Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aetius skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg spent. Har stått slik siden september (men med andre datoer).

image.png.31efbeef6f3417bbed39d2e0f00ebbad.png

Enn så lenge går det greit med 750w-versjonen for min Aorus 3080 Master, men jeg kunnelikevel godt tenke meg litt mer juice under panseret.

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden

Det er en psu? 

Lenke til kommentar
Aetius skrev (16 minutter siden):

Ja, for å ha ekstra juice til å DRIVE en RTX 3080 (og forhpåentligvis en 3090 som jeg har i bestilling), som  jeg skrev.

Jeg har en 950w corsair fra 2012 som driver zotac rtx 3080 greit.. klarer oc og fint.. men , ville gått for 1000w hvis du går 3090 og liker litt overklokking etc. "folk" sa den aldri kom til å klare det, og ville sprenge sikkert opp hele huset.. nei.. fungerer utmerket .. ingen volt drops whatever.. klarte to hd7970ghz, så klarer denne 3080 og.. 

Endret av Rambo82
Lenke til kommentar
59 minutes ago, BadCat said:

Finnes det noen guide om hvordan man kommer i gang med mining? Jeg har ganske mange maskiner som er idle halve døgnet.

Best å bare google. Fra det jeg har lest om Ethereum er det best å melde seg inn i "potter" der man betaler en "skatt" på 8% for 1 gpu og 2-5% per påfølgende gpu såvidt jeg husker, og miner sammen med masse andre folk. De bruker et program/app jeg ikke husker navnet på i farta. Ingen som solo-miner lengre, eller det er hvertfall mindre lønnsomt. Og for å tjene må du investere (i GPU'er eller asic), har du f.eks 1 stk RTX 3080 som står og går hele dagen tjener du under 100 lappen om dagen; minus "skatt", minus strømforbruk.

Samtidig er "proof of stake" noe som kan/skal skje med ETH når som helst og da blir det ikke lenger mulig å mine det. Andre mynter har jeg ikke satt meg veldig inn i. 

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (1 time siden):

Best å bare google. Fra det jeg har lest om Ethereum er det best å melde seg inn i "potter" der man betaler en "skatt" på 8% for 1 gpu og 2-5% per påfølgende gpu såvidt jeg husker, og miner sammen med masse andre folk. De bruker et program/app jeg ikke husker navnet på i farta. Ingen som solo-miner lengre, eller det er hvertfall mindre lønnsomt. Og for å tjene må du investere (i GPU'er eller asic), har du f.eks 1 stk RTX 3080 som står og går hele dagen tjener du under 100 lappen om dagen; minus "skatt", minus strømforbruk.

Samtidig er "proof of stake" noe som kan/skal skje med ETH når som helst og da blir det ikke lenger mulig å mine det. Andre mynter har jeg ikke satt meg veldig inn i. 

Jeg la inn PhoenixMiner og la inn kommando for Ethermine samt oppretta vallet. Fortjeneste så langt idag med et 3060ti-kort og 7 timer mining med hashrate rundt 55-60 er 0.0007ETH (var heldig med noen av krypteringene jeg løste) som tilsvarer nærmere 70NOK før avanse, gebyr ved uttak etc, strømforbruket ligger under 200W i timen. Funka fint å mine mens jeg spilte lette spill som AOE2 online og, hashrate gikk ned til ca 45 da, spillet fløt fint i 60fps med lock.

Endret av Cowboystrekk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...