Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (13 minutter siden):

Vi hadde samme problemer med turing i starten, husk at digital foundry kjører på gamle drivere.

Jeg sier vent å se, mange som dømte ray tracing nedom og hjem i starten pga elendige drivere.

Siden de ble sponsa av Nvidia og alt ble testa uten RT og DLSS om jeg husker rett er det jo interessant, men ja, om noen måneder er sikkert ytelsa høyere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (27 minutter siden):

Nei, nå tror jeg 5K eventuelt en maksgrense på 6K, mer er de nok ikke verdt etter at nVidia slapp Ampere.

For å være ærlig hadde jeg ikke forventet et slikt hopp med Ampere :) Så positivt overraska ;) 

 

Enig. 
 

Nvidia imponerer med denne line-up'en, og det kommer oss forbrukere til gode :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MariusJS skrev (50 minutter siden):

AMD har jo alt i begge konsollene, så det er klart at de ikke bryr seg så mye om konkurransen på den siden ?

 

Emile the rat skrev (38 minutter siden):

Nei, tror nVidia ikke engang ser på de nye konsollene som en konkurrent. 

Her tipper jeg totalt motsatt vei.

For mange vil det nok være uaktuelt å både oppgradere pc og kjøpe konsoll samme kvartal. Om 30-serien yter så bra som den er antatt til (jeg er fremdeles spent på rasterisation), kunne de nok lagt på en del før AMD lanserte sitt.

For de som allerede har bestemt seg for konsoll i høst, ble det plutselig innenfor med et nytt skjermkort og.

All hw som selges til gamere, vil være interessant å se på for Nvidia. Noe som potensielt kan ta kunder fra dem spesielt. Og en konsoll er i mine øyne en klar konkurrent til pc-komponenter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Knutgrus skrev (1 minutt siden):

 

Her tipper jeg totalt motsatt vei.

For mange vil det nok være uaktuelt å både oppgradere pc og kjøpe konsoll samme kvartal. Om 30-serien yter så bra som den er antatt til (jeg er fremdeles spent på rasterisation), kunne de nok lagt på en del før AMD lanserte sitt.

For de som allerede har bestemt seg for konsoll i høst, ble det plutselig innenfor med et nytt skjermkort og.

All hw som selges til gamere, vil være interessant å se på for Nvidia. Noe som potensielt kan ta kunder fra dem spesielt. Og en konsoll er i mine øyne en klar konkurrent til pc-komponenter.

Da får vi være enig om å være uenig.

Konsoll har aldri vært noe konkurrent i mine øyne. 16:9, låst fps, ingen mods, begrenset muligheter for kommunikasjon. 

Konsoll har alltid vært billigalternativet, men ingen god konkurrent slik jeg ser det. Konsoll er for begrenset.

Men det som er fint med diskusjon, er lov å ha ulike meninger :) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (42 minutter siden):

Ray Tracing funka veldig fint på 2080 ti oc. 

DLSS 1.0 derimot, ikke flopp, men for tidlig og trengte mer tid på å bli bearbeidet. DLSS 2.0 er konge :) 

Jo det var en flopp, det var ikke mange spill som støtta dette i og med at det ikke så bra ut.
Frem til idag så var 20* ikke verd det ettersom prisen var skyhøy.
Idag og fremover derimot kan bli meget bra med DLSS 2.0, fortsatt gjenstår det å vente på spill som utnytter dette.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (4 minutter siden):

Da får vi være enig om å være uenig.

Konsoll har aldri vært noe konkurrent i mine øyne. 16:9, låst fps, ingen mods, begrenset muligheter for kommunikasjon. 

Konsoll har alltid vært billigalternativet, men ingen god konkurrent slik jeg ser det. Konsoll er for begrenset.

Men det som er fint med diskusjon, er lov å ha ulike meninger :) 

Jeg skjønner hva du mener, men tror du Nvidia ikke har på noen som helst måte latt seg påvirke av at det lanseres konsoller senere i høst? Ingen strategi for å kare til seg noen ekstra grunker?

Men absolutt. Lov å ha ulike meninger! Ellers ender vi opp med å diskutere om Lamborghinien din er sterkere enn traktoren til pappa. Eller gud forby.... AMD vs Intel ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (20 minutter siden):

Kan støtte at DLSS 1.0 var søppel. Bra DLSS 2.0 har blitt bra, men jeg forventer at NVIDIA vil videreutvikle DLSS denne generasjonen også.

