Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1-2 fps er ikke akkurat mye å betale så mye ekstra for :p

ASUS kortet har jo andre ting som er bedre som veier opp vil jeg påstå, til lavere pris.

 

EDIT: Jeg har begge kortene i bestilling enda så det er sagt. Får se hva som dukker ligger ann til å dukke opp først.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som har fått ventus. Stemmer at det ikke var noen forsegling annet enn tapen på den antistatiske posen?

 

Ellers :) Veldig kjekt at det fulgte med antisag-skinne. Den kom til sin rett.
image.png.f7464422f1a85fcddf6462e6736599a1.png
  

image.png.1081662e4e9a3c58719cb838ef08ce0f.png

Ellers viser driveren i Control panel version 0.00 (installerte nyeste før jeg satt i nytt kort). GPUZ viser riktig driver over.
image.png.22a559e37b9248684e21c1c9dfc384d3.png
 

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mala said:

Virker som om MSI har bomma litt med "premium kortet" sitt denne gangen ja. Eller at rævkortet til Asus rett og slett er blitt jævlig bra ?

Jepp! Jeg avbestillte MSI Gaming Trio X 3080. Ser ut som de har kjipet seg ut med det kortet, og er fornøyd med Palit 3080 kortet jeg fikk nettopp. MSI gikk fra Hero to Zero for min del.

Edit: Noen hos MSI trodde nok de kunne selge på det gode ryktet til "Gaming trio X" Håper de går på en jækla smell når de går for å være kjipe, men beholder premium prisen.

 

Endret av Nizzen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alt fungerer hvertfall selv om resultatet er midt i gata ? Drar aldri over 320W som forventet med Ventus. Blir spent å se med TUF. Da er man klar for spilling til freddan og Mafia Definitive Edition. Kortet er meget stillegående, alt i kassa mi står til silent or less.image.thumb.png.62914a424dd643b4f5c5ba2c0e7fdc87.png
image.thumb.png.45ca96c8c12a7a50c474a2fc35abe4f6.png

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, jeey said:

Lyst å kommentere lydnivået på denne ?

Veldig lavt så langt gjennom benchingen jeg har kjørt for å teste stabilitet. Overaskende stille og det virker stillere enn mitt gamle 1080Ti Aorus Extreme.

Har ikke testet i spill ennå da klokka drar fort på nå men blir noen kveldspilling utover uka :).

EDIT:
Synes alt ble rart stille nå haha ? Mener jeg hadde litt mer jevnt lavt sus selv i idle før. (jeg rensa støvfilterene før jeg bytta kort som kan ha medvirket)

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Theo343 said:

Veldig lavt så langt gjennom benchingen jeg har kjørt for å teste stabilitet. Overaskende stille og det virker stillere enn mitt gamle 1080Ti Aorus Extreme.

Har ikke testet i spill ennå da klokka drar fort på nå men blir noen kveldspilling utover uka :).

EDIT:
Synes alt ble rart stille nå haha ? Mener jeg hadde litt mer jevnt lavt sus selv i idle før. (jeg rensa støvfilterene før jeg bytta kort som kan ha medvirket)

Samme her. Var altid et snev av sus med mitt tidligere 1080Ti Strix OC. Ventus er veldig stillegående, til og med etter noen gode timer RDR2. 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Nizzen said:

Jepp! Jeg avbestillte MSI Gaming Trio X 3080. Ser ut som de har kjipet seg ut med det kortet, og er fornøyd med Palit 3080 kortet jeg fikk nettopp. MSI gikk fra Hero to Zero for min del.

Edit: Noen hos MSI trodde nok de kunne selge på det gode ryktet til "Gaming trio X" Håper de går på en jækla smell når de går for å være kjipe, men beholder premium prisen.

 

Men Trio X til 8990 kr er ikke så ille lenger. Synd at man ikke finner vannblokk til Trio X nå. Palit sitt billigste 3080 kort koster jo mer enn Trio X .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...