Gå til innhold

Klage på eiendomsmegler - Hvem skal den til når meglerhus er konkurs/ opphørt?


olavrb

Anbefalte innlegg

Jeg (og samboeren) kjøpte i 2018 en leilighet hvor jeg mener megler har brutt opplysningsplikt men også har kommet med manglende og feilaktige opplysninger i salgsoppgaven, samt muntlig og skriftlig i forkant av salg. Selger har også kommet med uriktige opplysninger, og beviselig løyet i egenerklæring, men etter delvis medhold i Finansklagenemda 3 mot 2, hvor de to siste var helt enig i min side av saken, er den tvisten lagt litt på is. Etter tvist med selger, advokater, takstmenn og håndverkere er jeg nå oppe i rundt 240 000,- i saksomkostninger og et sted mellom 200-300 000,- i estimert verdiforingelse.

Nå har jeg kommet så langt at jeg vil klage inn ansvarlig megler, men:

  • Meglerhuset (iHus Grünerløkka) er opphørt.
  • Amsvarlig megler jobber ikke som megler lenger.

Planen er å ta saken til Reklamasjonsnemda for Eiendomsmeglingstjenester dersom ansvarlig megler ikke møter kravene eller vi ikke kommer til en minnelig løsning. I følge deres vedtekter (https://eiendomsmeglingsnemnda.no/wp-content/themes/rfe/assets/pdf/Avtale-og-vedtekter-for-Reklamasjonsnemnda-for-Eiendomsmeglingstjenester.pdf) skal både ansvarlig megler og meglerhus kontaktes først for å forsøke å komme til en løsning før nemda blir involvert. Men her er jeg litt i bedaring. Hvem skal kontaktes?

Jeg er som man kanskje skjønner av forholdene interessert i å holde videre saksomkostninger til et minimum, så advokat er for øyeblikket utelukket. Håper noen med erfaring eller kunnskap på evnet har noe å dele her.

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...