Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bestille peptider som Bpc 157 på nett. Lovlig/ulovlig?


ApeInSpace

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bestille ett peptid som heter bpc 157 i første omgang for å se om det kan hjelpe på noen av plagene jeg sliter med.

Du kan få det i tablettform eller i en liten beholder som du må injisere selv. Dette gjør jeg på egen risiko.

Hva skjer/kan skje om forsendelsen blir stoppet i tollen? Kan jeg få bot, politi bli innblandet osv? Eller er worst case at forsendelsen blir sendt tilbake eller destruert?

Er det evt bedre å bestille til Sverige å hente der? kanskje ikke..

 

Dette kan potensielt hjelpe meg en hel del. Alle tips tas imot med stor TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs kva tablettane blir sortert som, men med utgangspunkt i at det er snakk om eit legemiddel så er det ikkje lov å få legemiddel tilsendt frå utlandet uavhengig av om dei er reseptbelagte eller reseptfrie. Det er unntak for reine vitaminar eller homøopatiske middel.

Under forutsetning av at det er lovleg å bestille til Sverige så er det enklare dersom du sjølv tek med deg medisinen over grensa. Ettersom Sverige også er eit EØS land så kan du ta med deg medisin for opptil eit års forbruk om du kan dokumentere at det er til eige bruk.

Og det aller enklaste er sjølvsagt å gå via lege slik at du får resept.

Lenke til kommentar
8 hours ago, The Avatar said:

Det spørs kva tablettane blir sortert som, men med utgangspunkt i at det er snakk om eit legemiddel så er det ikkje lov å få legemiddel tilsendt frå utlandet uavhengig av om dei er reseptbelagte eller reseptfrie. Det er unntak for reine vitaminar eller homøopatiske middel.

Under forutsetning av at det er lovleg å bestille til Sverige så er det enklare dersom du sjølv tek med deg medisinen over grensa. Ettersom Sverige også er eit EØS land så kan du ta med deg medisin for opptil eit års forbruk om du kan dokumentere at det er til eige bruk.

Og det aller enklaste er sjølvsagt å gå via lege slik at du får resept.

I praksis kan man bestille legemidler fra EØS som ikke finnes på dopinglista eller klassifiseres som rusmiddel. Rask kikk viste ikke BPC-157 på dopinglista men man kan aldri være 100% sikker da de også bruker rare merkenavn. Ble en gang tilkalt inn til avhør fordi ett stoff politiet mente jeg hadde importert ikke var oppført under INN/Norsk navn i dopinglista, de hadde heller oppført det under navnet til et russisk reseptmiddel.

Endret av vara
Lenke til kommentar
8 hours ago, The Avatar said:

 

Under forutsetning av at det er lovleg å bestille til Sverige så er det enklare dersom du sjølv tek med deg medisinen over grensa. Ettersom Sverige også er eit EØS land så kan du ta med deg medisin for opptil eit års forbruk om du kan dokumentere at det er til eige bruk.

 

Interessant. Hvordan kan man dokumentere at det er til eget bruk? Så hvis det er lov å bestille til Sverige, så skal jeg ikke ha noe problem med å ta det over grensen? Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Det beste beviset er ein legeresept som omtalar kor mykje av legemiddelet du skal ta og at du ikkje har med deg meir enn eit års forbruk etter din dosering. 

Ellers handlar det om å sannsynleggjere at det er til eiget bruk ved feks å vise til at anbefalt dosering er en tablett per dag og at du ikkje har med deg meir enn 365 tablettar. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...