i ekspermentelt humør ^^

Har vært kvelder jeg har drukket øl, whisky og solbærlikør (creme de cassis, jærskla god), sødmen balanserer ut de tørre og bitre tonene fra øl og whisky. Samme som med pepsi max, karamellsmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noen whiskey-kjenner selv. Men foretrekker de lettere nøytrale variantene basert på f.eks. rug. Men, det er nok noen gode malt-varianter fra Scotland. Hater de skotske som er brent på stykker av utspadd myr. De smaker jo bare røyk. Vet at andre elsker sånt, er lov å være forskjellig. Hater en av de rimelige mest solgte. Tror den heter Johnnie Walker Red Label. Synes ikke det er brygget riktig.

Noen som påstod de har peiling på whiskey fortalte meg at de prøver seg med mye forskjellig smakstilsetninger, blant annet sjokolade i noen type whiskey. Men aner ikke om dette kun er tresmaken fra tønner som gir en sjokoladeliknende effekt, eller om de faktisk tilsetter noe sjokolade :p

Synes noe øl jeg har smakt som er brygget på mais er ganske nice.

Synes brennevin er veldig sterkt, så er forsiktig, og drikker litt sjelden. Men, med litt selskap kunne jeg godt nippet litt. Har sett norske whiskey-drikkere som helst må ha en kvart liter til nær en halvliter for å bli fornøyd på en kveld. Jeg synes det er litt drøyt. Men, det er ikke riktig av meg å si at det er for drøyt heller, for jeg kan sikkert gafle inn på noe mat eller andre ting. Eneste jeg kan sette fingeren på da er at de kanskje er på grensen til alkoholikere. Gjør de dette svært sjeldent, så behøver de ikke være alkoholikere. Grensen for å bli definert som alkoholiker er veldig lett å nå. Men, det er ikke jeg som har definert hva alkoholisme er.

Jeg er ihvertfall ikke avholds, men jeg kan trygt si at det lageret jeg sitter med av drikkevarer varer leenge :)

Jeg tror at for min del så ville det holdt med et glass, til et halvt glass whiskey til fest. Er garantert mer styring på ting om en går for ting som øl.

Av blanke brennevin, så foretrekker jeg litt nøytrale ting. Synes faktisk at hvit rom er et velsmakende brennevin, altså ikke så mye smak. At jeg kan like whiskey blir da nesten en selvmotsigelse i grunn, men sånn er nå jeg. Også synes jeg at vodka er grusomt som blandevann. Liker ikke de bitre notene derfra. Men, er sånn vodka som Absolut uten smakstilsetning jeg da ikke synes er godt. Har inntrykk av det meste av vodka har slike noter uansett.

Men, så er jeg vel litt for fornuftig. Husker en gang i festlig lag at jeg slet med å holde konsentrasjonen og å gå stødig, og likte ikke helt å miste så mye kontroll. Da var det godt å ha taxi-mulighet hjem. En annen gang når jeg var hjemme så ble jeg sikkert like full, men da behøvde jeg ikke å komme meg hjem etterpå :)

Edit:

Siden man avsporer så mye til whiskey, så må man vel prøve ostepop sammen med å drikke whiskey ved siden av da, pga. det er i denne tråden.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
X109 skrev (På 24.1.2020 den 16.39):

Nice.

 

Taurean skrev (På 24.1.2020 den 16.06):

Det var en xl-type i butikkene for ca et halvt år siden eller noe, kanskje litt lenger bak i tid. Med cheddar-ost. Den var djevelsk god. Tror ikke jeg har sett den siden. Ellers er den "crunchy"-typen også veldig god, men føler jeg blir helt lammet i kroppen fordi den er så fet og salt.

Denne :D

mkAFNuv.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pleier å dyppe ostepop i whiskey med gaffel. Schmaaaker himmelsk.

Neida, men på en hyggelig kveld er det godt å drikke øl/vin til maten, og whiskey/cognac til desserten. Øl og whiskey er godt, men man ødelegger balansen ved å blande dem. Øl passer best til salt, mens whiskey passer best til søtt/bittert. Kaffe, whiskey/cognac og mørk sjokolade/druer synes jeg er godt. Øl er best når man er tørst. Hva gjelder whiskey så liker jeg det meste, men billig whiskey/cognac er noe dritt. Må lagres noen år før smaken blir bra. Har også litt sansen for bourbon. Jeg drikker brunsprit bar, men liker å helle noen dråper vann i glasset for å "åpne" opp mer av smaksbildet. Billig brunsprit kan blandes med cola, ellers går det i vasken.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...