Gå til innhold

System for arkivering av PDF-dokumenter


Anbefalte innlegg

Jeg har noen tusen PDF-dokumenter som jeg har lagret i en mappestruktur. Det hele begynne å bli uoversiktlig og vanskelig å navigere i. Jeg lurer da på om det finnes noe (gratis?) verktøy - helst web-basert - som kan brukes til å holde oversikt over disse dokumentene. Tenker da at jeg skal kunne opprette egne felter med metadata, f.eks. navn på forfatter, tema, antall sider, versjonsnummer etc. og at jeg videre skal kunne ta ut rapporter ved å kombinere de forskjellige parametrene.

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du er ute etter et verktøy/system for dokumenthåndtering.  
 

Så må du avgjøre om du vil ha alt lokalt, med program/tjenester gående på din maskin eller om du vil bruke en skytjeneste hvor PDF-ene dine og håndtering av disse skjer i skyen.

Søkte på ‘open source document management system pdf tag metadata’ og ser det dukker opp mange muligheter. Noen av de er helt sikkert overkill for ditt behov. Har ingen erfaring med slike systemer så du må nesten bare lese deg opp.

 

Hvis du kan tenke deg å betale for en tjeneste, kan Microsoft Sharepoint Online med integrasjon mot Microsoft Office 365 (skytjenesten, ikke den personlige Office-pakken du kan laste ned) være et alternativ. Blir fort ‘overkill’ med Sharepoint så for ditt behov er det ikke sikkert at det er det beste valget. Les mer eks. her

 

Lenke til kommentar
NoBo skrev (14 timer siden):

Høres ut som om du er ute etter et verktøy/system for dokumenthåndtering.  
 

Så må du avgjøre om du vil ha alt lokalt, med program/tjenester gående på din maskin eller om du vil bruke en skytjeneste hvor PDF-ene dine og håndtering av disse skjer i skyen.

Søkte på ‘open source document management system pdf tag metadata’ og ser det dukker opp mange muligheter. Noen av de er helt sikkert overkill for ditt behov. Har ingen erfaring med slike systemer så du må nesten bare lese deg opp.

 

Hvis du kan tenke deg å betale for en tjeneste, kan Microsoft Sharepoint Online med integrasjon mot Microsoft Office 365 (skytjenesten, ikke den personlige Office-pakken du kan laste ned) være et alternativ. Blir fort ‘overkill’ med Sharepoint så for ditt behov er det ikke sikkert at det er det beste valget. Les mer eks. her

 

Takk for utfyllende tips.

De systemene jeg får opp ved søk på document management system er i hovedsak fokusert på prosess, tilgang og lagringssted. Jeg kikket nærmere på noen av dem som så mest interessante ut i forhold til funksjonalitet for indeksering, søk og rapportering, men ingen av dem har funksjoner utover det helt banale. Sharepoint er både dyrt og dårlig.

Utfordringen når jeg søker med ordet "archive" er at jeg nesten utelukkende får opp treff for zip-programvare....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...