Gå til innhold

Tips til reservetlf


minim

Anbefalte innlegg

Siden det kunne ta nesten to uker å bytte skjerm på min iPhone 11 pro skulle jeg hatt en nødløsning. Har sett på Samsung s9 plus og Note9, men er det andre jeg kan vurdere i samme skjerm størrelse og med bra batteri. Vil helst ha en som kan rootes så jeg kan leke med den når den har gjort nytten sin. Noe bra Kina merker jeg ikke har tenkt på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oneplus er billige og er vel noe av det enkleste man kan roote å leke med.

Oneplus hadde vel selv en guide før på hvordan man rootet telefonene deres. Litt andre boller det enn feks Huawei som har låst bootloadern sin så telefonene ikke kan rootes noensinne.

Oneplus er såpass bra stock da at man ikke helt føler behovet.. :p

 

edit: ellers enig i han over her ang. Xiaomi, men kan ta litt tid å få tak i om du trenger raskt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Min stemme for å leke med root er også OnePlus, brukte i noen år en OnePlus 3 til det formålet og den fungerte utmerket siden Snapdragon-prosessorene har god støtte for root og OnePlus ikke driver med fysiske sikringer i mobilene sine som ryker om du rooter alá Samsung som igjen fører til at enkelte funksjoner slutter å fungere. Du kan enkelt låse opp bootloaderen og står fritt til å gjøre som du vil med mobilen og OnePlus er veldig gode på raske oppgraderinger til nye versjoner av Android og deres «skin» er veldig bra for å ikke være stock Android.

Har i dag en Huawei Pro 20 som reservemobil og den fungerer helt topp til formålet men jeg opplever ikke Huawei som veldig root-vennlig sammenlignet med OnePlus-modellene og det er ikke samme felleskap som driver med dette på XDA-developers som med OnePlus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Omnithunder skrev (1 time siden):

Flere norske nettbutikker som har Xiaomi på lager, bl a NetOnNet og Komplett.

Prisene er vel deretter..

Xiaomi har eg egen norsk nettside, men usikker på om de har norsk lager.

Men er vel direkte fra kina at man får telefonene skikkelig billig.

Men f.eks en Mi 9T til 3800kr hos komplett er ikke ille det heller. Veldig mye telefon for pengene.

Hedonism skrev (34 minutter siden):

Har i dag en Huawei Pro 20 som reservemobil og den fungerer helt topp til formålet men jeg opplever ikke Huawei som veldig root-vennlig sammenlignet med OnePlus-modellene og det er ikke samme felleskap som driver med dette på XDA-developers som med OnePlus.

Det var vel en av de siste Huawei telefonene man kunne roote, så antar "communityen" har funnet andre merker..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Det var vel en av de siste Huawei telefonene man kunne roote, så antar "communityen" har funnet andre merker..

Ja, de sluttet jo å tillate enkel opplåsing av bootloaderen. Tror du kan betale for å få det gjort i dag men community´en har vel gått videre til andre merker. Nå har jeg ikke lengre interesse av å roote så det var ikke viktig når jeg handlet reservemobil. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (22 minutter siden):

Men er vel direkte fra kina at man får telefonene skikkelig billig.

Men f.eks en Mi 9T til 3800kr hos komplett er ikke ille det heller. Veldig mye telefon for pengene.

Mye å spare hvis en har tid til å vente på telefon fra Kina, ja. Samme telefon får du for kr 2500 ink tariff insurance og shipping insurance fra Banggood. Derfor sørger jeg for alltid å ha en reservetelefon på lur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (2 timer siden):

Prøv noe med stock Android og se hvordan det er i forhold til iOS? :)

Feks Nokia, Pixel etc

Det var ingen av dem innenfor 100km herfra til salgs, men skal holde øya åpne. Tenkte å få plukket opp en i løper av morgendagen.. Noten kan fåes Clean også med root tenker jeg :p 

Lenke til kommentar
8 hours ago, minim said:

Det var ingen av dem innenfor 100km herfra til salgs, men skal holde øya åpne. Tenkte å få plukket opp en i løper av morgendagen.. Noten kan fåes Clean også med root tenker jeg :p 

Usikker på hvordan Samsung er i dag, men sist jeg hadde Samsung (Note 4) var de noen luringer og bakte driverne sine inn i det som da het Touchwiz. 

Så skulle du ha en fungerende telefon måtte du har ROM basert på touchwiz, og det var jo det man prøvde å komme seg unna med å flashe rom ?

Clean Android fikk man, men da måtte man klare seg med elendig kamera, pennen funka ikke, og bluetooth virka ikke. Wifi var vel og ganske ustabilt.

Og det var ingenting de fikk gjort noe med.

Men det kan jo være andre boller i dag. Håper det.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 timer siden):

Usikker på hvordan Samsung er i dag, men sist jeg hadde Samsung (Note 4) var de noen luringer og bakte driverne sine inn i det som da het Touchwiz. 

Så skulle du ha en fungerende telefon måtte du har ROM basert på touchwiz, og det var jo det man prøvde å komme seg unna med å flashe rom ?

Clean Android fikk man, men da måtte man klare seg med elendig kamera, pennen funka ikke, og bluetooth virka ikke. Wifi var vel og ganske ustabilt.

Og det var ingenting de fikk gjort noe med.

Men det kan jo være andre boller i dag. Håper det.

Det er samme i dag, om du skal flashe ekte ren Android på en Samsung-mobil alá Lineage Rom så får du dårligere kamerkvalitet, ting som 4G Tale/Wifi Tale fungerer ikke med mer. De eneste velfungerende rom'ene å flashe på en Samsung er basert på Samsung sine rom'er som base så det er begrenset hvor clean det blir utover at man fjerner en del overflødig vas og erstatter standardapplikasjonene fra Samsung med eksempelvis Google sine. Det negative med å roote en Samsung er jo at du ødelegger eFuse'en så selv om du flasher tilbake til stock så må du roote for å få brukt all funksjonalitet alá Samsung Pay, S Health med mer.

Men om trådstarter bare skal "leke" med mobilen så er det jo kanskje ikke så farlig om root skaper litt merarbeid å holde mobilen i stabil drift, siden den uansett ikke skal erstatte iPhonen hans til daglig bruk :)

 

Lenke til kommentar

Blir nok ikke en erstatter for 11 proen nei :)

Det dukket opp en Note 9 512gb nært meg til en ok slump med penger så reiste å hentet den i kveld. Endelig telefon med batteri igjen! Lenge siden jeg har hatt Note9 nå, men det var mye kjent. Hyggelig overraskelse at den kunne oppgraderes til android 10 også. Jeg må sette meg inn i dette med eFuse skjønner jeg. Kjedelig å gjøre noe som ikke er reverserbart også.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...