Gå til innhold

Gmai Problem


Anbefalte innlegg

Google Chrome Email Problem.

Jeg leverte inn et annet spørsmål her ang BING og Nye EDGE fikk et svar hvor vedkommende manglet Folkeskikk vedkommende burte få en advarsel fra Moderator.

Så fikk jeg 2 svar forklaring ok – evt løsning men førte ikke frem og er fortsatt uløst. Ga opp.

Her et nytt spørsmål jeg treng hjelp til..

1 computer fungere helt fint på Gmail  Epost åpne - sende ta imot - videresend ok går på innstillingerfor for sjekk og alt er ok der også.

Andre computer der fungere ikke Gmail jeg får en Epost fra Dataporten se vedlegg  https://ibb.co/v4GjPms     SVAR  -  Videsender   er eneste som vises.

På svar ingen reaksjon     men på Videresend får jeg åpne Epost helt normalt men det er da ikke vanlig og gå på videresend for og åpne posten?   Så  prøver jeg og sjekke innstillinger her om dem er like svar ja helt indentiske også der er der ingen feil.

Og mitt spørsmål er da hvor er feilen? Har prøvd men klare ikke og løsning hva og hvordan. Derfor er jeg her  klare ikke og finne ut hva feil jeg gjør  kan noen hjelpe meg med dette Takk.

Mvh   Kaopra.

Dataporten.PNG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da Prøver vi igjen. Jeg sliter fortsatt med Gmail Epost. Mulig ingen har forstått mitt Problem - kanskje ikke der finnes noen løsning - Eller mitt spørsmål ligger for lavt i Diskusjons Forum - defor mulig ingen gidder svare - er jeg på feil sted?  Er ikke dette Forum til for alle som har computer uansett hvilket grunnlag den enkelte har? Bare undres jeg.

Post fra Dataporten kan ikke åpnes jeg kommer bare til SVAR OG VIDERESEND svar virker ikke - videresend fungere  og kan åpne posten men dette er jo helt feil? Lånte en computer sjekka innstillinger den verker normalt send og motta post er ok.  Sjekka da innstillinger på egen computer disse er helt like. Og derfor ingen feil på innstillinger.

Hvordan løser jeg dette problem normalt burte jeg kunne åpne på SVAR.  Er der en som har en løsning til meg på mitt spørsmål denne gang eller er dette for vanskelig Diskusjons Forum burte kunne trylle frem en løsning Takk.

Mvh Kaopra

# Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar

Fleskefjes din kommentar kunne du ha spart deg det løste ikke noe. Men fint og slenge med læba håper du er fornøyd..

Men geirfugl var langt mer Seriøs. Prøv en annen Nettleser ok.  Firefox bruker jeg  nesten ikke sjellent kun for Nettbank.

Konklusjon Google Chrom fungere ikke med sin egen Email  samt Nettbank. Er ikke det merkelig?

Jeg må hoppe over gjæret til naboen han elsker Firefox og  da funker begge 2 Gmail + Nettbank.

Da spør jeg deg geirfugl klare du og fortelle hvorfor det er slik?

Uansett jeg Takker deg så masse for hjelpen du ga til meg 1000 Takk

Mvh Kaopra.

 

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål var vanskelig ja ble anbefalt prøv en annen Nettleser godt svart Takk.   Forresten kanskje min ide hva med et annet Forum?  Der er flere. Seriøse Forum også

Dem klarte jobben på en fin og høflig måte prøv sa vedkommende dette virker om ikke er du Velkommen igjen bare spør.

Jeg er ny på Diskusjons.no uten språk problemer som en påstod her, er Norsk om jeg hadde vert innvandre er det uhøflig med en slik kommentar jeg forsøkte med 2 poster fikk en blandet opplevelse og ingen løsning.

Høflighet er ikke utgått på dato enda eller?   Oppgaven er løst nå alt fungere fint for meg å det må være lov og spørre her uansett sine kvalifikasjoner Ung eller Gammal.    Mvh Kaopra.

 

Lenke til kommentar

Så hvilken nettleser er det snakk om på pc 2? Og hvilket operativsystem?
Har du prøvd andre nettlesere for å se om problemet forsvinner?

Har denne nettleseren noen utvidelser/extensions som kanskje lager problemer? Er det aktuelt å nullstille nettleseren for å se om dette fjerner problemet?

Gmail er en nettside som kan være av interesse for digitale kriminelle, kan det hende du har fått et virus eller spionprogram på pc-en du ikke vet om?

Som en midlertidig fiks, dog ikke særlig brukervennlig er å benytte http://m.gmail.com/ på pc 2.
Alternativt kan du prøve andre nettlesere, som nevnt over. Gode alternativer er Firefox og Chrome.

Lenke til kommentar

Når du starter innlegget ditt med å poengtere at en bruker manglet folkeskikk og en annen burde få en advarsel, så gir du ikke akkurat folk her lyst til å svare deg.

