Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Dr.Peedee skrev (18 minutter siden):

Akkurat vært og hentet mitt Zotac RTX 3090 kort. I maskina sitter fra før et RTX 2080 Super kort.

Noe jeg trenger å gjøre? Driverne er vel de samme? Kan jeg bare fjerne det gamle og plugg i det nye kortet?

Du kan i teorien gjøre det ja :)

Men kjør ddu etterpå og legg inn driver på nytt om du vil være helt på scratch om ønskelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr.Peedee skrev (30 minutter siden):

Akkurat vært og hentet mitt Zotac RTX 3090 kort. I maskina sitter fra før et RTX 2080 Super kort.

Noe jeg trenger å gjøre? Driverne er vel de samme? Kan jeg bare fjerne det gamle og plugg i det nye kortet?

Byttet akkurat ut min GTX 1080 med Zotac RTX 3090 trengte ikke gjøre noen ting annet en å starte GeForce Experience.

Hvis noen lurer går Zotac RTX 3090 akkurat inn i en Fractal Design Define C hvis man flytter viften i fronten av kabinettet helt øverst.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Gjør ikke jeg, men må ha nye driver 3090 funker ikke på 441xx.

Kjører DDU om jeg får problemer, normal ikke.

Ok, kjørte ikke DDU her. Oppdaterte til 456.38, valgte tilpasset installasjon, og ren installasjon - eller hva det het. Der alle gamle innstillinger fjernes. Alt ser ut til å virke knall så langt. Ikke kjørt noen benchmarks eller sånt. Bare flydd rundt i Microsoft Flightsimulator 2020 :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, scuderia said:

Virker som de ikke gidder med subsidier lenger..

komplett lister TUF 3070 til 7499..   de solgte TUF 3080 til 7999,- ved lansering.. hmm  🤔 

Til sammenligning ser jeg nVidia legger seg på 5750. Jeg finner ikke 3070, men over dammen ligger 3080 og 3090 TUF uten overklokk på samme pris som nVidia, mens Komplett eksempelvis skal ha 2500 kroner mer for 3090 TUF her. Det kan sikkert skyldes så mangt, men det er jo en nokså stor forskjell.

Lenke til kommentar

Et lite tips ang powerlimit. På alle kort jeg har testa øker forbruk når temp blir høyere (lavere effektivitet på høyere temp?) med samme viftehastighet. For de som stanger i pwr-limit, prøv både å justere voltkurvene i afterburner + evt høyere viftehastighet for å få ned temp som igjen potensielt kan øke ytelsa :)

EDIT:

 

 3:30 baseline for hva som ca kreves av spenning vs frekvens for både 3080 og 3090.

Endret av Cowboystrekk
La til video
Lenke til kommentar
36 minutes ago, magnusavr said:

Kortet var så stort at i mitt Pure Base 500DX måtte jeg ta ut radiator for å sette inn kortet

Sinnsykt digert! 4-slot ser det ut som...Geezus H Kraist!

Du bør vel sette enda en vifte i topp der til å få ut all varmen. Har du tenkt på å ha en vifte over RAM brikkene også?

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Betroz said:

Sinnsykt digert! 4-slot ser det ut som...Geezus H Kraist!

Du bør vel sette enda en vifte i topp der til å få ut all varmen. Har du tenkt på å ha en vifte over RAM brikkene også?

Har en vifte i bak kant og en i top av kabinettet. Neida ram brikkene klarer seg greit de. I alle fall så langt 🤣

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...