Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, The Norwegian said:

Jupp men en annen kar som testet med en 450W 80 Gold opplevde at systemet utførte shutdown (600 gikk greit) med en klokka 10900K. Så du er veldig på kanten ja. Men kan man minske strømtrekket fra kortet med 100W med minimalt ytelsestap så er man i "doable" land selv for noen SFX systemer som evt. har plass til kortet :D

Hypotetisk vil man da aldri trekke mer enn 350W fra veggen selv med en overklokka 10900K. Som er helt rått ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Entity extraction said:

Litt kjipt at dersom man har bestilt et kort som det er lengre leveringstid på så kan man ende veldig langt bak i "kø" fordi et annet merke \ kort har blitt tilgjengelig. 

Name of the game. Man bestiller varenummer og det hadde blitt vanskelig logistikkmessig om man kunne eks. velge 3 kort man foretrekker og få det første som blir tilgjengelig. Eneste måten å gjøre det på er å bestille flere kort samtidig og avbestille de man ikke får først.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (58 minutter siden):

Ville antatt at noe i VRM/power delivery hindrer akkurat det?

De fleste GPU'er booter jo ikke om du kun har en av to strømkabler koblet i.

 

Jepp, det var en shitty extension fra NZXT, mener også å huske at det var 8pin til CPU på en 3960x.

Endte opp med en custom made kabel med litt høyere tverrsnitt i etterkant ?

De fleste kobler vel bare sammen 12 og GND på baksiden, men mulig det sitter noe som leser av ja.

Så Nvidia sin nye 12pin hadde alt koblet sammen før de traff printkortet. Så der kan man teoretisk koble til 1 leder av hver og trekke alt på den.

 

Er NZXTene så dårlig? Har fra de selv når jeg glemte at jeg ikke hadde Corsair i min vanlige PC, og kjøpte nye kabler for den på grunn av trang utgang med for stor hovedkort i ett kabinett. Da røk det å lage kabler selv som jeg aldri får tid til uansett, og kjøpte forlenger sett fra NZXT. Men drar ikke så mye strøm der uansett.

Lenke til kommentar
Protrik skrev (1 minutt siden):

Komplett i Sverige la ut eksakt samme bilde ?

Komplett i sverige er samme lager som Komplett i Norge, så det er også svensker som sitter i køen hos dem.

Samme som Dustin home har sitt norske lager i sverige, og Proshop har sitt norske lager i danmark. Egentlig bra at Komplett ikke har flyttet ut enda, og verdt å kjøpe fra dem for det egentlig (bruker de andre nevnt her også innimellom selv.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Entity extraction said:

Lurer på om det blir like mye galskap med 3090. 

Jeg tipper 3070 kan oppleve lignende tilstander men 3090 blir nok litt roligere siden  3080 lanseringen nok fikk kjøpere fra så og si alle segmenter med første Ampere kort tilgjengelig for oss dødlige.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

TUF virker å være det som flest bestilte så der tror jeg du kan ha et hinsides lavt ordrenummer og likevel være langt bak i køa.

Sånn for gøy, mitt ordrenummer var 3789717#, jeg fikk mitt TUF kort levert på døra i går kveld. Nå har ikke jeg sjekket hva andre med samme kort har hatt, men som tidligere nevnt, mitt kort gikk fra torsdag: "Reservert(1 på lager)" til torsdag ettermiddag; "Forventet levering 1.nov" til lørdag "Reservert(1 på lager)" til sendt søndag. Bestillingstidspunkt 1456.

Endret av BioNor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...