I tillegg sliter jeg veldig med å forstå hva du skriver og hva du mener. Hverken jeg eller andre her inne får betaling for å sitte her, og er ikke forpliktet til å svare på noe som helst her inne - inkludert spørsmålene dine. Og når jeg ikke klarer å forstå hva du vil frem til uten å bruke mye tid så blar jeg glatt videre.

Så dette er mine tanker om hvorfor du sliter med å få svar. Dersom norsk faktisk er morsmålet ditt så forstår jeg at dette er vanskelig for deg men det er ikke så veldig mye enklere for oss andre. Jeg ser at du har fått et par forslag til å løse problemet så håper det går i orden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg gjør et søk på Google på denne problemstillingen (det er visst ikke et helt uvanlig problem) så kommer det opp mange forskjellige forslag til løsning. Det er gjerne sånn at selv om et problem kan arte seg likt så kan det ha mange ulike årsaker. Her er to ting du kan prøve, det har fungert for andre:

- logg ut av brukeren din i Chrome og deretter logg på igjen

Det enkle er ofte det beste. Når du er i Gmail så har du en knapp øverst til høyre der du kan klikke for å logge ut. Prøv det, og logg på igjen etterpå. Se om knappene fungerer da.

- se om du mangler noen oppdateringer til Chrome eller Windows.

For å sjekke i Chrome: klikk på menyknappen øverst til høyre (de tre prikkene), klikk på "hjelp" og deretter "Om Google Chrome". Hvis det finnes noen oppdateringer vil de nå bli lastet ned automatisk. Du kan ta en omstart av nettleseren hvis det ble lastet ned noen oppdateringer.

For å sjekke i Windows (10): klikk i søkefeltet nede i venstre hjørne. Skriv "oppdateringer" så får du opp et valg "se etter systemoppdateringer". Klikk på den og last ned det som eventuelt måtte være tilgjengelig. 

Flere forslag kan du finne her:

Googlesøk (engelsk)

Lykke til!

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
On 1/22/2020 at 4:29 PM, kaopra said:

Konklusjon Google Chrom fungere ikke med sin egen Email  samt Nettbank. Er ikke det merkelig?

Jeg må hoppe over gjæret til naboen han elsker Firefox og  da funker begge 2 Gmail + Nettbank.

Da spør jeg deg geirfugl klare du og fortelle hvorfor det er slik?

Jo, det er litt pussig. Umiddelbart tenker jeg at det må være noe feil i oppsettet. Har du installert den selv eller har noen andre satt den opp? Kan være noe slikt som at den er satt opp til å blokkere javascript eller noe annet. Vanskelig å si uten å vite mer om situasjonen, men hvis det er sånn at gmail fortsatt ikke virker i chrome, men fungerer i firefox og edge... da hadde jeg kanskje prøvd å avinstallere chrome og reinstallere den.

Lenke til kommentar

Takk igjen for ditt svar jeg har jobbet selv - En Venn Butikssjef  var her i 3 timer ga opp jeg kommer i morgen igjen må tenke?

Kom ikke møtte han etter 1 uke     svar jeg har ikke svar og klare ikke hjelpe deg  vet ikke hvordan  Sorry.

Firefox som nevnes kan oppgaven Nettbank - offenlige etater -  Gmail korrekt ærlig    jeg hater den Browser en pyntegjenstand.

Reinstaler er for drastisk en tanke fra deg og hvorfor? -  Nye EDGE comenium klare  alt nå og da dreper jeg Firefox bort med den. 

alt funker fint.    Men MS er kjent for levere masse skitt  -   dem har ikke lært og rydde etter seg MNS er ikke miljøbevist bevist program.

Her jeg er starter jeg opp computeren   når jeg trenger den  -  et søppel  produkt  MNS denne  BING  kom  men nå ser ikke noe til den mer -   Erstatning en plage i stedet  for dukker til min  fast limt for al evighet kan ikke fjernes.

Eneste løsning jeg har er og la computeren stå på 24/7 da funker alt helt strålende. Hvis jeg kontakter Grete Tunberg vil hun klare og fjerne den Tro. Jeg har gitt opp.

Ha en fin dag du virker seriøs la oss ta vare på slike hjelpere. Takk Mvh Kaopra..

 

Lenke til kommentar

tsetsefluen. Jeg vil gjerne svare deg. Firefox er fjernet. Erstattet med Nye EDGE chromium  den klare Nettbank - den klare også Gmail Epost korrekt - men  Google får det ikke til  med Epost Gmail ute av drift 4 uker. Firefox kunne men er slettet nå.  Bank Sparebank 1,  8 månders  fravær ubrukelig. For meg.   Vet ikke men tror Nye EDGE er fremtiden -  er klar over der er masse halvfabrikat i MS  -  men denne gang ham dem råka spikeren på hodet.

Mvh  Kaopra.

g

 

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...