Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Vakuum said:

Det gir ikke mening. Da kunne jeg ha startet en ordre med noe random tidligere i dag, og så lagt til kortet kl 15:00. Ville hatt ett ordrenummer milevis lavere enn ditt. Ordrenummer som prioritering har null verdi.

 

Feil. Du får ikke er ordrenummer før du sluttfører betaling. Aktiv handlevogn gir deg ikke et ordrenummer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, -=HellBound=- said:

Problemet med komplett er at når du velger en vare og skal betale så blir den ikke holdt av i systemet. Så om noen er før deg med å legge inn info så får de bestilt før deg. Hvor vansklig er det å holde av et produkt i 5min f.eks om man har trykt kjøp og skal betale? De greier jo dette når man kjøper billetter online osv. 

Klar over at ordrenummeret ikke kommer før du har betalt. Dvs. etter jeg har bekreftet betaling med eks. BankID og ser ordrenummeret med "Takk for handelen".

Men som sagt sammenligne ordrenumre, tidspunkt, produkt og leveringsdato vil vise det. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 minutter siden):

 

Jeg bestilte TUF GAMING OC 14:53 med betaling fullført senest 14:54, fikk det ikke.

Mange som bestilte før 14:55 har ikke fått det. Om folk som bestilte etter 15 fikk det så er det jo noe rart med systemet.
 

Dette her rimer ikke i det hele tatt. Hva er vitsen med et "første mann til mølla" system om man legger inn en ordre 10 minutter før en annen så er det den andre som får det?

Jeg bestilte Venus 3X OC til 7.999,- 14:54. På ordrebekreftelsen står det 8.899,-. Vurderer å kansellere da det det virker litt scammy.

Ikke helt bra lansering når man ikke ser ut til å klare å gi folk riktig kølapp/ordrenummer en gang når man bestiller basert på noe så enkelt som timestamp for bekreftet betaling. Hva slags ordresystem er det som ikke klarer å håndtere slikt?

Proshop åpnet ikke før 1500, holdt meg unna komplett. Fishy når de starter før avtalt tid. Det er bare uproft enkelt og greit!

Lenke til kommentar
10 minutes ago, madmikelol said:

Ordrenummer 37897780 hos meg, lagt inn ca. 14:56

3789753x lagt inn ca. 14:53, fikk ikke kortet. Dette var min første ordre og var det maks 1 per kunde var det dette jeg skulle fått. Jepp, fishy :)

Men jeg fikk et annet kort med mye høyere ordrenummer. Noen med høyere enn 
3789753x som fikk TUF kort?

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Conkey skrev (Akkurat nå):

Proshop åpnet ikke før 1500, holdt meg unna komplett. Fishy når de starter før avtalt tid. Det er bare uproft enkelt og greit!

En del av min "Slagplan" var å satse på Proshop istedenfor Komplett, pga. større trykk der. Hadde komplett som backup, men det ble bare rot så jeg kanselerte. Proshop hadde også bra tilbud på TUF OC og Trio X, samt Ventus 3X OC, så da var det bare å gunne på!
Men det var ikke bare rosenrødt hos Proshop, siden var mye nede.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 minutt siden):

En del av min "Slagplan" var å satse på Proshop istedenfor Komplett, pga. større trykk der. Hadde komplett som backup, men det ble bare rot så jeg kanselerte. Proshop hadde også bra tilbud på TUF OC og Trio X, samt Ventus 3X OC, så da var det bare å gunne på!
Men det var ikke bare rosenrødt hos Proshop, siden var mye nede.

Ja jeg ble logga ut, og fikk ikke logge inn igjen hos Proshop med det samme. Ble PULS og svette noen minutter der....

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt in en bestilling hos Proshop på ett 3080 Aorus Xtreme bare for å ha en bestilling inne.

Er veldig fristende å legge inn en bestilling hos Komplett også - Gigabyte 3080 Eagle OC til 7829 Kr. med rabattkode.
Regner med at det går greit å selge det ene hvis jeg ender opp med 2 stk. ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Da er der nok lang prosesserings tid på faktura som ødela for deg. 

Lang prosesseringstid på faktura skal ikke ødelegge for rekkefølge man får via et ordrenummer etter sluttført handel. Makes no sense. 
Det er også backend og skal ikke gå utover kunden. Når de sier "første mann til mølla" så er det ordrenummeret man får tildelt som gjelder. På samme måte som når man trekker en kølapp, ellers er systemet verdiløst.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

3789753x lagt inn ca. 14:53, fikk ikke kortet. Dette var min første ordre og var det maks 1 per kunde var det dette jeg skulle fått. Jepp, fishy :)

Men jeg fikk et annet kort med mye høyere ordrenummer. Noen med høyere enn 
3789753x som fikk TUF kort?

TUF eller OC TUF?

Jeg fikk TUF, men har også lavere ordrenummer enn deg med sånn 300.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Lang prosesseringstid på faktura skal ikke ødelegge for rekkefølge man får via et ordrenummer etter sluttført handel. Makes no sense. 
Det er også backend og skal ikke gå utover kunden. Når de sier "første mann til mølla" så er det ordrenummeret man får tildelt som gjelder. På samme måte som når man trekker en kølapp, ellers er systemet verdiløst.

Litt off topic. Men det gir mening fra nettbutikkens ståsted å ikke allokere varer før etter betaling er verifisert.

Mye dyrere å lage en løsning hvor du allokerer varen, men så mister den om du ikke betaler innen x min. Og hva hvis du prøver å betale igjen. Må ha logikk for å støtte alle mulige edge-cases med folk som ikke finner bankID eller mangler penger på kortet etc..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...