Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+512
6 minutes ago, Aetius said:

Min ble nå endret fra 28. september til 1. november. Kjente jeg ble snev av pottsur pga det.

Ja, ble ganske forbannet nå i tillegg til lanseringsfiasko. ? Trodde det skulle gå andre veien gitt at jeg bestilte 14:56. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mumriken said:

Ja, kortene er kunstig begrenset så det griner etter.. Helt latterlig! Du må bruke vf curve med undervolt

FTW3 har en custom bios som tillater opptil 900W

EDIT:
med custom bios så mener jeg altså noe miljøet evt. har mekka ikke noe EVGA har gitt ut.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
2 hours ago, HansLo said:

Jeg hadde bestilt et kort hos Komplett som skulle komme nærmere månedsskifte Oktober/November men i dag fikk jeg plutselig beskjed fra Komplett at det var sendt. Min bestilling var registrert 17/09/2020 15:01 (selv om jeg la det inn nærmere 14:55). Så det finnes fremdeles håp.

 image.png.d6e4538809c540cbfeec9e94b82fe055.png

Var bla. et slikt kort jeg avbestilte på torsdag kveld :D

Lenke til kommentar
5 minutes ago, madmikelol said:

Ja, ble ganske forbannet nå i tillegg til lanseringsfiasko. ? Trodde det skulle gå andre veien gitt at jeg bestilte 14:56. 

Jaja, ikke så farlig for mitt vedkommende, fordi:

  • Jeg kan vente og se hva benchmarks av 3090 sier.
  • Jeg får mer valuta for pengene for "ventepølsekortet" RTX 2070 Super som jeg kjøpte brukt for en relativt rimelig penge.
  • Jeg kan vente og se om det dukker opp en 3080 20 GB eller 3080 Ti eller lignende. dvs, SÅ lenge har jeg sannsynligvis ikke tenkt å vente, men fåglanra vet.
  • Bestillingen på 3080 TUF OC kan bare ligge til den enten blir levert, eller noe bedre eller billigere dukker opp, og da kan jeg ev kansellere den.
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nizzen said:

TechJesus har lagt inn custom bios som tillater opptil 900W ;)

 

Ftw 3har ikkje dette som standard...

Jeg mente -for- ftw3 selvsagt ;) Ikke at EVGA har laget det. Den som ble brukt med LN2 på GN i går/natt. De nevnte at det kan være noen flere custombioser ute i div. fora allerede men at man skulle være litt varsom med å kryssflashe pga. evt. forskjeller i vrm osv (usual stuff).

Blir bra å se testene dine.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
FuzzyLogic skrev (4 timer siden):

Hva vil "Bestillingsvare, forventet inn på lager 26 september 2020" si hos Komplett?
På den andre ordren står det "Bestilt, forventet inn på lager 2 oktober 2020"

Forskjell på "bestillingsvare" og "bestilt"? Skjønner meg ikke på Komplett-nomenklatur. Hvorfor ankommer en "bestillingsvare" før noe som er "bestilt"? ?

Første ordren er vanlig TUF Gaming-kort og andre er TUF OC Gaming

Besilt betyr at du er i køa som vil sannsynligvis få den utsendt 2. oktober. Bestillingsvare er fordi det er så sykt mange som har bestilt at de har ikke sjans til å vite når du får kortet så den datoen vil endre seg så fort de vet når den faktisk kommer.

Lenke til kommentar

Kommet mere info om EVGA sine kort :)

FTW3  | 3 Fan | 2.75 Slot | 300mm | 23 Power Stages | 1755 MHz Boost | 3x8-Pin | ---/420 W |  

FTW3 Ultra | 3 Fan | 2.75 Slot | 300mm | 23 Power Stages | 1800 MHz Boost | 3x8-Pin | ---/420 W |  

https://www.overclock.net/threads/official-nvidia-rtx-3080-owners-club.1753932/

Litt usikker på om boost stemmer siden det kom en tweet fra EVGA_JacobF om 1900MHz+ boost

C16AB7A2-10FE-4CF9-93DC-8452C0A962F4.png

Endret av 0l3M
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, graafell said:

Mitt Trio X ble nettopp utsatt til 4. okt. Må si dette er litt forvirrende. Noe som kan kaste lys på hvordan Komplett bestemmer sin lagerstatus og forventede datoer?

3090 FE reviews på torsdag forresten?

Vi har allerede sett litt "lottotrekning" tilstander, så man må bare la det gå sin gang. Det vi vet med sikkerhet er at ordrenummer ikke garanterer noen ting. Jeg tipper det har med adskilte frontend/backend systemer og at disse er konstruert slik at det kan oppstå avvik ved høy trafikk, men vet ingenting (kun spekulasjoner ut fra observasjoner, ingen harde data).

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...