Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Vakuum skrev (4 minutter siden):

Litt off topic. Men det gir mening fra nettbutikkens ståsted å ikke allokere varer før etter betaling er verifisert.

Mye dyrere å lage en løsning hvor du allokerer varen, men så mister den om du ikke betaler innen x min. Og hva hvis du prøver å betale igjen. Må ha logikk for å støtte alle mulige edge-cases med folk som ikke finner bankID eller mangler penger på kortet etc..

Det er dette jeg prøver å si. Varen er ikke reservert til deg før betaling er motatt/faktura godkjent. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+512
17 minutes ago, PaladinNO said:

Da har jeg lagt in en bestilling hos Proshop på ett 3090 Aorus Xtreme bare for å ha en bestilling inne.

Er veldig fristende å legge inn en bestilling hos Komplett også - Gigabyte 3080 Eagle OC til 7829 Kr. med rabattkode.
Regner med at det går greit å selge det ene hvis jeg ender opp med 2 stk. ^^

Hvordan greide du ligge inn en bestilling på 3090?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sjekket ordrenummer med en kamerat som la inn 2 ordre på Komplett.

Første bestilling var ca 1 min bak min, rundt 14:57 ish. Her er det 360 i forskjell.
Så la han inn en ny en rundt 15:20, denne har 6600 i forskjell.

Utifra dette ble det prosessert over 6600 ordre mellom 14:56 og 15:20 i dag. Tipper de fleste var for 3080.
Og noe sånt som 300-400 ordre per minutt rundt kl 15.

Ikke rart de fleste ikke rakk å sikre seg en av de "50+" kortene de hadde på lager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (19 minutter siden):

3789753x lagt inn ca. 14:53, fikk ikke kortet. Dette var min første ordre og var det maks 1 per kunde var det dette jeg skulle fått. Jepp, fishy :)

Men jeg fikk et annet kort med mye høyere ordrenummer. Noen med høyere enn 
3789753x som fikk TUF kort?

Hadde ordre 3789863x, fikk heller ikke. La inn 14:58 ca. Kortet mitt ble trukket (beløp reservert) ca 14:59 men på ordren står det "bestilt 15:22)

Står forøvrig "Bestilt, forventet inn på lager 7 september 2020, 1 stk" altså skulle jeg hatt kortet for 10 dager siden tydeligvis ?

Lenke til kommentar
OddZen skrev (21 minutter siden):

En del av min "Slagplan" var å satse på Proshop istedenfor Komplett, pga. større trykk der. Hadde komplett som backup, men det ble bare rot så jeg kanselerte. Proshop hadde også bra tilbud på TUF OC og Trio X, samt Ventus 3X OC, så da var det bare å gunne på!
Men det var ikke bare rosenrødt hos Proshop, siden var mye nede.

Så den krasjet kort tid etter mitt kjøp, men tenker st bestillingen ligger der. Om kortet kommer om en uke eller 3 er ikke krise. Men forventer kort før de 2 månedene som Elkjøp lurer med nå. 25 på nettlager og 2 mnd bestillingstid i samme bilde?

image.thumb.jpeg.4cb6d83269e3637b6eef8a8a248f9d1a.jpeg

Lenke til kommentar
FuzzyLogic skrev (3 minutter siden):

Hadde ordre 3789863x, fikk heller ikke. La inn 14:58 ca. Kortet mitt ble trukket (beløp reservert) ca 14:59 men på ordren står det "bestilt 15:22)

Står forøvrig "Bestilt, forventet inn på lager 7 september 2020, 1 stk" altså skulle jeg hatt kortet for 10 dager siden tydeligvis ?

Ref posten min over. Du la inn ca 2-3 min etter min, og har ett ordrenummer som er over 1400 høyere enn mitt.

Det gikk tydeligvis mange ordre i tiden rett etter kjøp knappen ble tilgjengelig.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er dette jeg prøver å si. Varen er ikke reservert til deg før betaling er motatt/faktura godkjent. 

Brukte 15 minutt på å få gjort betaling, fordi jeg ikke fikk verifisert betaling siden mobil var helt tom og jeg stresset med å få igang mobil med svak power fra USB på PC /o\

Endret av shauge2
Lenke til kommentar
0l3M skrev (2 minutter siden):

Kan man kansellere ordre på Proshop selv sånn som på Komplett?

Nå har jeg bare kansellert en gang hos Proshop, men jeg måtte ta kontakt med support - jeg skulle kansellere kun 1 ordrelinje i en bestilling med flere varer.

Men man kan kansellere en hel ordre selv ja. Har nå en bestilling inne med en rød "Avbryt"-knapp til høyre for bestillingen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
3 minutes ago, PaladinNO said:

Nå har jeg bare kansellert en gang hos Proshop, men jeg måtte ta kontakt med support - jeg skulle kansellere kun 1 ordrelinje i en bestilling med flere varer.

Men man kan kansellere en hel ordre selv ja. Har nå en bestilling inne med en rød "Avbryt"-knapp til høyre for bestillingen.

Vurderer og legge inn bestilling på det samme selv da ? 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Datafriken said:

Jeg var utrolig skuffet over at komplett hadde Ventus til 8899 når både Proshop og Elkjøp hadde de til 7999, ser nå at Netonnet selger samme kort til 8190.- så har både en ordre hos Komplett og Netonnet spent hvem som sender først.

Proshop byttet til 8999 idet salget åpnet. meget ræva måte å drive business på.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nizzen said:

Ser ut som det var riktig å kjøpe MSI 3080 Trio X, siden det virker som det stilleste kortet. 34 db under full load er imponerende!
 

 

Siden jeg skulle ha 2 stk, syntes jeg det ble litt for dyrt, så endte opp med 2x MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC i stedet.
Håper de er like stillegående.
Hva er egentlig forskjellen på de to modellene?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...