Gå til innhold

Tencent vil kjøpe Funcom for 1,33 milliarder kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, MasterMeiniek said:

Ta det med ro, ikke hele Funcom kommer til å bli solgt. De får ikke mine 100 aksjer til 17kr stk. de må minst betale 150kr stk. før jeg selger. Jeg Kommer ikke til å selge med et tap.

Tencent kan tvangskjøpe aksjene dine når de eier minst 90% av selskapet.

Lenke til kommentar
bubba477 skrev (8 timer siden):

Jeg vet ikke. Tencent kjøper seg inn i alt mulig. Hvorfor de gjør det er jeg ikke sikker på.

Fordi de er et selskap som skal tjene penger og for store multinasjonale selskaper så er det lettere å bare kjøpe opp innovative selskaper enn å drive med innovasjon selv. Apple, Google og Amazon gjør akkurat det samme, uten noen lumske motiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen burde kanskje starte petitions og kampanjer (Youtube o.l.?) mot dette, med beskjeden "Ikke selg deg til Tencent" (men husk oppførsel, folkens). Dessuten, selskapene kan hevde de beholder uavhengigheten sin så mye de vil, men man vet jo aldri med sånne utforutsigbare supermakter. Og Tencent må jo alltids betale skatt til Ole Brumm & Co, og med det de tjener blir det jo en del...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er omtrent tjue år siden Funcom lanserte et bra spill (Den Lengste Reisen), så dersom kineserne vil betale 1.33 milliarder for det skvipet der, så værsegod, 

De opprinnelige grunderne har vel for lengst forlatt det synkende skipet, og mesteparten av utviklingen skjer jo i dag i Kina likevel?

Lenke til kommentar
10 hours ago, 0laf said:

Det er omtrent tjue år siden Funcom lanserte et bra spill (Den Lengste Reisen), så dersom kineserne vil betale 1.33 milliarder for det skvipet der, så værsegod, 

De opprinnelige grunderne har vel for lengst forlatt det synkende skipet, og mesteparten av utviklingen skjer jo i dag i Kina likevel?

Tja, uenig, jeg har kost meg mye med Age of Conan, og hadde jeg hatt tid, så hadde jeg sikkert spilt masse Conan Exiles også. 

Lenke til kommentar

Synd at Funcom blir solgt ut, men har vel også oppfattet at de er noe utvannet siden de gode gamle dagene. Nyskapningen fra Anarchy Online er iallefall en saga blott, og selv om jeg likte Age of Conan så feilet de på så mange plan med den tittelen at de siden ikke har vært interessant for min del.

I forhold til vår grad av hjernevask så må det vel kunne sies at det er greit med litt skepsis ifht store semi-totalitære regimer. Historisk sett så er det iallefall det. Selvfølgelig kan jeg jo syntes det på grunn av hjernevask, men med det som argument så er jeg jo automatisk diskvalifisert fra enhver argumentasjonsrekke. Gratulerer med å ta med dere kommentarfeltet fra VG.no inn hi.

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar
15 hours ago, kilik said:

Tencent kan tvangskjøpe aksjene dine når de eier minst 90% av selskapet.

Jepp da får de tvangskjøpe dem for 200kr per stk. for tort og svie :( hehe :p Da får vi håpe at det er nokk av oss småaksjonærer som ikke vil selge. hele 11% av oss. (krysser fingre)

Endret av MasterMeiniek
Lenke til kommentar
MasterMeiniek skrev (2 timer siden):

Da får vi håpe at det er nokk av oss småaksjonærer som ikke vil selge. hele 11% av oss. (krysser fingre)


Spørsmålet da er jo hvor mange som eier kun noen få aksjer.

Med en kurs på 17,- kroner kan også alle som eier færre enn 30 aksjer få sine aksjer tvangsinnløst, jmf. almennaksjeloven § 4-24, hvor poster med verdi under 500,- kroner kan tvangsinnløses av hovedaksjonær.

Lenke til kommentar
40 minutes ago, 0laf said:


Spørsmålet da er jo hvor mange som eier kun noen få aksjer.

Med en kurs på 17,- kroner kan også alle som eier færre enn 30 aksjer få sine aksjer tvangsinnløst, jmf. almennaksjeloven § 4-24, hvor poster med verdi under 500,- kroner kan tvangsinnløses av hovedaksjonær.

Da jeg kjøpte mine aksjer var minste kjøpet på 500 aksjer. For ikke så lenge siden krympet de aksjeantallet fra 500 til 100 aksjer.

Så vis de har solgt aksjer med samme mengde, som minste kjøpet de siste årene. Så skal alle minste aksjonærene fortsatt ha en verdi over 500kr.

Endret av MasterMeiniek
Lenke til kommentar
MasterMeiniek skrev (1 time siden):

Da jeg kjøpte mine aksjer var minste kjøpet på 500 aksjer. For ikke så lenge siden krympet de aksjeantallet fra 500 til 100 aksjer.

En børspost i Funcom er 500 aksjer, men det er ingenting i veien for å kjøpe 1 aksje, såkalt "oddlot", dersom noen vil selge deg det.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke det kinesiske eller russiske folket man kritiserer, det er jo regjeringene som driver med grove brudd på menneskerettigheter, som er påvist. Men for all del, er disse bare rykter satt igang av ondsinnet propaganda, så er det bare å bevise det. Jeg hadde ikke hatt så store problemer med at Kina får så stor makt og innflytelse hvis bare regjeringa var mer greie og medmenneskelige...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble medlem på Onsdag. Har kun kommentert denne saken om Tencent. Snakker om hvor dyktige Kina er, hvor mye hat det er mot Russland og Kina, hvor hjernevasket vesten er, hvor mye propaganda det er i media, og gjentar og gjentar og gjentar disse talking pointsene.

For meg virker dette som den faktiske propagandaen. Hele brukeren virker shady.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...