Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, KriZZ said:

Er du seriøs? 😄

 

Ja, og jeg tenker ikke på bitcoin minere, manglende tilgjengelighet, osv. Istedetfor å le kan du heller forsøke å forstå hva jeg egentlig spør om.

'Markedet' er et vidt begrep: Jeg tenker på hvem som syvende og sist bestemmer at prisen skal opp. Butikken eller produsenten?

Lenke til kommentar

Jeg fant svaret her:
 

Quote

 

China tariff exemptions that expired with the new year (via New York Times) mean that, among other products, GPU pricing will increase significantly (as noted on Reddit). 

So far, Asus has already confirmed it needs to raise GPU and motherboard prices due to logistical complications and import tariffs, and other GPU vendors, including Zotac, MSI, EVGA, and Gigabyte, are likely to follow suit, or are already doing so silently.

 

https://www.tomshardware.com/news/gpu-tariff-asus-priceincrease

Lenke til kommentar
On 2/14/2021 at 10:55 AM, Lolcat2016 said:

Oi, ser at 3090 SUPRIM X som jeg kjøpte like før julaften for ca. 21.000 nå koster 23.500 kr. Hvem er det som bestemmer prisen her, er det MSI?

ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity.

Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment, men kontakt oss gjerne på 33 00 55 00 .

Har 5 av dem.

Har ett av dette: Palit GeForce RTX 3090 GamingPro, betalte 20 390,00. Nå 21 999

Lenke til kommentar
OlavEmil skrev (På 13.2.2021 den 11.35):

Forstår ikkje heilt kva du meiner her. Kva liste er det her snakk om? Og korleis kan desse bli plassert foran alle dei som framleis ventar på korta dei har bestilt, betalt og bekrefta alt på lanseringsdag? 

Har Ikke nevnt noe om snike i køen.

Her trenger du ikke forhånds betale noe som helst,  scalpers får  trolig ikke får snappet mange kort her.

Her er det ikke en rekke forandringer og forholde seg til. Når det er din tur ligger det et fysisk kort og venter på og bli sendt. Bare og betale så har du kortet på få dager.

Slipper og sitte konstant på pc for og få et kort innen rimelig tid

Jeg måtte vente i 2 uker. Fikk min melding gry tidlig på morgenen. Frist på 8 timer fra mail er sendt til og betale.

Har sett andre har lignende system, husker ikke i farten hvem.

Som nevnt sjekk eks: 

https://www.evga.com/products/productlist.aspx?type=0&family=GeForce+30+Series+Family&chipset=RTX+3080

 

Sitat: 

SPECIAL EVGA 30 SERIES ORDERS NOTICE:

We have made some changes to the checkout process for EVGA.com 30 Series orders. Now we are using a queue based notification system.

To sign up, use the notification button on the product you would like to be notified for. Once product is available (and it is your turn to purchase), you will receive a secure email that will allow you to purchase the product that you received a notification for. Please note that you have 8 hours to place your order, if your order is not complete within 8 hours, the product will be released back into queue system.

Also note that your email address that was used for the notify system MUST MATCH an email that has a registered EVGA account, if an account is not available with that email, you will need to create one before you can purchase. To view the notifies you have selected and if an email has sent, please visit the My Notifies page here.

Endret av baggiebridges
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen her som har åpnet et Suprim?
Sliter med et MSI 3080 Suprim som blir latterlig varmt på minnet. Trottler etter 10-20 sek med minning. Og får over 100 grader i gaming på minnet :( 

Vurderer å åpne det og bytte termalpads? Noen som har lest noe på forumer på dette, eller har erfaringer selv med dette kortet? :D 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Jdyver said:

Noen her som har åpnet et Suprim?
Sliter med et MSI 3080 Suprim som blir latterlig varmt på minnet. Trottler etter 10-20 sek med minning. Og får over 100 grader i gaming på minnet :( 

Vurderer å åpne det og bytte termalpads? Noen som har lest noe på forumer på dette, eller har erfaringer selv med dette kortet? :D 

Mitt 3090 Suprim X ble ikke varmt på minnet, men så har den egen heatpipe som er kontakt med bakplata som kjøler minnet :)

Lenke til kommentar
3 hours ago, Jdyver said:

Noen her som har åpnet et Suprim?
Sliter med et MSI 3080 Suprim som blir latterlig varmt på minnet. Trottler etter 10-20 sek med minning. Og får over 100 grader i gaming på minnet :( 

Vurderer å åpne det og bytte termalpads? Noen som har lest noe på forumer på dette, eller har erfaringer selv med dette kortet? :D 

Bytta til vann på min Suprim, alle de originale padsene så fine ut hos meg, god kontakt overalt. Lå godt under 100C i gaming, og 102C ved mining med +1400 mem. Høres ut som du bør skru opp og sjekke pads. La ved et par bilder, så ser du hvordan det så ut hos meg.

suprim-front.jpg

suprim-back.jpg

Endret av Biggdogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...