Gå til innhold

E-cigg som nesten tok fyr


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var i Sverige idag å handlet 'Void Vaporizer starterkit', den billigste modellen de hadde. Planen min var å bytte fra snus til e-cigg men slik ble det altså ikke. 

Jeg leste meg opp på manualen og jeg følgte instruksene punkt for punkt som angitt her ;

Jeg ladet den opp med USB kabelen som fulgte meg, jeg plugget den i PC'en.

Det jeg stusset over var at det tok bare 15 minutter før den var max ladet. På en e-cigg jeg hadde for noen år siden så tok det 6 timer å lade opp første gang. Men jeg tenkte ikke noe mer over det.

Fylte den opp med e-liquid i angitt mengde. Og så begynte den å frese og og sprake når jeg satt på lokket. Jeg hadde ikke engang skrudd på den, den var avslått når den begynte sprake.

En lignende sprake lyd som om noe blir brent. Det kom enorme mengder røyk/damp. Heldigvis var jeg snartenkt, jeg løp å hentet 2 tykke arbeidshansker, plukket opp e-ciggen så løp jeg igjennom leiligheten og ut på verandaen og la jeg den på betongen der i tilfelle den skulle ta fyr for jeg kjente jeg den ble varmere og varmere, glovarm. Planen var å rive av tuppen å helle ut væsken men når jeg prøvde på det så brant jeg hull i hansken og jeg brant meg på fingeren. 

Det jeg var redd for var at den skulle eksplodere, så jeg hentet en stor kjøkken kjele og en stake, så fikk jeg fisket e-ciggen opp i kjelen fra trygg avstand med staken, så la jeg en tungt lokk oppå kjelen.

Så nå har den liggi ute i kulda på verandaen i to timer.

Det jeg lurer på er, hva gjør jeg nå , hvordan skal jeg få kvittet meg med den? Jeg tør ikke plukke den opp i tilfelle den eksploderer i hånda mi, og jeg kan heller ikke hive den i en søppelcontainer tilfelle den tar fyr.

Jeg bor ikke så langt ifra sjøen så jeg kan jo kanskje ta med kjelen med e-ciggen ned til havet å hive den uti der?

Det blir bare snus på meg fremover og ikke e-cigg, heldigvis kom jeg unna dette med bare psykisk sjokk skade. Har lest om tilfeller hvor e-cigg har sprengt av folk henda, kjeven eller enda verre; kuttet over struper. 

Uff.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...