Gå til innhold

Einsteins tidrom har talt: De langsomme passasjerene må inn i flyet først


Anbefalte innlegg

Ikke ett ord om at ombordstigning av passasjerer der de med seteplasser langt foran, er den største proppen i systemet.

Heller ingenting om hvordan forberede seg før man går ombord. F.eks. ta av yttertøy og brette sammen, samt ta ut ting fra bagasjen slik at man ikke blir stående i midtgangen og somle og dermed hindre alle andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg spurte en ansatt om det var får få seter ombord. For dette så ut som stolleken der den tregeste ikke får sitte."

Det er (normalt) ikke for få seter men for lite plass til håndbagasje. Så de som er sist ombord risikerer at deres havner et helt annet sted i flyet enn der de sitter. Eller i bagasjerommet under. Og det kan jo være et problem når man skal ha tak i den igjen.

Lenke til kommentar

Herregud, måtte det Einstein til for å finne ut av noe som er feil. De som har stått i kø i midtgangen vet at de bakerste må gå inn først, slik at de ikke blokkerer for de andre. Men flyselskapene liker ikke å la de gode kundene vente, og da blir det kræsj. Kanskje de kan alltid borde bakfra istede? Åh, men nei, da må de gode kundene gå så langt...

Lenke til kommentar
Xantippe skrev (På 23.1.2020 den 11.39):

Jeg opplevde noe helt utrolig.

SAS-flyet var forsinket. I skranken ved ombordstigning sto en ung mann som tok mikrofonen og forklarte hvordan vi kunne ta igjen noe av forsinkelsen.

Han ba alle ta av ytterjakker og brette dem sammen. Så ba han de dem som satt bakerst i flyet å gå ombord først, de nest bakerst, de i midten, de nest forrest og de forreste gå ombord.

Det fantastiske var at samtlige gjorde som han sa, og samtlige passasjerer satt i setene på mindre enn fire minutter. Det tror jeg må være nærmere rekord.

Normal stimer folk, som har faste plasser, i køen for å trenge seg ombord samtidig som alle andre. Jeg spurte en ansatt om det var får få seter ombord. For dette så ut som stolleken der den tregeste ikke får sitte.

Uoppdragne mennesker er den største årsaken til at ting tar tid. I alle fall når det gjelder ombordstigning i fly.

Dæven, noen som har forstått det...

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...