Gå til innhold

Edx, Udacity, Coursera etc. og deres verdi på norsk arbeidsmarked


Mann1982

Anbefalte innlegg

Hei,

Selvfølgelig kurs fra Edx og Udacity kan ikke være en 100% substitutt for en bachelorgrad i informatikk.

Men å ta flere sammenhengende kurs i for eksempel Java programmering fra Edx, Udacity eller Coursera (ikke Udemy, selv om Udemy også inneholder gode praktiske kurs så er kursene ofte mer amatøre, hvem som helst kan lage kurs der) verdt i arbeidsgivernes øyne i Norge?

Er de null verdt eller veldig lite verdt?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dog en mastergrad, men tatt kurs fra Udemy og Coursera. Arbeidsgiver så på det som positivt under intervju. Det er selvfølgelig ikke en 100% substitutt for en grad, men om du er innmari flink og har kursbevis, viser det bare at du har en genuin interesse for å ha tatt det på fritiden. En god del bedrifter krever dog minst en bachelorgrad for i det hele tatt komme på intervju.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/23/2020 at 11:09 AM, Samaritanen said:

Jeg har dog en mastergrad, men tatt kurs fra Udemy og Coursera. Arbeidsgiver så på det som positivt under intervju. Det er selvfølgelig ikke en 100% substitutt for en grad, men om du er innmari flink og har kursbevis, viser det bare at du har en genuin interesse for å ha tatt det på fritiden. En god del bedrifter krever dog minst en bachelorgrad for i det hele tatt komme på intervju.

Du har mastergrad i data-relatert studie eller ? (Som dataingeniør, informatikk eller lignende).

Jeg hadde tenkt å ta bachelor eller master i noe ikke-data relatert studie. Men siden data-kunnskaper er ettertraktet, å ta kurs fra Udacity og Coursera kunne være til noe hjelp.

 

Lenke til kommentar
Mann1982 skrev (18 timer siden):

Du har mastergrad i data-relatert studie eller ? (Som dataingeniør, informatikk eller lignende).

Jeg hadde tenkt å ta bachelor eller master i noe ikke-data relatert studie. Men siden data-kunnskaper er ettertraktet, å ta kurs fra Udacity og Coursera kunne være til noe hjelp.

 

Jepp, men markedet trenger sårt flere IT-interesserte personer. All interesse for IT er god interesse :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...