Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Kennet_H said:

Følger Forum VRR. Dette har vel vært nevnt i tråden eller annen tråd før. Følger HDMI 2.1-standarden vel? Google-tips:

forum vrr site:diskusjon.no

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser folk prater mye om hvor mye dataen trekker, hvilken psu osv man bør velge men jeg håper virkelig folk oppdaterer seg på sikringskapet sitt, hvor mye ellers som er på kursen som power riggen din er på. Er det 10A, 16A kurs? Åpent anlegg, skjult anlegg?

Vinteren er her og jævlig kjipt om man mater på med 600-800 watt trekk på en 10A kurs med skrusikring som allerede er full, utrolig kjedelig om det går varmegang i skjult anlegget fra 80 tallet.

Håper folk har vett å sjekke opp mere enn bare hvor stor psu man trenger. Sikkert mange av dere som mater på i grener også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, thomjak said:

Ser folk prater mye om hvor mye dataen trekker, hvilken psu osv man bør velge men jeg håper virkelig folk oppdaterer seg på sikringskapet sitt, hvor mye ellers som er på kursen som power riggen din er på. Er det 10A, 16A kurs? Åpent anlegg, skjult anlegg?

Vinteren er her og jævlig kjipt om man mater på med 600-800 watt trekk på en 10A kurs med skrusikring som allerede er full, utrolig kjedelig om det går varmegang i skjult anlegget fra 80 tallet.

Håper folk har vett å sjekke opp mere enn bare hvor stor psu man trenger. Sikkert mange av dere som mater på i grener også.

Jeg har 2 stk dedikerte 16 ampere kurser bare til datarommet, så går greitt her enn så lenge :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, thomjak said:

Ser folk prater mye om hvor mye dataen trekker, hvilken psu osv man bør velge men jeg håper virkelig folk oppdaterer seg på sikringskapet sitt, hvor mye ellers som er på kursen som power riggen din er på. Er det 10A, 16A kurs? Åpent anlegg, skjult anlegg?

Vinteren er her og jævlig kjipt om man mater på med 600-800 watt trekk på en 10A kurs med skrusikring som allerede er full, utrolig kjedelig om det går varmegang i skjult anlegget fra 80 tallet.

Håper folk har vett å sjekke opp mere enn bare hvor stor psu man trenger. Sikkert mange av dere som mater på i grener også.

Hos meg så har tidligere 90-talls elektriker matet på med 13A sikringer der man i dag er tvungen til å måtte bruke 10A sikring. 13A er fortsatt lovlig på gamle anlegg på kabeltverrsnittet. Sweet ;)

Da er man fort oppi en 2990 Watt uten effekttap gjennom motorer eller andre ting som skaper reaktiv effekt. På nye kurser jeg velger å å få lagt legge, så går jeg aldri under 16A. Er ikke tufs heller. Har fått helrenovert hele sikringsskapet med nye jordfeilautomatsikringer (vekk fra automatsikringer), og jeg fikk fortsatt 13A nye sikringer, de er i salg til gamle innstallasjoner hvor 13A var innstallert i fra før av (ikke til nye innstallasjoner).

42 minutes ago, Frode789 said:

Æsj, fortsatt Samsung 8nm

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ~600-700w som er realistisk forbruk selv med intel CPU så lenge man ikke hard modder. Til sammenligning er det fleste varmeovner 1000-2000w.

 

Tror ikke sikringsskap er et reelt problem. Når det er sagt så hadde jeg vært forsiktig med å bruke skjøtekontakt med en slik PC.

Endret av vara
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...