Gå til innhold

Er aldersbestemmelsen av universet helt skjev?


G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om vi har en kosmologisk modell som beskriver universets utvikling meget bra, er det ingen tvil om at forståelsen ikke er komplett. Akselerasjonen som tilskrives mørk energi er en av de tingene som langt fra er forstått, og det er ikke eneste. Akkurat når det gjelder stjerner som ser ut til å være eldre enn universet så er det ikke første gangen det har skjedd. Noen ganger har løsningen vist seg å være at universets alder var feilvurdert, andre ganger var det stjernen sin alder. Hva som er tilfellet nå vet jeg ikke, men hvis jeg skulle sette penger på noe ville jeg valgt å tippe at det er stjernen som har den største feilen i aldersestimatet. Detaljene i stjerners liv og levnet er langt mer komplisert enn man kanskje skulle tro.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...