Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
kremt skrev (6 minutter siden):

Er dual 12-pin så sinnsykt egentlig? Har trippel 8 pin på 3090 selv, og ut fra boksen drar denne 395 watt. Har aldri sett 12 pins connector dog, krever kanskje spesial PSU?

8 Pin kan levere 150w mens 12pin kan levere 600w eller 1200w ved dual mens tripple 8 pin kan levere 450w, vil si det er litt mere da ja.

Bør vel ha PSU på ca 1600w for å kjøre full pupp og det er jo kun på GPU.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
On 12/31/2021 at 12:47 PM, Dragonlove said:

Har ikke sånn luksus problem om at jeg må vise frem spillinga mi, så jeg har nok diskene i min livstid 🙈😂

Liker du ikke å tjene penger? :p Enten det er god eller dårlig spilling så er det gode penger å tjene. Hvis det er middels spilling så er heller lite å tjene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 12/30/2021 at 8:29 AM, Comma Chameleon said:

Jeg tar som regel bare opp siste minuttet i shadowplay, så for meg blir nok det aldri et problem 😛

Har det noe å si hvor mange minutter man tar opp? Replay BUFFEREN vil jo hele tiden recorde siste minuttet, om og om igjen.

Shadowplay lagrer ikke buffer\temp i minnet som f.eks OBS. Den kontinuerlig skriver til den evt disken du har valgt temp location.

Jeg har prøvd å mekke en ramdisk, men den brøyt shadowplay recordinga etterhvert og det ble plagsomt. Nå bruker jeg bare min eldste SSD, en 500 GB Samsung, som jeg ikke kunne brydd meg mindre om skulle dø.

Hadde vært nice å fått i gang en stabil ramdisk som fungerer plettfritt med shadowplay, dog.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KimRL skrev (24 minutter siden):

Har det noe å si hvor mange minutter man tar opp? Replay BUFFEREN vil jo hele tiden recorde siste minuttet, om og om igjen.

Nei sant, er vel oppløsning og bitrate og ikke lengden som avgjør. Den skriver jo kontinuerlig. 

Men kan jo hende den bare omskriver et mindre område? Men med ssd så har vel kanskje ikke det noe å si. 

Uansett så er shadowplay kjekt å ha, og jeg har brukt det i årevis uten problemer.

Bytter ut SSD av andre grunner (størrelse og ytelse) lenge før shadowplay er i nærheten å ødelegge disken.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

 

Uansett så er shadowplay kjekt å ha, og jeg har brukt det i årevis uten problemer.

Bytter ut SSD av andre grunner (størrelse og ytelse) lenge før shadowplay er i nærheten å ødelegge disken.

Joda, shadowplay er kjekt, det. Men hadde likt å sett en toggle hvor man kunne valgt temp-lagring i minnet. Ellers er det ikke så mange negative ting å si, som jeg kommer på i farten iallefall.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, KimRL said:

Joda, shadowplay er kjekt, det. Men hadde likt å sett en toggle hvor man kunne valgt temp-lagring i minnet. Ellers er det ikke så mange negative ting å si, som jeg kommer på i farten iallefall.

Kan vel det om man lager ramdisk? Har dog ikkje sjekket. Selv bruker jeg Optane 900p, så det ER jo rene rammen, med "uendelig" skriving...
Har brukt Shadowplay i mange år, og på flere maskiner. Ikkje i nærheten av å se noe problem med å bruke en ssd heller.

INGEN på hele internett har faktisk hatt et problem enda med dette. Flaks at shadowplay ikkje var så populært da de  første  OCZ ssdene var tilgejngelige 😂

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...