Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, jolieber said:

Når synker prisene tilbake til det normale nivået?

Hadde noen visst det, så hadde du også visst det ;)

Jeg vil tro at prisene på 30 serie skjermkorta blir normale når 4000 serien kommer ut :D

Hva er egentlig "normale" priser?  Er det når amerikansk dollar koster 4.5 kroner, eller er det når et toppskjermkort àla 3080ti koster en viss prosent av gjennomsnittslønna i Norge. Eller er det andre faktorer som menes med "normale" priser :p

Prisene er tydeligvis normale nok når skjermkorta blir utsolgt.....


 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hei. Har hatt min Komplett-PC i 2,5 måneder nå og alt er 100% stabilt. Har et Asus 3080 TUC OC Gaming samt en 5900x CPU.

Har blitt litt oppmerksom på såkalt ''daisy-chain'' på GPU, noe det ser ut som at Komplett har brukt når de bygde PC'en (Corsair TX850M PSU). Kablingen de har gjort er veldig bra med tanke på luftflyt osv, så tanken på å legge opp enda en daisy chain kabel hvor 2 6+2 pins blir hengende ubrukt høres ikke bra ut. Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Er det noen som har kjørt Daisy Chain på 2x PCI-E siden i fjor høst uten problemer?

Slik ser det forøvrig ut:

 

spacer.png

Lenke til kommentar

 

Måtte oppgradere til hwinfo v7.06 for å få med den gitt - weird. Spillet er fortsatt lastet og aktivt med 98% last på GPU. Skal sjekke om noen timer igjen.

image.png.f546086d3a258e60ba52bc6a9170ffbe.png

Avsluttet spillet og lar maskinen kjøle seg ned igjen. Måler på nytt utover dagen.
image.png.b72e19c61b1922fa2d05c052deff72be.png

I det gamle bildet i forrige post, har den gamle hwinfo versjonen målt over ca. 1-2 uker med varierende spilling. Med ny versjon resettes historikken.

image.png.bbd7ee96234543642f99f55422b24236.png
 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9 hours ago, SIR WOLFIE 87 said:

Hei. Har hatt min Komplett-PC i 2,5 måneder nå og alt er 100% stabilt. Har et Asus 3080 TUC OC Gaming samt en 5900x CPU.

Har blitt litt oppmerksom på såkalt ''daisy-chain'' på GPU, noe det ser ut som at Komplett har brukt når de bygde PC'en (Corsair TX850M PSU). Kablingen de har gjort er veldig bra med tanke på luftflyt osv, så tanken på å legge opp enda en daisy chain kabel hvor 2 6+2 pins blir hengende ubrukt høres ikke bra ut. Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Er det noen som har kjørt Daisy Chain på 2x PCI-E siden i fjor høst uten problemer?

Slik ser det forøvrig ut:

 

spacer.png

Hvis både stabilitet og luftflyt er bra, har du ikke noe å bekymre deg over.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Aetius said:

Hvis både stabilitet og luftflyt er bra, har du ikke noe å bekymre deg over.

Det er det. Selv i et rom på rundt 30 grader er alt stabilt selv når jeg spiller spill som Cyberpunk f.eks. Regner med at om kabelen ikke hadde taklet spenningen så hadde den eller koblingen skulle smeltet innen tiden som er gått?

Sendte uansett Komplett en mail, så får jeg se hva de sier. Er vel ikke den eneste de har bygget der de har gjort det slik.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar
4 minutes ago, SIR WOLFIE 87 said:

Det er det. Selv i et rom på rundt 30 grader er alt stabilt selv når jeg spiller spill som Cyberpunk f.eks. Regner med at om kabelen ikke hadde taklet spenningen så hadde den eller koblingen skulle smeltet innen tiden som er gått?

Sendte uansett Komplett en mail, så får jeg se hva de sier. Er vel ikke den eneste de har bygget der de har gjort det slik.

Daisy chain er generelt sett ikke noe problem med mindre du VIRKELIG - jeg mener V I R K E L I G ! - skal pøse på med watt. Har du luftkjølt GPU får du ikke lempet inn nok strøm til at det blir noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Dragonlove said:

Tenkte jeg skulle gå for EKWB Vannblokk og aktiv bakplate til mitt Evga 3090 XC3, hva trenger jeg mer da? radiator og reservoar? og må dette kjøpes hos EKWB for å være kompatibelt?

Ring Hans Petter på techbay.no.

Han fikser alt det du trenger. Bare si hvilket kabinett du har :)

Lenke til kommentar

Steinvarmt her og nærmere 30c på kontoret.
image.png.04e3d80a341b26194e9b99bfd6256f95.png

Spilt siden i dag tidlig og tok en pause for å få litt sol. Her er verdiene siden i dag tidlig (6-8 timer non stop).
image.png.5190203c1caac387576ab1b09a512984.png

Årsak til nye navn er fordi jeg har laget OSD overlay med rivatuner, hwinfo og afterburner. C = Core, M = Memory, H = Hot Spot. Må si meg veldig fornøyd til å være en luftkasse. Viftene går aldri over 72%.

 CPU har også holdt seg greit. Men ser ut som det er en liten bug i hwinfo 7.06 😛 Tviler på at den har vært oppe i 115 mend 54 som average (må nok være målefeil.)

image.png.916b6cac5e706866f760f56689af9261.png

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Steinvarmt her og nærmere 30c på kontoret. Spilt siden i dag tidlig og tok en pause for å få litt sol. Her er verdiene siden i dag tidlig (6-8 timer non stop).
image.png.5190203c1caac387576ab1b09a512984.png

Årsak til nye navn er fordi jeg har laget OSD overlay med rivatuner, hwinfo og afterburner. C = Core, M = Memory, H = Hot Spot.
Må si meg veldig fornøyd til å være en luftkasse.

Har et 3090 strix oc white i et O11 Air og det er montert vertikalt. Minnetemperaturen holder seg rundt 80c ved spilling. Virker som Strix kjøler minnet ganske så bra i forhold til mange andre 3090 kort. Kortet bruker bare stock pads og kjølepasta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...