Gå til innhold

Norwegian tar betalt for håndbagasje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norwegian tar sikte på å skape motvilje og dårlig stemning ser jeg.

Når du får 750kr i bot for å ha 500g for mye i PC sekken .. da lærer du raskt å velge andre selskaper, spesielt når begrunnelsen ikke er den sannsynlige enkle sannhet: De vil tjene mer penger. 

(Jeg har ikke fått bot forresten, jeg har bare hatt gleden av å fly med andre som var fly-forbannet ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

SAS tillater maksimalt 8 kg håndbaggasje og sier at den skal ha plass under stolen foran deg.

Har dog aldri opplevd noen kontroll av dette. Men kommer du sent inn på flyet, oppdager du at «hattehyllene» er fulle og at en standard størrelse kabinkoffert faktisk får plass under stolen foran deg. Du må riktignok ha beina et annet sted...

Generelt er vel de fleste reisende «irritert» over hvor mye ting alle andre tar med seg inn på flyet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (22 minutter siden):

Noe slikt måtte jo skje når så mange har med seg enorme mengder håndbagasje. Jeg er mest overrasket at det har tatt såpass lang tid.

Takk Ryanair for det. De ville ha flyene mest oppe i luften, for å korte ned tid brukt på bakken. Hvordan får man til det? 

Ta grisebetalt for inn-sjekket bagasje, og tving folk til å ta med så mye som mulig i håndbagasje, som avlaster handling-crew på bakken i mengden bagasje som må ut og inn av flyet per "turn-around". Da kunne man justere seg ned fra 35 minutter til 25 minutter. 

Norwegian tenkte dette var en god idé, og kjører samme taktikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eventuelt "nå kan du fly billigere om du ikke bruker bagasjehyllen".

Litt usikker på om dette løser noe som helst ettersom 50-90kr ikke er noe skremmende sum.

På en forvridd måte kan en si at alle er tjent med dette.

1. Du slipper å betale for noe du ikke bruker.

2. Om du trenger å bruke hylla, er det større sjangs for at det er plass.

3. Mindre resursbehov av kabin ansatte i forbindelse med stuing/ombordstigning.

4. Potensielt billigere å reise så billig som mulig.

På andre siden så vil definitivt dette gå utover komforten, og vil også tro det er større risiko involvert om det er masse bagasje omkring ved nødstilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...