Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Datafriken said:

Spørsmålet er om verdt og betale 600 mer for ventus vs tuf kortet =/

Jeg tviler på det siden TUF er så bra som det er. Men på tilgjengelighet var Ventus ganske bra. Mange som ikke fikk TUF pga. høy pågang fikk Ventus ser det ut til. Jeg hadde jo over 1000 lavere ordrenummer på TUF vs. Ventus.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Emile the rat said:

I forhold til type kjøler, og pris og at det var på luft synes jeg temp virket helt innafor på MSI Ventus, og relativt god om man ikke har tenkt å overklokke eller øke volt :) 

Men tror ingen som har tenkt å overklokke kjøper Ventus, med mindre de skal ha det på vann. Mulig jeg er litt fordomsfull mot rimeligere kjølere nå :ph34r:

Men hjelper det med vann om alle kort som blir solgt nå når powerlimit? Alle har vel referance design av de som selges nå. De andre kortene kommer vel ikke før oktober var det vel. ROG,Aorus osv.  Har inne et TUF på bestilling men lurer på hvor mye bedre de andre kortene blir ?

Ser på alle reviews av Trio f.eks når powerlimit hele tiden så vann hjelper vel lite når temp er nede på 60-70 grader likevel : 

  • Runs into power limit all the time
  • Overclocking more complicated due to power limit
  • Manual power limit adjustment range smaller than Founders Edition
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Dette er også eneste SMS og mail jeg har fått fra Power om at det ligger en avbestilt CPU kjøler til meg hos dem. Nesten 1 år etter bestilling? Hvordan er det mulig?

Det har ikke vært noe system i Power der ansatte kan følge opp nettordre og se hva som har vært lenge på lager eller hva som skal være klart for henting, det kom en endring denne sommeren som muliggjør oppfølging til en viss grad av nye ordre. Kansellering av nettordre var forøvrig en manuell prosess tidligere der man måtte legge inn kundedata, vare, og pris fra et system til et annet.

 

Det er sånn det har vært i over 3 år ?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det noen måte å få sett hvor i "køen" man er hos Komplett? Jeg vet datoen på ordren kan være en indikasjon. Men er det noen kjente triks, som ikke involverer support, de trenger jeg ikke mase på.

Edit: Kan lege til at bestillingen min var gjort de førate 90 *sekundene* varen ble tilgjengelig for bestilling, håper å være i første pulje.

Edit: Korrigerte "ubetydelig", bitteliten skrivefeil

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
-=HellBound=- skrev (14 minutter siden):
 

Men hjelper det med vann om alle kort som blir solgt nå når powerlimit? Alle har vel referance design av de som selges nå. De andre kortene kommer vel ikke før oktober var det vel. ROG,Aorus osv.  Har inne et TUF på bestilling men lurer på hvor mye bedre de andre kortene blir ?

Ser på alle reviews av Trio f.eks når powerlimit hele tiden så vann hjelper vel lite når temp er nede på 60-70 grader likevel : 

  • Runs into power limit all the time
  • Overclocking more complicated due to power limit
  • Manual power limit adjustment range smaller than Founders Edition

Heldigvis har jeg bestilling liggende inne på Aorus Xtreme. 

Blir faktisk veldig sur hvis den har powerlimit og, burde iværtfall ikke ha det.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med power limit forstås kunstig begrensning med å kunne skru opp volt for å overklokke?

Jeg er litt overrasket over at folk er overrasket over power limits på noe som fyrer avgårde på 300 til 500 Watt ut i fra arbeidsoppgaver GPU gis.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Med power limit forstås kunstig begrensning med å kunne skru opp volt for å overklokke?

Jeg er litt overrasket over at folk er overrasket over power limits på noe som fyrer avgårde på 300 til 500 Watt ut i fra arbeidsoppgaver GPU gis.

Burde ikke være powerlimit, selv om det er høyt strømforbruk. 

Jeg har 1000W platinum PSU, og selvsagt ønsker jeg å kunne skru opp volt og overklokke. Ikke rettferdig om ROG STRIX OC, AORUS XTREME og tilsvarende kort skal ha power limit, fordi noen har dårlige eller begrenset PSU. Det er på ingen måte greit eller rettferdig.

