Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Er snakk om en fysisk co-pro for RTS nå på Ampere, spennende. Samtidig at man kanskje (veldig spekulativt rykte) senere kan utvide RTS ytelsen ytterligere med et eget PCIe kort slik man gjorde med PhysX en gang i tiden. Me likes.

Alt jeg kan gjøre for å benytte PCIe kanalene og forbedre ytelse og/eller kvalitet er interesting.
 

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 minutes ago, sveibuen said:

For min del så kunne et skjermkort fint dratt 500-1000W så lenge man fikk ytelsen i forhold.

Er det noen regler skjermkortprodusentene må forholde seg til ihht effekt? Eller kan de viss de vil, kjøre på det de vil?

Atx standarden sir maks 300W. Men de fleste 2080ti har bioser som lar deg komme godt forbi dette 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (24 minutter siden):

For min del så kunne et skjermkort fint dratt 500-1000W så lenge man fikk ytelsen i forhold.

Er det noen regler skjermkortprodusentene må forholde seg til ihht effekt? Eller kan de viss de vil, kjøre på det de vil?

Den største begrensningen er nok OEMs som ASUS, HP, Dell, og Lenovo. Om skjermkortet trekker 40A over 12V, og krever tre eller fire PCIe-slots må de lage en helt ny SKU bare for å kunne selge systemer med dette.

Det hjelper ikke på saken at et 2080 Ti lar seg kjøre uten problemer med 200W, uten et betraktelig tap av ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

ATX-standarden sier maks 300W. Men de fleste 2080 Ti har BIOSer som lar deg komme godt forbi dette.

Er dette standard-BIOSer f.eks. fra produsentene av tredjepartskort eller en BIOS som er modifisert av hvemsomhelst?

@ sveibuen:
Rent praktisk, enten skjermkortet trekker 300 eller 1000 Watt så må det fortsatt ha kjøling som takler en slik varmeutvikling. Så jeg antar slike BIOSer er kun for de som (custom) vannkjøler skjermkortene sine. Eller noen setter på en 4-slot kjøleløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 6/17/2020 at 10:22 AM, PaladinNO said:

Siden avsporingen var godt i gang. Brukte et Inno3D GTX 1080 i tre år før det ble gitt videre til sønnen. Kortet ble verre og verre mtp støy, noe jeg ikke kunne forstå når jeg sjekket strømtrekket til denne GPUen. Fikk beskjed av sønnen om å "fikse" det etter to dager, og måtte kjøpe denne Artic Cooleren som ble benyttet på det bildet der som løsning. Helt absurd bra kjøler, men så også hvorfor jeg hadde levd i et støyhelvete når jeg demonterte den gamle kjøleren. Halve GPUen manglet pasta, og det som var igjen måtte skrapes vekk fordi det var så hardt. Dårlig produksjon der altså.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...