Jump to content
LarZen

Playstation 5 - Generell diskusjon

Øystein

Message added by Øystein

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

378 members have voted

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      176
    • Nei.
      61
    • Like stor.
      47
    • Altfor tidlig å si noe om.
      83
    • Vet ikke.
      11

Recommended Posts

1 hour ago, mrmee said:

Kanskje greit at det er en uke mellom release i USA og her

https://www.ign.com/articles/ps5-bug-error-glitch-queued-for-download-view-details

Krysser fingrene for en hotfix før neste helg...

Er også kommet noen rapporter om at SSDen feiler. Er bare å håpe på at dette ikke er et større problem. Mest sannsynlig ikke, noe feil må man regne med.

Ellers, denne bugen her bør være grei skuring å få ordnet. Litt kjipt at eneste løsning er å resette konsollen :D 

Theo343 skrev (Akkurat nå):

En kollega mente teknikmagasinet og gamezone skulle selge PS5 også men at det ikke ble lagt ut før lanseringsdagen eller noe slik.

Jepp de selger allerede kontroller https://www.teknikmagasinet.no/produkter/gaming-data/gamingtilbehor/konsolltilbehor/playstation/sony-dualsense-ps5-controller?utm_source=prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed

Nå håper jeg Elkjøp sender Pulse 3D-headsettet snart, bestilte i september og flere her som har bestilt mye senere har fått det tilsendt allerede. Hvis det viser seg at de sender ut i omvendt rekkefølge, de som kjøpte sist får først, som resulterer i at de går tomme, da skal de f*** meg få høre det! Best at de klarer å takle PS5-release til uka også på en ordentlig måte, hvis ikke så.. 😡

17 minutes ago, Selvin said:

Nå håper jeg Elkjøp sender Pulse 3D-headsettet snart, bestilte i september og flere her som har bestilt mye senere har fått det tilsendt allerede. Hvis det viser seg at de sender ut i omvendt rekkefølge, de som kjøpte sist får først, som resulterer i at de går tomme, da skal de f*** meg få høre det! Best at de klarer å takle PS5-release til uka også på en ordentlig måte, hvis ikke så.. 😡

Samme her, bestillte også i september for headset, ingenting som har kommet her.

4 minutes ago, ausura said:

Samme her, bestillte også i september for headset, ingenting som har kommet her.

Merkelig måte å operere på. Ja, hvis de er sikre på at lageret holder og har god kontroll på det så har det ikke så mye å si, et par dager til eller fra betyr ingenting (selv om det prinsipielt er irriterende å ikke få først når man er først i køen). Men, har de ikke det, da må de virkelig få endret på rutinene på sin side.

Edited by Selvin

22 minutes ago, Selvin said:

Jeg bestilte 19. september og får det i posten (sammen med ladestasjon og ekstra kontroller) på mandagen som kommer. Fra Elkjøp, selvfølgelig. Aner ikke hva slags rekkefølge de gjør ting i. 

Vil si at dette er en god nyhet fra Elkjøp. Spurte forøvrig om hvorfor se sendte ut kontrollen,headset og div i motsatt rekkefølge. Fikk til svar av at de sender ut alt samlet.

Screenshot_20201113-152217_Chrome.jpg

4 minutes ago, TiLT42 said:

Jeg bestilte 19. september og får det i posten (sammen med ladestasjon og ekstra kontroller) på mandagen som kommer. Fra Elkjøp, selvfølgelig. Aner ikke hva slags rekkefølge de gjør ting i. 

Jeg bestilte headsettet 18. sept., så da blir vel det sendt i løpet av dagen eller over helga. Om jeg har forstått rekkefølgen korrekt her :D 

3 minutes ago, Qurex said:

Vil si at dette er en god nyhet fra Elkjøp. Spurte forøvrig om hvorfor se sendte ut kontrollen,headset og div i motsatt rekkefølge. Fikk til svar av at de sender ut alt samlet.

Stemmer ikke for min del. Har to separate bestillinger på kontroller og dokking, og headsett. Bestilte headsettet i september, kontroll og dokking 17. oktober. Fikk sistnevnte i går :blink:

Men! Gode nyheter ang. utsending av PS5. Bor i Oslo selv så sånn sett bør det gå raskt.

Edited by Selvin

1 minute ago, Jambimaster said:

Noen som får opp prisen på PK-bundlen? Vurderer den som plan B om Elkjøp og Obs svikter på torsdag, men gidder ikke det om den koster nærmere 10k. 

Den kostet 10K

• Innsiktsfullt 1

NyMedlem skrev (Akkurat nå):

Den kostet 10K

Oops. Da får jeg sette min lit til at det går bra på torsdag. Har alltid brukt å stå i kø over natten. Da har jeg jo fortjent konsollen på release. I år kjennes det ikke ut som at det er i mine hender. 

unik42 skrev (6 timer siden):

Fikk melding fra posten i dag om pakke fra Elkjøp, men det ser ut til at det er headsettet som kommer. I hvert fall ser det ut til at vekt og størrelse på pakke er for lite til å være PS5.

Samme her. Fikk samtidig tilsendt faktura for Headsettet så er garantert den som er sendt i mitt tilfelle i alle fall.

Onkel Klo skrev (3 timer siden):

Kos deg. Demons Souls er fantastisk. Denne gangen skal jeg gå for platinum :D

Indeed! Skal også nyte å gå for platinum i dette spillet for fjerde gang. Du kan bare glede deg til å farme Darkstoen og Moonstone, spesielt dersom de ikke har videreført duplication glitchen, da kan det ta veldig lang tid for de med lite flaks.

Har aldri spilt noe særlig Demons Souls. Elsker derimot Dark Souls og Bloodborne, så da burde vel Demons være noe å se fram til?

Edited by Jambimaster

Jambimaster skrev (52 minutter siden):

Har aldri spilt noe særlig Demons Souls. Elsker derimot Dark Souls og Bloodborne, så da burde vel Demons være noe å se fram til?

Ja, det burde det virkelig.

Demons souls er litt annerledes i måten selve verden fungerer på, men vil si det er et av de bedre spillene i serien.

• Like 1

Plukket opp min Dual Sense hos Elkjøp i dag. På mandag kommer ladekrybben og Pulse headsettet :) Det hadde vært EKSTREMT mye forvirring innad i Elkjøp systemet rundt når det var OK å selge tilbehør tydeligvis.