For de av oss som ikke har noe imot større strømforbuk, burde det absolutt være mulighet for å øke spenningen, selv om det skulle bety 500W ;) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (12 minutter siden):

Heldigvis har jeg bestilling liggende inne på Aorus Xtreme. 

Blir faktisk veldig sur hvis den har powerlimit og, burde iværtfall ikke ha det.

Synd det er KUN Proshop som fører det kortet - ingen konkurranse på pris. :hrm:

Dustinhome, Multicom...meh. Og Dustin er visst de eneste som fører EVGA denne gangen.

Og ja - hvis selv Aorus Xtreme har, vel, noen som helst begrensninger mtp. DEN kjøleren, så kunne dem omtrent droppet hele 3000-serien.

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
34 minutes ago, N o r e n g said:

Det har ikke vært noe system i Power der ansatte kan følge opp nettordre og se hva som har vært lenge på lager eller hva som skal være klart for henting, det kom en endring denne sommeren som muliggjør oppfølging til en viss grad av nye ordre. Kansellering av nettordre var forøvrig en manuell prosess tidligere der man måtte legge inn kundedata, vare, og pris fra et system til et annet.

 

Det er sånn det har vært i over 3 år ?

Jepp derfor måtte jeg ringe hver gang det viste seg at min ordre fortsatt ikke var avbestilt (selv om de forsikret meg om det hver gang jeg ringte). På andre av fjerde gang jeg ringte presterte en å si at jeg måtte vente til varen kom fra hovedlageret, hente den ut og bruke angrefristen fysisk i butikken. På tredje gangen beklaget de det og skulle igjen avbestille via systemet og fjerde gangen (i januar) la de seg helt flate og skulle sørge for at alt gikk i orden og at jeg ikke skulle behøve tenke på det mer. Jeg ba også hver gang om å få skriftlig bekreftelse på mail om at ordren var avbestilt, noe jeg faktisk aldri fikk. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi forventet å få en slik SMS 8 måneder senere.

Så når jeg fikk SMS i dag for første gang siden jeg snakket med dem i januar, "Hei vi minner om at vi fortsatt har varen din her hos oss" så tørna jeg nesten :P. Det betyr også at de har trukket meg for varer på mastercard som jeg ikke skal ha og jeg har betalt det uten å få det refundert.

Det som ikke gjør det noe bedre er at jeg i gammel mail fant at varen liksom skulle ha kommet til butikken for uthenting i desember 2019, noe som ikke stemmer og når jeg snakket med dem i Januar var den fortsatt "sporløst savnet" på vei fra hovedlageret ut i et sort hull.

Men skal ikke ta mer om det her, jeg ringer dem på mandag. Men da ennå en ting som man ikke har tid til på en travel mandag morgen med corona backlog. Jeg har hvertfall fått nok av dem, det skal jeg ærlig si. Men jeg synes litt synd på de ansatte som må lide under et så håpløst system, jeg kan hvertfall velge om jeg er en del av det eller ei.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Emile the rat said:

Burde ikke være powerlimit, selv om det er høyt strømforbruk. 

Jeg har 1000W platinum PSU, og selvsagt ønsker jeg å kunne skru opp volt og overklokke. Ikke rettferdig om ROG STRIX OC, AORUS XTREME og tilsvarende kort skal ha power limit, fordi noen har dårlige eller begrenset PSU. Det er på ingen måte greit eller rettferdig.

For de av oss som ikke har noe imot større strømforbuk, burde det absolutt være mulighet for å øke spenningen, selv om det skulle bety 500W ;) 

Ok, så du mener at power limit er lagt til for å beskytte brukere med svak PSU? Ikke at det er lagt inn fordi produsentene er redd for høy RMA fordi folk fyrer på for mye overklokking?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Emsal said:

Ingen av de er referanse. Snakker vi om samme ting? ?

Meg som sikkert roter..men Zotac har hvertfall bekreftet de har det, utenom at de har festet på noe greier som skal styre lysene. Tenker nå at det er en grunn til at alle de "feteste" kortene ikke kommer før i oktober siden de kommer på noe custom PCB, og derfor har det tatt lenger tid å få de klar. 

*  One of our review today will look at just that, the custom-cooled but reference PCB design version of the RTX 3080 with the ZOTAC RTX 3080 Trinity.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...