Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Thor. said:

Glemte at MSI hadde to. Se vedlegg:

Ah. Da var du nok forholdsvis "sent" i første pulje som begynte å bestille ca. 14:52. Det var nok en del tusen som hadde bestilt før 14:59. Men Trio tror jeg ikke var på lager i det hele tatt, kun lagt ut i varesortimentet med at det var bestilt fra leverandør. Mulig jeg husker feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Bahamut skrev (4 minutter siden):

Da har jeg endelig fått 3080 kortet mitt. Spørsmålet mitt nå er om jeg skal åpne pakken, bruke kortet (istedenfor å sitte her å se alle dere spekulere i ditt og datt ?) og så selge kortet til en million kroner OM jeg får tak i et 3090 kort eller skal jeg være tålmodig og evt sende kortet tilbake på angrefrist OM jeg får tak i et 3090 kort?

Enkelt, vent til onsdag. Har 3090 kun 5-10% bedre ytelse beholder du 3080en. Dersom 3090 har 20% eller mer, så kan du vurdere å kvitte deg med 3080. 

Bare ikke vær den drittsekk som selger 3080 til blodpris, i håp om at en idiot skal finansiere 3090 for deg, det er trashy ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bahamut skrev (8 minutter siden):

Da har jeg endelig fått 3080 kortet mitt. Spørsmålet mitt nå er om jeg skal åpne pakken, bruke kortet (istedenfor å sitte her å se alle dere spekulere i ditt og datt ?) og så selge kortet til en million kroner OM jeg får tak i et 3090 kort eller skal jeg være tålmodig og evt sende kortet tilbake på angrefrist OM jeg får tak i et 3090 kort?

Hvilket kort? Kan være interessert i å avlaste deg for kortet jeg ;)

Lenke til kommentar
9 minutes ago, BartSimpson said:

Jeg har "forventet 30 september" på asus tuf non oc, bestillte ca 14:55 og fikk mail med ordrebekreftelse 15:02, står 15:00 som ordretidspunkt inne på komplett.no

Virker som rekkefølgen er veldig tilfeldig hos komplett?

Jeg bestilte samme kort 14:52 og har samme status.

Det kan virke som det er et frontend (der du bestiller) og backendsystem (der den faktiske rekkefølgen blir satt) som ikke gjenspeiler når man bestilte særlig godt. Ved stor trafikk blir sikkert trafikken mellom disse leddene veldig hipp som happ og hvor man faktisk ender opp i køen noe "fuzzy logic". Selv om man forsikrer folk om at man fikk et "kønummer" basert på når man bestilte - som neppe stemmer.

"Du rykker bakover i køen!"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Bahamut skrev (11 minutter siden):

Da har jeg endelig fått 3080 kortet mitt. Spørsmålet mitt nå er om jeg skal åpne pakken, bruke kortet (istedenfor å sitte her å se alle dere spekulere i ditt og datt ?) og så selge kortet til en million kroner OM jeg får tak i et 3090 kort eller skal jeg være tålmodig og evt sende kortet tilbake på angrefrist OM jeg får tak i et 3090 kort?

Jeg har egentlig innfunnet meg med å måtte vente to uker, men hvis du blir misfornøyd hadde jeg vært villig til å kjøpe det for 9400 pluss frakt ?

Har en vannblokk som venter på kort.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Ah. Da var du nok forholdsvis "sent" i første pulje som begynte å bestille ca. 14:52. Det var nok en del tusen som hadde bestilt før 14:59. Men Trio tror jeg ikke var på lager i det hele tatt, kun lagt ut i varesortimentet med at det var bestilt fra leverandør. Mulig jeg husker feil.

Jeg vet ikke jeg.. Husker jeg startet å bestille samtidig som gutta på komplett-streamen sa at noen av kortene er ute. Også glemte jeg å legge på 10% rabatten så jeg måtte tilbake og legge til den, mistet vel kanskje maks 20-30 sekunder på det. Og Msi GamingX er det kanskje ikke like mange bestillinger på som TUF og andre kort som kostet under 8500.

