Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, N o r e n g said:

Du vet at 8K er 4x 4K?

Turing kan drive 2x 8K display, så jeg tipper Ampere i alle fall ikke er dårligere

Veldig glad for at jeg ikke gikk for 8K tven til samsung når de kjørte kampanje på den for et par år siden. 4K holder lenge.

EDIT:
Litt spørsmål på siden her, noen som kan Mac her som har tid til litt PM? En kompis i nød. Men back to topic.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (21 minutter siden):

Du vet at 8K er 4x 4K?

Turing kan drive 2x 8K display, så jeg tipper Ampere i alle fall ikke er dårligere

Jeg har egentlig bare regna ut pixlene per 1080 jeg da, der står 8k max res.
Regna  ut 3840x2160 x 2 =16,586,800
3840x2160 x 4 = 33,177,600
edit: du har rett i det, at er 4x4k skjermer = 1x8k.

min feil, min ignoranse.
Trudde jeg hadde regna ut pixlene på skjermene og forstått det jeg, men nope....

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
Thor. skrev (14 minutter siden):

Lurer på hvilken tidssone som definerer når det er lov å selge. Trenger å vite dette så jeg kan sette på en alarm, gjøre bestillingen og sove videre (hvis det skjer om natta).

Den samme tanken har streifet meg :wee:
Jeg antar butikkene åpner salget 00:00 den 17ende? :hmm:

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Thor. said:

Lurer på hvilken tidssone som definerer når det er lov å selge. Trenger å vite dette så jeg kan sette på en alarm, gjøre bestillingen og sove videre (hvis det skjer om natta).

Det pleier alltid å være 15.00-15.30 den aktuelle datoen. Har vært slik de fleste release datoer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som er heldige skjønner jeg. Ingen sjanse for meg å bestille 3080 eller 3090 så tidlig. Med flaks blir det i midten av oktober før man er hjemme og kan eventuelt klikke på Kjøp knappen for et 3080 eller to. 3090 synes jeg blir for dyrt faktisk, når og hvis MSI kommer med Sea Hawk EK X versjonen, blir den ganske så dyr, dessverre.  :wallbash:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
G skrev (3 timer siden):

Unfortunately for gamers, however, Anthony over at Tweak Town is reporting that stock is going to be scarce until the end of the year and if you want in on the Ampere GPU craze before then, you better preorder.

Preorder everything!!! ...NOT!

Var det ikke samme med 20-serien? Var ikke lett å få tak i 2080ti som ikke overdøvde jagerfly.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, zlpw0ker said:

Nei, men jeg har 2x 2160p skjermer via DP til 1x 1080 gpu, det står 1x HDMI og DP utgang urørt pga. native max res er 8k. Hadde det vært 16k så kunne jeg adda opp til 2 skjermer. Gått ut ifra at 3090 har 16k og jeg kjøper den GPU'n. Hadde også håpa de hadde gjort det mulig for at det er støtta for 6 outputs samtidig i Windows.Så vidt det jeg vet er at det fortsatt bare støtter 4x skjermer uansett resolution bortsett fra 8k monitor.
En gpu med så stor leap så skulle en tru Nvidia hadde støtta flere enn 4 outputs samtidig. (er ikke interessert i HDMI splitter hvis det hele tatt fungerer med 2x 2160p eller eller 1440p f.eks.

ah, jeg kjørte 2 4k skjermer, en 240hz 1080p og en 200hz 2560 x 1080 på ett 1080Ti men ja forstår att de skulle ha støtta mer outputs!

 

Lenke til kommentar
Baltusmaltus skrev (3 timer siden):

 

Betyr det at for meg vil 600w være nok? Merket er Enermax MaxPro power om det har betydning. 

 

Sannsynligvis vil det gå greit, men Nvidia anbefaler 750W og strømforsyninger blir jo ofte dårligere over tid, så personlig ville jeg nok ha kjøpt noe bedre.
 

Baltusmaltus skrev (3 timer siden):

 

Tror dere at amd 3700x vil være en flaskehals for dette kortet? 

 

Det er helt avhengig av hva du spiller, dine grafikkinnstillinger, og hvilken oppløsning skjermen din har. Generelt sett så er 3700x en helt grei prosessor som vil holde i lange baner.
 

Baltusmaltus skrev (3 timer siden):

 

Krever det PCIE 4.0 for å fullt ut utnytte dette kortet eller kan jeg fint bruke det med Pcie 3.0 som jeg har på mitt nåværende hovedkort? 

 

Hvor stor betydning PCIE 4.0 har for dette kortet er det vel ingen som vet sikkert ennå. Sannsynligvis vil det ha minimal betydning, men dette vil nok bli testet grundig over de neste ukene.

Min anbefaling vil være å kjøpe en litt bedre strømforsyning, og beholde resten av oppsettet. :)

Lenke til kommentar
3 hours ago, Xiphac said:

Ser at det på Finn ligger 2080TI ute for 8000 - 10.000 , , jaja det er viktig å ha trua sier jeg bare. ?

Har prøvd å prute på flere av disse skjermkortene, men de går fremdeles unna for 6-7k. Må være mye manglende kompetanse på FINN.

Endret av Windoge
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Noen som kan kommentere på om dimensjonene på listen er korrekte?

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/evga-rtx-3090-ftw3.b7940

MSI 3090 Gaming Trio, 335 mm...long boy!

Hadde jeg ikke antatt prisen vil bli 25.000 Kr. så ser Gigabyte 3090 Aorus ut som kortet for meg: :p

screen-img.png

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3090AORUS-X-24GD

T.H.I.C.C. boy (ladies)!

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (39 minutter siden):

 

Hadde jeg ikke antatt prisen vil bli 25.000 Kr., så ser Gigabyte 3090 Aorus ut som kortet for meg: :p

 

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N3090AORUS-X-24GD

Blir nok kun rundt 20.000,- ett sted, Komplett har lagt ut pris på TUF versjonen til Asus. 9190,- for 3080 og 19290,- for 3090.

Alle kommer lett opp med å bare søke på 3080 eller 3090.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (4 minutter siden):

Blir nok kun rundt 20.000,- ett sted, Komplett har lagt ut pris på TUF versjonen til Asus. 9190,- for 3080 og 19290,- for 3090.

Jeg vet - jeg var først her med Asus ROG Strix-prisene. :wee:
https://www.diskusjon.no/topic/1864613-nvidia-geforce-rtx-30xx-tråden/?do=findComment&comment=25525111

Poenget var at Gigabyte Aorus, og spesielt Extreme-kortene, pleier å være, vel, "Ekstremt" dyre.
25.000 var bare en villt sarkastisk pris. :cool:

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...