Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Just now, Theo343 said:

Vi har allerede sett litt "lottotrekning" tilstander, så man må bare la det gå sin gang. Det vi vet med sikkerhet er at ordrenummer ikke garanterer noen ting.

Vi er velsignet med både EDB og aritmetikk i disse dager, så jeg skjønner ikke hvordan dette kan være et så stort mysterium hver fordømte gang det er en spennende lansering. Har ikke butikkene noen formening om hva de vil få fra leverandør? Eller hva er greia? Dette kan ikke være så vanskelig.

Jeg bestilte fem minutter før åpningen også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
graafell skrev (4 minutter siden):

Mitt Trio X ble nettopp utsatt til 4. okt. Må si dette er litt forvirrende. Noe som kan kaste lys på hvordan Komplett bestemmer sin lagerstatus og forventede datoer?

3090 FE reviews på torsdag forresten?

Det er vel så enkelt at forskjellige kort kommer med forskjellige leverandører til forskjellige tider. Datoen på orderen er ikke endelig og det kan og gå raskere. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, graafell said:

Vi er velsignet med både EDB og aritmetikk i disse dager, så jeg skjønner ikke hvordan dette kan være et så stort mysterium hver fordømte gang det er en spennende lansering. Har ikke butikkene noen formening om hva de vil få fra leverandør? Eller hva er greia? Dette kan ikke være så vanskelig.

Jeg bestilte fem minutter før åpningen også..

De hadde et par "kræsj" i noen deler av systemet og gikk også ut med at de hadde litt problemer med systemet ift. stor trafikk. Har du et system som da består av mange komponenter som jobber sammen kan det oppstå "rariteter".

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er vel så enkelt at forskjellige kort kommer med forskjellige leverandører til forskjellige tider. Datoen på orderen er ikke endelig og det kan og gå raskere. 

Det er en selvsagt komponent og ikke det jeg sikter til. Andre lignende elementer spilte også inn. Men det jeg tenker på nå i etterkant er hovedsaklig folk som bestilte samme varenummer til vidt forskjellige tider og ellers gjorde like valg som likevel slo ut ulogisk. Det er ikke noe videre mysterium, shit happened.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, kalleklovn12 said:

Hva tenker folk om 5820k mtp bottleneck. Hadde egentlig vendt meg til tanken å vente men ser at den setter begrensinger. Burde man oppgradere nå? 10700k er på lager hos komplett. 10900k snart. Alder-lake skal jo få pcie-4, ddr 5 osv. 

PCIe Gen 4 alene er ikke god nok grunn til å oppgradere. Har du forsøkt deg på en overklokk?

Lenke til kommentar
The Norwegian skrev (28 minutter siden):

Besilt betyr at du er i køa som vil sannsynligvis få den utsendt 2. oktober. Bestillingsvare er fordi det er så sykt mange som har bestilt at de har ikke sjans til å vite når du får kortet så den datoen vil endre seg så fort de vet når den faktisk kommer.

Hmm skjønner, står "bestillingsvare, forventet 26 september", hadde kanskje håpt de sender kortet 26 september men ser jo dårlig ut hvis det du sier er sant

Lenke til kommentar

Har ett Asus RTX3080 kort på vei, som Elkjøp påstår skal leveres til meg 1. oktober. Yay!  Om det skjer er jo spennende. Men.... hva tror dere - sikkert vært diskutert opp og ned i mente ... 

850W strømforsyning. Per i  i dag har en 9900k overklokket til 5.1GHZ på alle kjerner, 32Gb Ram 3600Mhz (ikke klokket ut over sepcs for de) nVidia RTX 2080 Super (stort sett ikke klokket), div ssd/NVME disker, bunch med flystikker, pedaler osv..., VR headsett..

Er det nok med 850w mon tro? CPU er vannkjølt så den er klokka og det fortsetter jeg jo med. Men aldri giddi klokket grafikk kortene mine. Så det er ikke noe mål med RTX 3080 heller.

Mener det er denne jeg har:

https://www.fsplifestyle.com/PROP163000586/

Lenke til kommentar
Aetius skrev (2 timer siden):

Hva fikk du for det?

Jeg kjøpte et ASUS GeForce RTX 2070 Super ROG Strix Gaming Advanced 8GB for 3200,- for en uke eller to siden, som "ventepølse". Jeg håper jeg kan selge det uten tap hvis 3080 TUF OC skulle plutselig dukke opp før jeg forventer det.

fikk 3850 kr inkludert frakt som er på 149 kr. Dette var et helt vanlig ROG Strix kort.

Sånn eg ser det, så ser det ut som prisene er på vei opp igjen på rtx 20 serien på bruktmarkedet da mange har fjerna annonsene sine. Regna også med at mange av de desperate som pressa prisene mest mulig ned har solgt kortene sine.

Du får nok lett igjen pengene for kortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...