Gå til innhold

Google forlenger levetiden til helt nye Chromebooks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min egen del i alle fall så synes jeg det er ille nok med planned obsolescence når det gjelder mobilteelfoner som det bare leveres sikkerhetsoppdateringer til i 2-3 år, og batterier som brukere ikke selv enkelt kan skifte ut som bare har 1,5-2 års garanti, med mer. Så for Chromebooks med deres begrensede bruksverdi og funksjonalitet sammenlignet med selv en enkel PC, så ser jeg på Chromebooks som uinteressante...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En 8 års garanti på oppdateringer er stort sett blitt godt mottatt blant ChromeOS brukerne. Såpass gjennomsiktig at jeg ikke forstår hvordan noen kan mene at det fremstår som forbrukerfiendtlig. Så får man blame seg selv og de som pusher om man kjøper noe i dag som ikke har den garantien. Men tilsvarende problemer har du om du kjøper en Win laptop I dag med 4GB RAM og en eldre prosessor. Tar ikke lange tiden før en slik maskin blir temmelig uinteressant. ChromeOS vs Ubuntu vs whatever. Jeg er happy med ChromeOS på min hjemmemaskin, får nok NIX of Win utfordringer og problemer på jobben ;)

Lenke til kommentar
On 1/24/2020 at 3:00 PM, palhermans said:

En 8 års garanti på oppdateringer er stort sett blitt godt mottatt blant ChromeOS brukerne. Såpass gjennomsiktig at jeg ikke forstår hvordan noen kan mene at det fremstår som forbrukerfiendtlig. Så får man blame seg selv og de som pusher om man kjøper noe i dag som ikke har den garantien. Men tilsvarende problemer har du om du kjøper en Win laptop I dag med 4GB RAM og en eldre prosessor. Tar ikke lange tiden før en slik maskin blir temmelig uinteressant. ChromeOS vs Ubuntu vs whatever. Jeg er happy med ChromeOS på min hjemmemaskin, får nok NIX of Win utfordringer og problemer på jobben ;)

Ser poengene dine, og blandt annet derfor kjøper jeg ikke billig-PC-er, men dyrere godt spesifiserte PC-er. Problemet med Chromebooks er at de som regel selges i flere år. Slik det har vært til nå i alle fall kan du risikere å kjøpe en splitter ny Chromebook som allerede/snart ikke lenger får oppdateringer. Og garantien gjelder ikke nødvendigvis fra da modellen du kjøper ble introdusert heller, men kan hende gjelder helt fra hovedkortet ble introdusert i en helt annen modell en god stund før modellen du kjøper ble introdusert. Dermed er ikke garantien så mye verdt som det Google påstår heller, og du er langt i fra garantert oppdateringsperioden hvis du ikke kjøper en helt ny modell med et helt nytt hovedkort som ikke garantitiden har løpt på i lenger tid allerede da du kjøper den...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...