Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, Vakuum said:

 

 

Spørsmålet er hvor mye taper man, hvis f.eks 3080ti er 95% nivå med 3090. Taper kanskje 1-2k på å selge 3080. Hvis 3080ti havner på 13k så har man da kjøpt 3080ti til 14-15k. Et tap på 2-3k kan jeg svelge ved å gå direkte på 3090.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mumriken skrev (9 minutter siden):

Det kreves top tier cpu, ram og gpu så 9700k og 2070 vil slite ja. 

Men nei, fps behøver således ikke ligge over. Det beste er å cappe 3-4 frames under med G-sync aktivert (+vsync i nvidia control panel) 

Og bruk ingame fps cap hvis mulig, evt RTSS hvis spillet ikke har :) Den i Nvidia kontrollpanel har blitt bedre, men i enkelte drivere gir den mer inputlag enn RTSS. Ingame er som regel best.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Sammenlikne forskjellige generasjoner er ikkje vits. Det som er helt sikkert er at Zotac 2080ti hadde elendig kjøler på AMP! korta. De bråkte som et uvær og kjølte lite. Var sikkert lite kontakt med kjøler og selve kortet som var problem med noen kort. 

Så når det har vært slurv med noen generasjoner skjermkort, er det lett å velge de bort nestegang. Bare synn at nesten alle produsenter har hatt mandagsprodukter, så man kan liksom aldri vite :p

Spør som noob- betyr dette at sjansen er større for at de har lært noe og at det er forbedring på nyere kort? Er mest spent på hvor MSI trio x vil legge seg, men synes samtidig det er drøyt å betale en stor premium på kjøleløsningen når jeg ikke kommer til å spille på mer enn 1440p i lang tid

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Er 1440p enkel bruk? Du kan jo lett makse PT i 1440 så kjøleløsningen som kreves er mer eller mindre lik

Det var ikke mitt spørsmål - jeg bare forklarte hva spørsmålet var.
Jeg hadde omformulert fra "enkel" til "moderat" bruk, men jeg ble sitert før jeg fikk endret innlegget.

Hvis kjøleløsningen som kreves (hva enn "PT" betyr) er mer eller mindre lik så er jo svaret da at kjøleløsningen ikke spiller noen rolle ved 1440p og at man ikke trenger å betale premium pris for en premium kjøleløsning.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
7 minutes ago, PaladinNO said:

Det var ikke mitt spørsmål - jeg bare forklarte hva spørsmålet var.

Hvis kjøleløsningen som kreves er mer eller mindre lik så er jo svaret da at kjøleløsningen ikke spiller noen rolle ved 1440p og at man ikke trenger å betale premium pris for en premium kjøleløsning.

Man får det man betaler for. Billig kort = mye/mer støy.. Men alle kortene vil klare å kjøre spec
Premium kjøleløsning kjøper du mtp støy og mulighet for bedre oc. Oppløsningen spiller ingen/liten rolle.

EDIT: PT= Power Target

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Man får det man betaler for. Billig kort = mye/mer støy.. Men alle kortene vil klare å kjøre spec
Premium kjøleløsning kjøper du mtp støy og mulighet for bedre oc. Oppløsningen spiller ingen/liten rolle.

Jeg vet det, men ikke nødvendigvis han som spurte.

Ikke alltid man vet hva man skal spørre om heller for å få svaret man er ute etter.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Conkey skrev (1 time siden):

Spør som noob- betyr dette at sjansen er større for at de har lært noe og at det er forbedring på nyere kort? Er mest spent på hvor MSI trio x vil legge seg, men synes samtidig det er drøyt å betale en stor premium på kjøleløsningen når jeg ikke kommer til å spille på mer enn 1440p i lang tid

Konklusjonen er at kjøleløsningen ikke spiller noen rolle til din bruk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Vakuum said:

Lagde en røff graf basert på at 3080 virker å være ca 1,8X 2080. Gitt at antall cores er ca like så vil det se slik ut. (Veldig røff estimering av ytelse)
PS: Dette er uten RT/DLSS ting. Så forskjellen vil være større der.

image.png.16fbd4254a5c3664c614c05c2bcac69e.png

 

Liker enkle grafer :D

Spørsmålet mitt er (uten å få milevis med OT-pepper ;) )hvor 5700XT legger seg her? Ligger ikke det et sted mellom  2070 og 2070 super, altså rett under 2080?

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (42 minutter siden):

Liker enkle grafer :D

Spørsmålet mitt er (uten å få milevis med OT-pepper ;) )hvor 5700XT legger seg her? Ligger ikke det et sted mellom  2070 og 2070 super, altså rett under 2080?

Estimeringa på den grafen blir litt feil, for 5700XT er 5% i enkelte spill, og i andre lik som 1080ti, alt ettersom driver. 2080 er derimot såvidt vassere enn 1080ti, og 2080 er i snitt 10% kraftigere enn 5700XT.

Så ta utgangspunkt i at 5700XT er 90%, og uten DLSS.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...