Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Raul07 said:

De er nok mer hyggelige med folk som legger igjen en del penger. Har selv brukt godt over 250k hos komplett siste ti årene. Kjempe greie med meg i chat, fått flere ganger rabatt koder og tilbud på mail når jeg har spurt om PC utstyr :p

Jeg legger også igjen en del penger der, så det kan ha litt å si :) Men en grunn til at jeg begynte å bruke dem i utgangspunktet også, så!

Endret av edahl
Lenke til kommentar
2 hours ago, Aetius said:

Jeg tenker å gå for Gigabyte Aorus Xtreme, eller Asus Strix. Det eneste jeg er usikker på er om jeg har plass til kortene i bredden. Mulig de vil stikke for langt ut til at jeg kan få sidepanelet på igjen, men det er vanskelig å finne ut hvordan de måler eller oppgir den bredden.

Her står litt om bredden på kortene pluss litt meir info https://www.neogamr.net/best-rtx-3080/

Lenke til kommentar
Simkin skrev (8 minutter siden):

Som en motvekt, har jeg handlet for 6 sifret beløp selv fra komplett siden starten av 2000 tallet, og ikke hatt noe krøll jeg kan huske. At det i snitt tar 3mnd før du får varer som er på lager høres jo helt hinsides ut.. Bor du i antarktis? Jeg får varer dagen etter (bor i innlandet)

Jeg bor 45 min fra Komplett sitt lager i Sandefjord.

edahl skrev (3 minutter siden):

Kan se ut til at det blir Rog Strix OC med 10%-kupong på meg i dag, men litt bekymret for lagerdato. Skulle gjerne hatt noen reviews av AiB-kort på støy og varme så det faktisk er mulig å si noe om hvor bra FE faktisk har gjort det.

Kan ta en spansk en, om du har penger på konto, hvor du kjøper begge og leverer tilbake det du ikke vil ha. 

Men litt styr å sende inn FE, men de skal ha 14 dager angrerett slik som alle andre Norske butikker ;) 

Lenke til kommentar
edahl skrev (8 minutter siden):

Kan se ut til at det blir Rog Strix OC med 10%-kupong på meg i dag, men litt bekymret for lagerdato. Skulle gjerne hatt noen reviews av AiB-kort på støy og varme så det faktisk er mulig å si noe om hvor bra FE faktisk har gjort det.

"Magisk" triks for mindre støy:

  1. Last ned MSI Afterburner
  2. Åpne programmet
  3. Sett power target til -20%
  4. Huk av for "apply at startup"
  5. Gå inn i innstillinger til MSI Afterburner, og sett det til å starte opp ved oppstart
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Emile the rat said:

Kan ta en spansk en, om du har penger på konto, hvor du kjøper begge og leverer tilbake det du ikke vil ha. 

Men litt styr å sende inn FE, men de skal ha 14 dager angrerett slik som alle andre Norske butikker ;) 

Jeg har helt klart vurdert det ...!

Inkluderer Gigabyte Gaming OC hehehe ...

Endret av edahl
Lenke til kommentar
4 minutes ago, N o r e n g said:

"Magisk" triks for mindre støy:

  1. Last ned MSI Afterburner
  2. Åpne programmet
  3. Sett power target til -20%
  4. Huk av for "apply at startup"
  5. Gå inn i innstillinger til MSI Afterburner, og sett det til å starte opp ved oppstart

Det kan gjøres på alle kort og har ingenting å si for ytelse?

Lenke til kommentar
9 minutes ago, samye83 said:

Har Msi 3080 ventus 3x referanse pcb? Hvis man ikke får tak i vannblokk til den, er det veldig dumt å kjøpe det kortet. 

Disse har referanse:

Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix

Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix GS

Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix

Gainward GeForce RTX 3090 Phoenix GS

GALAX GeForce RTX 3080 EX Gamer

GALAX GeForce RTX 3090 EX Gamer

KFA2 GeForce RTX 3080 SG 10GB (38NWM3MD99NK)

KFA2 GeForce RTX 3090 SG 24GB

Palit GeForce RTX 3080 GamingPro (NED3080019IA-132AA)

Palit GeForce RTX 3080 GamingPro OC (NED3080S19IA-132AA)

Palit GeForce RTX 3090 GamingPro (NED3090019SB-132BA)

Palit GeForce RTX 3090 GamingPro OC (NED3090S19SB-132BA)

PNY GeForce RTX 3080 10GB XLR8 Gaming EPIC-X RGB Triple Fan Edition (VCG308010TFXPPB)

PNY GeForce RTX 3090 24GB XLR8 Gaming EPIC-X RGB Triple Fan Edition (VCG309024TFXPPB)

Zotac GAMING GeForce RTX 3080 Trinity (ZT-A30800D-10P)

Zotac GAMING GeForce RTX 3090 Trinity (ZT-A30900D-10P)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo klistret denne emne
  • Evil-Duck avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...