Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

RyanGiggs11 skrev (13 timer siden):

Blir sengeliggende en stund fremover, og skulle gjerne fått fatt i en PS5 for å få tiden til å gå litt fortere. Prøvde lykken hos Elkjøp uten hell som mange andre.. Er det slik å forstå at om jeg ønsker PS5 ila en uke er det bare å betale ut 8-9k via Finn? Eller finnes det andre arenaer?

Finn.no er nok (dessverre) det sikreste valget du har om du må ha konsollen kjapt. Du kan jo sjekke tråden om Distill her på forumet, det kan gi den en liten fordel i kampen. Kort forfalt så er det er en chrome-extension som sjekker endringer på websider ved gitte tidsintervaller, og sender deg varsel ved endring, slik du vet når det dukker opp nye PS5 for salg. 

Lykke til og god bedring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest litt at det kan være et problem med den nye(og de gamle) kontrolleren. Men det kan kanskje være enkelt å justere følsomheten inne i CoD spillet(i en eller annen meny for kontroller, jeg er på jobb i Afrika og kan ikke hjelpe deg der pga har ikke konsoll foran meg)

 

Edit

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/aP4L27/sony-saksoekes-for-ps5-kontrolleren

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Min kritikk rundt DualSense-kontrolleren med tanke på å gjenbruke komponenter i stedet for å lage nye med utbedringer viser seg å være berettiget. Nå er det søksmål på gang. Det er slett arbeid og folk står likevel i kø eller er villig til å betale dobbel pris for en PS5. Jeg gremmes over hvor sløve forbrukerne er.

I tillegg har man dette fenomenet.

Quote

Temperature Alert

Your PS5 is too hot.
Turn off your PS5, and wait until the temperature goes down.

 

Lenke til kommentar
Kiddooo skrev (51 minutter siden):

Usikker på om dette er riktig sted å spørre, men prøver meg;

Vet noen om det er "lov" å selv lakkere panelene på ps5? at det ikke går utover garanti eller no?

Bruk plasti dip eller gummilakk fra biltema. Spray på noen gode lag, så kan du enkelt rive det av senere. Ingen tegn til tukling dersom den på inn på service.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (16 timer siden):

Min kritikk rundt DualSense-kontrolleren med tanke på å gjenbruke komponenter i stedet for å lage nye med utbedringer viser seg å være berettiget. Nå er det søksmål på gang. Det er slett arbeid og folk står likevel i kø eller er villig til å betale dobbel pris for en PS5. Jeg gremmes over hvor sløve forbrukerne er.

I tillegg har man dette fenomenet.

 

Sånn til info: i class action lawsuits er det ofte bare en vinner: advokatfirmaet som leverer dette. Ofte må saksøkte ut med en stor sum penger i et oppgjør der en andel av dette går til advokat i fees, og resten fordeles til kunder involvert i søksmålet som i etterkant må frasi seg retten til å klage på problemet ever after. Til sammenligning ble Nintendo saksøkt av en forsmådd eier for 5 millioner USD pga det samme problemet, og Nintendo fikk medhold i at så lenge de tilbydde seg å reparere/erstatte kontrollerne selv etter garantitiden på 6/12 måneder så var det greit. Nintendo har vært saksøkt for dette flerfoldige ganger og det har aldri vunnet frem. Men drømmen om raske penger gjør at mange prøver en slik Shakedown med latterlige «erstatningsbeløp».
Class action suits bør nok ikke brukes som rettesnor på om noe er alvorlig galt med et produkt..
 

Hadde amerikanske forbrukere hatt like forbrukerrettigheter som oss i Norge hadde mange slike søksmål vært unødvendig. Og der hadde vært færre advokater i USA.
 

I Norge er det 2 henvendelser på PS5 stickdrift fra en kundebase på (jeg estimerer her) 3-4 tusen? Vil ikke si at dette er et kjempeproblem. Har de brukt samme komponenter som DS4 så overlever jeg og mange andre dette. Har hatt 7 DS4 tror jeg, og har nå to DS5 med null stick drift. Har derimot byttet to Joy Cons i løpet av de siste to åra..

PS. At en konsoll blir varm tyder på uvettig plassering eller i verste fall produksjonsfeil aka mandagsobjekt. Til og med tester der liquid metal er erstattet med pasta har vist at førstnevnte er en bedre løsning med bedre varmeflukt, men det forutsetter god lufting og tilgang til luft inn.
Tronicfix på YouTube har en bra video på dette.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke utvikles nye og bedre komponenter og 30 år gamle følgefeil. SONY burde være et forbilde, ikke ta enkle løsninger. Når det lanseres en "banebrytende" kontroller som har akkurat samme komponenter som for åtte år siden, med noen nye gimmicker lagt til, da er det rett og slett keiserens nye klær.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Problemet er at det ikke utvikles nye og bedre komponenter og 30 år gamle følgefeil. SONY burde være et forbilde, ikke ta enkle løsninger. Når det lanseres en "banebrytende" kontroller som har akkurat samme komponenter som for åtte år siden, med noen nye gimmicker lagt til, da er det rett og slett keiserens nye klær.

Tja. Hvis større kontroller, større batteri, større touchpad, haptisk feedback, adaptive triggere, innebygd mic, usb-C og flere microchips i din bok er akkurat samme kontroller med noen nye gimmicker så kan jeg ikke tro annet enn at du ikke vet hva du snakker om. Det eneste som ER likt er stickene, men som sagt så hører man jo bare fra de som opplever feil. Vil tro at Reddit går ned for telling hvis alle som IKKE har problemer lager en tråd om det.

PS. HAR du i det hele tatt PS5?

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 timer siden):

Noen som har sett noe info som bekrefter om Arctis 9X funker på PS5 med Tempest 3D audio? 7X er umulig å få tak i her til lands, og 9X har jo bluetooth-støtte i tillegg til en hyggelig pris på Coolshop, så jeg vurderer å handle.

Tempest 3D Audio sitter i konsollen og krever ikke spesiell støtte i headsettet så hvilke headset som helst vil fungere så lenge de generelt sett kan kobles til. 

Lenke til kommentar

Har selv Arctis 9 - funker bra på PS5’en og jeg er svært fornøyd. Dual wifi er gull og de er superlette og skikkelig komfortable!!

Og ja: 3D audio funker på alt fra dyre høreklokker til de øreproppene du fikk med mobilen din for ti år siden. Egentlig litt utrolig at Sony har klart å skape sånn usikkerhet rundt dette. De har sikkert solgt noen flere headset pga dette..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
19 hours ago, Nimrad said:

Noen som har sett noe info som bekrefter om Arctis 9X funker på PS5 med Tempest 3D audio? 7X er umulig å få tak i her til lands, og 9X har jo bluetooth-støtte i tillegg til en hyggelig pris på Coolshop, så jeg vurderer å handle.

Ikke testet dem, men jeg vil tro vanilla klokker som er helt plain inni uten noe diffusorer, vinklinger, "waveguide" etc annet enn evt lett EQ vil ha gode forutsetnniger for å virke bra. 3D-lyd må ha hele kjeden fra kilden -> høyttaler så ubesudlet som mulig for å kunne fungere best mulig etter min erfaring. Jo mer som vrir om på lyden på måter som forvrenger lyden jo dårligere effekt pleier det normalt å bli da det gjelder å få overført alle de subtile encodingene som påvirker lydoppfattelsen. I tillegg trenger du den mest riktige øre-modellen for selve encodingen. Var vel snakk om at en kunne sende inn bilde etterhvert, så skulle Sony sende optimal modell tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...