Nå stresser jeg egentlig ikke med å få kortet tidlig, for jeg har et kort som gjør jobben enn så lenge, men jeg er hyped.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mumriken said:

Synest du.. Men om jeg selger for å kjøpe 3090 så skal jeg ha betalt for tapt arbeidstid for begge skjermkortene.. Er ikke gratis å sitte klar lenge før klokken 15 ?

Sitter jeg med 2 TUF kort og 1 Ventus kort på fredag så kan det hende jeg lar meg friste av "høyeste bud" :P. Men tja, får se. 1 Rog Strix og 1 Rog Stric OC samt Gigabyte Gaming OC kansellert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (Akkurat nå):

Synest du.. Men om jeg selger for å kjøpe 3090 så skal jeg ha betalt for tapt arbeidstid for begge skjermkortene.. Er ikke gratis å sitte klar lenge før klokken 15 ?

Tapt arbeidstid, tok 2 min og legge inn bestilling på kort. Pluss de fleste arbeidsplasser har fleksitid. 

Regner med at du ikke måtte ta ut sykemelding en hel dag for å bestille kort.

Er trashy uansett å kjøpe et produkt som har stor etterspørsel, for så å selge det videre til blodpris. Med slik innstilling har man bare godt av litt tapt fortjeneste ? Min sympati vil aldri gå til folk som scammer på finn og andre brukmarkeder ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, L1pslide said:

Der jeg bor så fungerer PostNord alltid best ift. leveringstid og utleveringssted.

Samme greia der jeg bor. Postnord gir virkelig Posten litt å stri med for å komme på høyde. @Theo343 jeg bor på Vestlandet (ikke Vestland eller hva fylket heter. Altså på Nord-Jæren).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Har aldri hatt særlig problemer med Bring/Posten før egentlig så dette var litt rart. Har som regel fått pakka etter maks 2 virkedager og veldig ofte dagen etter jeg bestilte fra eks. komplett.

Har du sett hvilke påstander Posten har hatt i det siste med mer nedbemanning og at opplevelsen til deg ikke skal bli dårligere for det?

Quote

Endringer i postloven gjør at Posten fra 7. juli kun leverer post annenhver dag. Posten har laget en oversikt som gir deg kontroll over hvilke dager du bør sjekke postkassa. ... Omleggingen gjør at du får post mandag, onsdag og fredag den ene uken, og tirsdag og torsdag uken etter.Jul 7, 2020

Jeg pleier ihvertfall ikke å se på begrepet "kun" som positivt i de fleste sammenhenger, men det finnes vel unntak. Men det virker ikke som noe positivt med utlevering spør du meg!

Endret av G
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg satte med en følelse av at jeg måtte ha en 3090 for kjøre spill med høy/ultrahøy innstillinger på min nye skjerm, LG 34GN850-B (3440x1440 UW, 144Hz). 1080Ti-en min sliter litt med Doom med tanke på å holde bildefrekvens opp mot 144Hz. Det flyter godt, men kortet begynne å vise tegn på at den ikke helt holder mål i disse dager på øverste nivå.

Etter mye tenking og regnestykker og litt annet diverse har jeg nå bestemt meg for at en 3090 er ikke et godt kjøp for meg. Alt av reviews rundt omkring viser til at 3080-en er et supert kort for oppløsningen jeg har.

Så da ble det bestilt en GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G fra NetOnNet i går kveld.

Jeg fikk en epost fra dem i dag hvor de forteller litt om situasjonen og at de lover tilbakemeldig angående lagerstatus igjen om 5 dager.

Kortet kommer når den kommer og jeg gleder meg. Dette blir et stort steg opp.

Hele maskinen ble bygd om i Mai og det er kun skjermkortet jeg ikke har byttet ut, så da blir vel build-en komplett :)

Endret av BNixx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...