 

Nå har jo Noreng blokka meg, fordi jeg tidligere hadde sagt at intel var bedre til gaming enn Ryzen. Så da får han ikke sett kommentaren min her, men svarer fordet om.
 

Mister Noreng har ikke fulgt med i timen. Ampere skal visstnok komme med DLSS 3.0, som ikke krever implimentering i spill. Det skal visstnok fungere på alle spill som har TAA, som jo er de fleste.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (26 minutter siden):

Konsoll har aldri vært noe konkurrent i mine øyne. 16:9, låst fps, ingen mods, begrenset muligheter for kommunikasjon. 

Du misforstår premisset igjen. Det er ikke snakk om å konkurrere i specs, men i salgstall. Det er helt åpenbart i mine øyne at konsoll og GPU vil slåss om å kapre en ganske stor del av markedet. At PC alltid vil kunne levere bedre specs og mer frihet betyr ikke at en del der ute lurer på om de skal kjøpe gaming-PC/ny GPU eller konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
koford skrev (28 minutter siden):

Jo det var en flopp, det var ikke mange spill som støtta dette i og med at det ikke så bra ut.
Frem til idag så var 20* ikke verd det ettersom prisen var skyhøy.
Idag og fremover derimot kan bli meget bra med DLSS 2.0, fortsatt gjenstår det å vente på spill som utnytter dette.

Trenger ikke vente på spill med støtte, vent heller på DLSS 3.0. 

DLSS er fremtiden for rendering av oppløsning i spill. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (4 minutter siden):

Nå har jo Noreng blokka meg, fordi jeg tidligere hadde sagt at intel var bedre til gaming enn Ryzen. Så da får han ikke sett kommentaren min her, men svarer fordet om.
 

Mister Noreng har ikke fulgt med i timen. Ampere skal visstnok komme med DLSS 3.0, som ikke krever implimentering i spill. Det skal visstnok fungere på alle spill som har TAA, som jo er de fleste.

Jeg ser når du siterer meg.

Jeg har fulgt med i timen, men jeg gidder ikke følge med på spekulasjonene kokt opp av AdoredTV og Moores Law is Dead. Jeg mistenker NVIDIA har sendt ut feilinformasjon med vilje denne gang, det virker i alle fall til å ha fungert.

Forøvrig blokkerte jeg postene dine fordi du ikke evner å se det store bildet i Intel vs AMD. Intel er bedre hvis vi fjerner alle GPU-flaskehalser, men med en GPU-flaskehals på plass er det fullstendig irrelevant at Intel klarer 400 fps mot AMD sine 250 når GPUen ligger og kneler nede i 50.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
siDDis skrev (9 minutter siden):

bilde.png.02658e632036d7cff816f262dac85412.png

En av game engine utviklerene til Doom Eternal / ID Software. Mitt råd, som jeg sa tidligere, er å droppe 3070

Hvis 8GB er for lite om 3 år har jeg vanskelig for å se hvordan 10GB vil hjelpe stort, jeg tipper dette tipset kanskje er rettet mer mot 4GB og 6GB-kortene? Ikke at det hjelper stort der nede heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (21 minutter siden):

Nå har jo Noreng blokka meg, fordi jeg tidligere hadde sagt at intel var bedre til gaming enn Ryzen. Så da får han ikke sett kommentaren min her, men svarer fordet om.
 

Mister Noreng har ikke fulgt med i timen. Ampere skal visstnok komme med DLSS 3.0, som ikke krever implimentering i spill. Det skal visstnok fungere på alle spill som har TAA, som jo er de fleste.

Han har rett i at 1.0 var søppel da, makan til ræl i BF V og SOTTR. 'Slå på for å senke bildekvalitet'. 2.0 er derimot veldig bra. Imponert over det lille som har kommet og har trua på neste gen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Komplett har placeholder pris på 8000,- , 17000,- og 5750,- .

https://www.komplett.no/kampanje/121235/nvidia-geforce-3080-3090-3070?tag=Vis alle

I tillegg omtaler Komplett RTX 3090 som denne generasjonens arvtager til Titan.

 

Mistenker at nVidia har skortet både ti og Titan, og byttet det ut med 3090 som skal være en hybrid som overtar for både ti og Titan.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...