Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vurderer å kjøpe et MSI GeForce RTX3070Ti SUPRIM X.. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe 3080 men siden det virker til å ta lang tid før de kommer tilbake på lager hos bl.a. Komplett har jeg jo nå mulighet til å gå for et 3070 TI. Litt dårligere kort men det er ikke et dårlig kort sånn sett.. 

Er dette verd det tenker dere? Er viftene på kortet bra? 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (7 minutter siden):

Vurderer å kjøpe et MSI GeForce RTX3070Ti SUPRIM X.. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe 3080 men siden det virker til å ta lang tid før de kommer tilbake på lager hos bl.a. Komplett har jeg jo nå mulighet til å gå for et 3070 TI. Litt dårligere kort men det er ikke et dårlig kort sånn sett.. 

Er dette verd det tenker dere? Er viftene på kortet bra? 

Har flere 3070 og 3080 utgaver og regner med viftene er like bra på TI utgavene, kortene er stille og kjølige.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Kjører i7 8700k. Trenger jeg en PSU som er kraftigere enn 650W? Har CORSAIR HX650 MODULAR GOLD 650W.

650w holder så lenge du ikkje kjører delidded 8700k og pumper 1.5v i chippen og shuntmodder 3070ti kortet :)

Den ene maskinen min med 5950x (pbo) og overklokket 3090 strix trekker 760w i timespy (worst case gaming) på det meste. (Mulig Quake 2 RTX trekker litt over det) .
Overklokker jeg manuelt cpuen mere, så bikker jeg 810w totalt med maskinen. 8 vifter og 1 pumpe i kabinettet.

Kjører du koseoverklokk på 8700k og stock 3070ti, så holder 650w i haugevis, så lenge ikkje psu'en er 10+ år gammel og full av støv :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ser nå at komplett kun kjører med 14 dager åpenkjøp.. Det er jo litt krise. Jeg vurdere å bruke åpen kjøp dersom det skulle dukke opp 3080 kort hos dem, men det går jo nesten ikke dersom det er 14 dagers returfrist, de hadde 50 tidligere.. 

Der ble jeg et 3070 TI kort rikere.. :)

Nizzen skrev (47 minutter siden):

650w holder så lenge du ikkje kjører delidded 8700k og pumper 1.5v i chippen og shuntmodder 3070ti kortet :)

Den ene maskinen min med 5950x (pbo) og overklokket 3090 strix trekker 760w i timespy (worst case gaming) på det meste. (Mulig Quake 2 RTX trekker litt over det) .
Overklokker jeg manuelt cpuen mere, så bikker jeg 810w totalt med maskinen. 8 vifter og 1 pumpe i kabinettet.

Kjører du koseoverklokk på 8700k og stock 3070ti, så holder 650w i haugevis, så lenge ikkje psu'en er 10+ år gammel og full av støv :p

Kjører i grunnen ikke særlig overklokk på CPU'en.. Gjorde det for en tid tilbake men ser ikke helt ytelsen og behovet pr. nå. Får kanskje tenke på å oppdatere PSU iløpet av vinteren 2022. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
16 hours ago, Theo343 said:

Årsak til nye navn er fordi jeg har laget OSD overlay med rivatuner, hwinfo og afterburner. C = Core, M = Memory, H = Hot Spot. Må si meg veldig fornøyd til å være en luftkasse. Viftene går aldri over 72%.

Har du prøvd å undervolte GPU? Det hjelper en del på temps...

Lenke til kommentar
9 hours ago, Betroz said:

Har du prøvd å undervolte GPU? Det hjelper en del på temps...

Jeg synes temps er helt ok? Jeg har forløpig ikke klart å kommer over 86C på minnet i flere forskjellige spill med mangetallige timer i hvert spill. Og det selv med 30c i solsteika :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 7/10/2021 at 8:09 PM, Betroz said:

Jada, men støynivået er nesten viktigere hvis man har kabinettet oppå PC pulten.

Ikke mye støy heller, har tweaket viftene forholdsvis bra. Maks ~70% på Strix eks. Spiller jeg noe som bråker såvidt er det uansett headsett jeg bruker. Ellers er PCen tunet til å være meget stille i vanlig last og drar kun opp litt i tyngste lastene.

On 7/10/2021 at 5:28 PM, FiveInline said:

30c går grensa for hva jeg gidder å sitte i foran en PC 😛

Da er AC på for lengst.

Det skjer vel kanskje 1 dag i  løpet av sommeren at det blir så varmt. Da er det tropenetter. Ellers ligger innetemp rundt 24c når det er 28c ute og det uten AC. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (35 minutter siden):

Det skjer vel kanskje 1 dag i  løpet av sommeren at det blir så varmt. Da er det tropenetter. Ellers ligger innetemp rundt 24c når det er 28c ute og det uten AC. 

I 2018 skjedde det i flere uker :)

Men uansett, AC er et must.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Da har jeg fått opp en 'testbenk med det nye utstyret, dark hero, 5950x, strix 3090 OC, 4 x 32GB ecc ram...   kjører noen tester nå for å sjekke at all hardware funker som det skal før jeg rigger ned igjen og monterer vannblokker på gpu, monoblokk på cpu/hovedkort, og vannblokk på ram...

Oppdatert dark hero til siste bios versjon

noe annet jeg burde oppdatere ?

Det var en ting jeg lurte på om ved installasjon av windows så var det et eller annet jeg måtte passe på å enable eller disable for at noe skulle funke.. hvis en gjorde noe feil så måtte en installere windows på nytt ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, idleman_2 said:

Oppdatert dark hero til siste bios versjon

noe annet jeg burde oppdatere ?

Siste GPU bios for BAR støtte?

1 hour ago, idleman_2 said:

Det var en ting jeg lurte på om ved installasjon av windows så var det et eller annet jeg måtte passe på å enable eller disable for at noe skulle funke.. hvis en gjorde noe feil så måtte en installere windows på nytt ?

Skru av kompatibilitetsmodul (CSM)? Skru secure boot?

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...