Gå til innhold

Skal leie i ny leilighet, ikke inkl. internett, what to do?


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal flytte inn i ny leilighet hvor det ikke er internett. Huseieren over har fiber fra HomeNet, men virket ikke som de ville at jeg skulle koble meg på deres nett.

Hva er det enkleste og rimligste for meg å gjøre? Jeg bor i Tromsø og er enslig. Liker å spille, så trenger bra nokk nett til å laste ned store spill og spille på nett.

Endret av Demisint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det telefonlinje inn i leiligheten så kan du kanskje få internett den veien

om ikke så er den eneste løsningen mobilt bredbånd, men da blir det ikke mye nedlasting av store filer, eller skytespill spilling uten en del lag, så fiber blir nok billigere/bedre, så du får finne ut hvor lenge du har tenkt å bo der..

Lenke til kommentar

Jeg ville spurt utleieren om de ikke ville vurdért å bruke de 2000 kronene på å innstallere fibertilgang til leiligheten din. Det vil jo øke populariteten til leiligheten neste gang de skal leie ut, og de kan kanskje øke leia med kanskje 200-300 kr i måneden. Da betaler leier naturligvis for bruken eller månedsprisen selv.

Så kan du jo si at du kan si deg villig til å betale 500 kr av de 2000 for å møte dem litt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan jo kjøpe deg en egen router å spørre om du kan koble den til modemet deres? Bruker å være flere utganger på Homenet modem.

Eller du kan spørre om de har mulighet til å sette opp ett gjestenett til deg i routern sin. Da får du internett men ikke tilgang til deres nettverk. De kan vel og strøype hastigheten du får om de er redd for at du skal gjøre det tregt.

Men Homenet leverer vel gigabit i Tromsø nå så tviler på du klarer å gjøre det tregt.

Å leve uten internett i Norge i 2020 er rimelig vanskelig. Til nød kan du ordne deg prøvekjøp abbonemang hos OneCall eller noen å få fri databruk på mobilen i noen måneder til 99kr.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...