Gå til innhold

Har man fullt innsyn i rammeavtaler som private selskaper har med offentlige etater?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det vanlig å spesifisere timepriser i selve rammeavtalen? Jeg trodde konsulenttjenester normalt ble prissatt i de enkelte tilbudene i minikonkurranser.

Hvor offentlig denne informasjonen er vet jeg ikke, men man får typisk innsyn i de andre tilbudene dersom man har deltatt i en offentlig anbudsprosess.

Lenke til kommentar
hhstrand skrev (17 timer siden):

Er det vanlig å spesifisere timepriser i selve rammeavtalen? Jeg trodde konsulenttjenester normalt ble prissatt i de enkelte tilbudene i minikonkurranser.

Hvor offentlig denne informasjonen er vet jeg ikke, men man får typisk innsyn i de andre tilbudene dersom man har deltatt i en offentlig anbudsprosess.

Jeg har kun studert dokumentene til én rammeavtale i mitt liv, og der var det forskjellige timepriser spesifisert til fire forskjellige erfaringsnivå.

Jeg prøver bare å få et skikkelig grunnlag for å si hva markedspris for en IT-konsulenttime er.

Lenke til kommentar
HeppHeppHepp skrev (10 timer siden):

Du kan be om innsyn til tilbudene, men leverandør leverer (ofte) en sensurert utgave(hvor de bla kan skjule "sensitiv informasjon". Pris er typisk en av disse).

Jeg mener at det kun er annen leverandør som har vært med i RFP-prosessen som kan be om innsyn, men der er jeg usikker.

 

Jeg har lest litt i Offentlighetsloven, og jeg står igjen med et inntrykk av at jeg har krav på å vite timeprisene i avtalene. Skal teste hypotesen snart ved å spørre en eller annen etat om en eller annen avtale.

Jeg hadde aldri forventet at leverandørene selv ville hoste opp dokumentene.

Endret av generalisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...