Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (3 minutter siden):

Hvordan "raskere"? Altså betaler man 2 minutter senere med mastercard så sniker man i køen?

Hvis det er tilfelle er jo hele poenget med "første mann til mølla" borte.

Det er logisk. Når varen er så etterspurt at det er mangel prioriterer man kundene som betaler på forskudd. Det kan også være at faktura ordre kontrolleres manuelt. Så betalte du med faktura kan det være forklaringen. 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Kryptodebunker said:

Det er logisk. Når varen er så etterspurt at det er mangel prioriterer man kundene som betaler på forskudd. Det kan også være at faktura ordre kontrolleres manuelt. 

Ikke logisk så lenge det ikke informeres spesifikt med eks. "Vi gjør oppmerksom på at ordre betalt med faktura kan havne lenger bak i køen pga. ytterligere verifisering etter at ordren er sluttført fra kundens side".

Jeg valgte faktura kun fordi det gikk raskere å sluttføre ordren. Synes synd på de som kunne betalt med Mastercard men mistet ordren sin pga. dette.

Amatør aften 2020.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Hvordan "raskere"? Altså betaler man 2 minutter senere med mastercard så sniker man i køen?
Hvis det er tilfelle er jo hele poenget med "første mann til mølla" borte og det skulle vært informert om i forkant.

Betalte han med Mastercard og du med faktura?

Vi betalte med Mastercard.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, MrHorgen said:

Jeg ser at min ble registrert bestilt 15:46... Jeg trykket meg igjennom hele greia innen 15:02... Flere andre som har opplevd lignende? 

Jeg var ferdig med 3 ordre fra 14:52 til 14:56. Betalt og bekreftet på websiden med synlig ordrenummer og "takk for at du handler hos oss".

Selv om systemet "kræsjet" skulle da ordrenummeret man fikk sørget for at man ble prioritert riktig ift. rekkefølge på ordrenumre.

Så hvordan systemet kan "kræsje" slik at det ikke klarer å telle til 10 etterpå skulle jeg likt å se. "Er ordrenummer 5 prosessert? Neivel da venter vi med ordrenummer 7 til 5 er klar". 
Kunne vært interessant å sammenligne ordrenumre med leveringsdatoer man har fått, siden ordrenumre er en sekvensiell teller.

Det lukter gammel fisk, inntil noen kan vise meg hvordan systemet ikke hensynstar ordrenummeret man fikk.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatering: TUF OC fra Proshop var ikke registrert på lager tidligere idag på min bestilling, estimert levering fra 21-24. sept, så ble status endret til "bestilt" med rød skrift, fortsatt estimert levering fra 21-24. Nå ble det endret igjen, og da er status "Denne varen er på lager! og "Alle varer er på lager".

Forøvrig samme status som på MSI GAMING X TRIO, selv om denne har hatt det hele tiden.

Supert!

bilde.png.b501755f48d7d11b83095efcc3219814.png

Endret av OddZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg betalte forresten med Vipps. Ordren står som bestilt 14:57.
Usikker om Vipps gjør det raskere, eller om jeg bare klarte å fullføre rett før ting begynte å gå til helvete.

PS: Lagerstatus trekkes fra først ved ordreprosessering. Så det hjelper lite om det er 40 stk igjen hvis det er 500 ordre foran deg i køen.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512
1 minute ago, Theo343 said:

Jeg var ferdig med 3 ordre fra 14:52 til 14:56. Betalt og bekreftet på websiden med synlig ordrenummer og "takk for at du handler hos oss".

Selv om systemet "kræsjet" skulle da ordrenummeret man fikk sørget for at man ble prioritert riktig ift. rekkefølge på ordrenumre. Så hvordan systemet kan "kræsje" slik skulle jeg likt å se. Kunne vært interessant å sammenligne ordrenumre med leveringsdatoer man har fått, siden ordrenumre er en sekvensiell teller.

Ordrenummer 37897780 hos meg, lagt inn ca. 14:56

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Jeg var ferdig med 3 ordre fra 14:52 til 14:56. Betalt og bekreftet på websiden med synlig ordrenummer og "takk for at du handler hos oss".

Selv om systemet "kræsjet" skulle da ordrenummeret man fikk sørget for at man ble prioritert riktig ift. rekkefølge på ordrenumre. Så hvordan systemet kan "kræsje" slik skulle jeg likt å se. Kunne vært interessant å sammenligne ordrenumre med leveringsdatoer man har fått, siden ordrenumre er en sekvensiell teller.

Der har du forklaringen du var grådig. Tipper de kansellerte alle som kjøpte mer enn ett kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Selv om systemet "kræsjet" skulle da ordrenummeret man fikk sørget for at man ble prioritert riktig ift. rekkefølge på ordrenumre.

Så hvordan systemet kan "kræsje" slik at det ikke klarer å telle til 10 etterpå skulle jeg likt å se. Kunne vært interessant å sammenligne ordrenumre med leveringsdatoer man har fått, siden ordrenumre er en sekvensiell teller.

Det gir ikke mening. Da kunne jeg ha startet en ordre med noe random tidligere i dag, og så lagt til kortet kl 15:00. Ville hatt ett ordrenummer milevis lavere enn ditt. Ordrenummer som prioritering har null verdi.

Sånn jeg forstår det så blir varer allokert i det ordren blir prosessert etter betaling.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Kryptodebunker said:

Der har du forklaringen du var grådig. Tipper de kansellerte alle som kjøpte mer enn ett kort. 

Nei det gjorde de ikke :) De gikk fra åpen til "ordre mottatt" ganske raskt. Snakket med Chat som sa at det var pga. høy belastning at jeg ikke fikk TUF kortet men skulle få Ventus kortet jeg bestilte senere. Altså fishy.

Lenke til kommentar

Red Dead Redemption 2 Ultra Settings DX12 4K | HDR | RTX 2080 Ti | i9 9900K 5.1GHz

Ble nysgjerrig på 4K-ytelsen for spillet, så googlet. Var ikke nevnt i forrige video som kun viste 1440p:

Ser det gjerne dupper nedi 44  50-ish FPS en del. (var litt blurry youtube jeg så først)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...